 
            ZANDVOORT - 1. TRÉNINK; Letní přestávka skončila, fanoušci F1 se dočkali. V závětří písečných dun v Zandvoortu začala druhá, kratší část šampionátu, ovšem podmínky prvního tréninku se ukázaly být hodně komplikované - ostatně v Holandsku nelze očekávat setrvalé počasí.
Celé páteční dopoledne skrápěl okruh déšť a sotva na chvíli přestal, už se hnaly nad trať další šedivé mraky, vytvářející téměř neprůhledný příkrov. Teplota kolísala od 19°C do 22°C, trať měla identickou teplotu, vzhledem k tomu, že těsně před začátkem tréninku opět začalo pršet, byla vlhkost vzduchu nad hranicí 90 %. Největší nepříjemností byl v každém případě silný vítr, vanoucí severozápadním směrem o rychlosti 27,3 km/h.
V první čtvrthodině se na trati postupně objevili Gasly, Magnussen, Hülkenberg, Shwartzman (alternoval za Bottase), Zhou, Sainz jr, Leclerc, Albon a Sargeant, ale skončilo to vždy objetím jednoho kola na pneumatikách do deště a poté všichni zamířili zpět do boxů. Hülkennberg při svém výjezdu v zatáčce 10 musel zvolit nouzové řešení a projet štěrkem, ale naštěstí se nepotkal s bariérou. První měřený čas tak až po 18 minutách zaznamenal Leclerc - 1:269,530. Většina ostatních pilotů zatím diskutovala s mechaniky. Hülkenberg neměl nejlepší rozpoložení, protože i při svém druhém výjezdu, tentokrát v zatáčce 9, znovu nezvládl svůj vůz a opět za sebou zanechal stopu ve štěrku. A sotva ukončil své měřené kolo, musel využít únikové stezky za první zatáčkou.
Postupně se do hry dostávali i další piloti, po dvaceti minutách to byli Norris a Russell. Déšť přetrvával a bylo evidentní, že ukočírovat vůz není žádná legrace. K výše zmíněné dvojici se poté připojil Piastri, jenž si podle aktuálních zpráv měl během letní přestávky při pobytu v Austrálii poranit žebro. Po necelé půlhodině se začala obloha směrem od moře trhat, takže nakonec mohlo dojít k zásadní změně podmínek na trati. McLareny své pokusy vzdaly, na trati je vystřídaly Aston Martiny s Pérezem. Když se Pérez vrátil do boxů, vyrazil Verstappen už na intermediates. V nájezdu do rychlého kola měl potíže, ale na druhém mezičasu byl o dvě vteřiny rychlejší než Leclerc, ale v šikaně udělal hodiny, naštěstí bez jakékoli újmy. Druhé rychlé kolo už mu vyšlo na jedničku - 1:21,300.
Bylo zjevné, že trať zrychluje, ostatně se objevilo slunce a dalo bylo jenom otázkou, jak rychle trať vyschne. Zesílil vítr a zejména první zatáčka se stala velmi obtížnou, o čemž se po necelých 40 minutách přesvědčil Pierre Gasly, jenž musel stejně jako před ním Hülkenberg volit únikovou komunikaci, jen si k ní musel prokousat cestu přes štěrk, zatímco Pérez a Sainz jr. krátce po něm zamířili na tuto cestičku rovnou. Slunce zářilo a na trati se začala objevovat suchá stopa, ale třeba v šikaně bylo ještě komplet mokro. Nešlo tedy vyloučit, že v samotném závěru nějaký odvážlivec zkusí slicks. Mezitím šokoval Robert Shwartzman, jenž kromě prvního fialového sektoru zajel průběžně třetí nejlepší čas. Do konce tréninku ovšem zbývala ještě čtvrthodina. Bez častu byli v té chvíli ještě Piastri a Pérez.
Krátce před poslední desetiminutovkou nasadili oba piloti McLarenu nejměkčí směs a vydali se zkusit štěstí. K nim se ještě přidal Russell a Alonso. Postupně na slicks - s výjimkou Ferrari, italská stáj se rozhlodla pro žluté pneumatiky - přešli všichni a časy začaly rapidně klesat. Vztek mohl mít při svém druhém pokusu na slicks Verstappen, protože mu v poslední zatáčce zůstal ve stopě Gasly.
V poslední minutě se na trati naskládalo celé startovní pole a polovina se snažila na poslední chvíli najet do posledního rychlého kola, ale povedlo se to jenom Verstappenovi a Norrisovi, kteří se také poprali o nejlepší čas. Bohužel na tento "traffic" doplatil Hamilton, jenž se při posledním pokusu musel probíjet přes šest pomalých soupeřů.
 
            Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
 
            Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
 
            Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
 
            Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
 
            Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
 
            Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
 
            Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
 
            Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
 
            Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
 
            Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
 
            George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
 
            Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.