Druhý trénink byl pro piloty zkouškou na zítřejší kvalifikaci; bylo zřejmé, že se snažit bude především Max Verstappen, jemuž bylo jasné, že startovnímu poli v Ardenských hvozdech vládnout nebude - důvodem je penalizace deseti míst.
Hodnoty nad okruhem se oproti popoledni prakticky nezměnily: teplota vylezla o stupínek na 22°C, trať 35°C a obdobná byla i vlhkost vzduchu (62 %), jen vítr zeslábl na 1,4 km/h a vanul od severu. Meteorologové ovšem vydali potenciální možnost deště se čtyřicetiprocentní pravděpodobností.
Protože Verstappen použil v Belgii pátou jednotku ICE, čímž se dostal do červených čísel, hodlal se pečlivě připravit, aby zajel pokud možno nejlepší kvalifikaci a minimalizoval škodu. Proto vyjel na trať po Gaslym a před Zhouem a na středně tvrdé směsi zajel 1:43,456. Ostatní se mu přibližovali jen zvolna, rovněž až na Zhoua a Hülkenberga vsadili na středně tvrdé, dvojice nazula bíle označené pneu.
Velice záhy však na nejměkčí směs přešel Norris a vykouzlil čas 1:43,571. Verstappen prakticky ihned zlepšil svůj čas na 1:43,339, ale pořád na středně tvrdé směsi. Bylo však jasné, že piloti nebudou s přechodem na kvalifikační simulaci s ohledem na deštivou hrozbu otálet. Skutečně po dvaceti minutách už většina zkoušela pneumatiky s červeným pruhem. Verstappena překonal Piastri, Max se pokusil opět o odvetu, ale zaostal o 0,002 vteřiny.
Mnohem lépe si vedly vozy Ferrari, i když Leclerc byl zpočátku na měkké směsi (1:44,038) pomalejší než Sainz jr. na středně tvrdé (1:43,778). Když Španěl přezul na "červenou", podařila se mu zajímavá věc: v prvním sektoru byl pomalejší než na měkké směsi, ale zároveň rychlejší než v té době vedoucí Verstappen.
Norris zajel po 35 minutách nejlepší čas, poté se startovní pole začalo věnovat závodním simulacím. Posledními, kdo na měkké směsi zajeli své časy, byli piloti Alpine a Hamilton - ten čekal na jediný pokus až do 33. minuty. Nastal čas kroužení na různých směsích, většinou o pět vteřin pomalejších nejlepších časů. Někteří piloti se nevyhnuli problémům, například Piastri v závěrečné čtvrthodině lízl pravými koly štěrk v zatáčce 9, pět minut před koncem byl povolán do boxů kvůli nespecifikovanému problému Ricciardo. Nejspíš ale nešlo o nic závažného, protože se ještě v samotném závěru na trati objevil.
McLarenům tak v druhé části belgického víkendu patřila pomyslná první řada, polepšily si Ferrari, zato naprosto nepovedený trénink si připsal Cunoda a po sympatickém výkonu po poledni tentokrát spadl hodně dozadu Albon. Ale kvalifikace se pojede až zítra, je čas na změny a úpravy.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.