ZANDVOORT - 1. TRÉNINK; Letní přestávka skončila, fanoušci F1 se dočkali. V závětří písečných dun v Zandvoortu začala druhá, kratší část šampionátu, ovšem podmínky prvního tréninku se ukázaly být hodně komplikované - ostatně v Holandsku nelze očekávat setrvalé počasí.
Celé páteční dopoledne skrápěl okruh déšť a sotva na chvíli přestal, už se hnaly nad trať další šedivé mraky, vytvářející téměř neprůhledný příkrov. Teplota kolísala od 19°C do 22°C, trať měla identickou teplotu, vzhledem k tomu, že těsně před začátkem tréninku opět začalo pršet, byla vlhkost vzduchu nad hranicí 90 %. Největší nepříjemností byl v každém případě silný vítr, vanoucí severozápadním směrem o rychlosti 27,3 km/h.
V první čtvrthodině se na trati postupně objevili Gasly, Magnussen, Hülkenberg, Shwartzman (alternoval za Bottase), Zhou, Sainz jr, Leclerc, Albon a Sargeant, ale skončilo to vždy objetím jednoho kola na pneumatikách do deště a poté všichni zamířili zpět do boxů. Hülkennberg při svém výjezdu v zatáčce 10 musel zvolit nouzové řešení a projet štěrkem, ale naštěstí se nepotkal s bariérou. První měřený čas tak až po 18 minutách zaznamenal Leclerc - 1:269,530. Většina ostatních pilotů zatím diskutovala s mechaniky. Hülkenberg neměl nejlepší rozpoložení, protože i při svém druhém výjezdu, tentokrát v zatáčce 9, znovu nezvládl svůj vůz a opět za sebou zanechal stopu ve štěrku. A sotva ukončil své měřené kolo, musel využít únikové stezky za první zatáčkou.
Postupně se do hry dostávali i další piloti, po dvaceti minutách to byli Norris a Russell. Déšť přetrvával a bylo evidentní, že ukočírovat vůz není žádná legrace. K výše zmíněné dvojici se poté připojil Piastri, jenž si podle aktuálních zpráv měl během letní přestávky při pobytu v Austrálii poranit žebro. Po necelé půlhodině se začala obloha směrem od moře trhat, takže nakonec mohlo dojít k zásadní změně podmínek na trati. McLareny své pokusy vzdaly, na trati je vystřídaly Aston Martiny s Pérezem. Když se Pérez vrátil do boxů, vyrazil Verstappen už na intermediates. V nájezdu do rychlého kola měl potíže, ale na druhém mezičasu byl o dvě vteřiny rychlejší než Leclerc, ale v šikaně udělal hodiny, naštěstí bez jakékoli újmy. Druhé rychlé kolo už mu vyšlo na jedničku - 1:21,300.
Bylo zjevné, že trať zrychluje, ostatně se objevilo slunce a dalo bylo jenom otázkou, jak rychle trať vyschne. Zesílil vítr a zejména první zatáčka se stala velmi obtížnou, o čemž se po necelých 40 minutách přesvědčil Pierre Gasly, jenž musel stejně jako před ním Hülkenberg volit únikovou komunikaci, jen si k ní musel prokousat cestu přes štěrk, zatímco Pérez a Sainz jr. krátce po něm zamířili na tuto cestičku rovnou. Slunce zářilo a na trati se začala objevovat suchá stopa, ale třeba v šikaně bylo ještě komplet mokro. Nešlo tedy vyloučit, že v samotném závěru nějaký odvážlivec zkusí slicks. Mezitím šokoval Robert Shwartzman, jenž kromě prvního fialového sektoru zajel průběžně třetí nejlepší čas. Do konce tréninku ovšem zbývala ještě čtvrthodina. Bez častu byli v té chvíli ještě Piastri a Pérez.
Krátce před poslední desetiminutovkou nasadili oba piloti McLarenu nejměkčí směs a vydali se zkusit štěstí. K nim se ještě přidal Russell a Alonso. Postupně na slicks - s výjimkou Ferrari, italská stáj se rozhlodla pro žluté pneumatiky - přešli všichni a časy začaly rapidně klesat. Vztek mohl mít při svém druhém pokusu na slicks Verstappen, protože mu v poslední zatáčce zůstal ve stopě Gasly.
V poslední minutě se na trati naskládalo celé startovní pole a polovina se snažila na poslední chvíli najet do posledního rychlého kola, ale povedlo se to jenom Verstappenovi a Norrisovi, kteří se také poprali o nejlepší čas. Bohužel na tento "traffic" doplatil Hamilton, jenž se při posledním pokusu musel probíjet přes šest pomalých soupeřů.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.