Druhý trénink byl pro piloty zkouškou na zítřejší kvalifikaci; bylo zřejmé, že se snažit bude především Max Verstappen, jemuž bylo jasné, že startovnímu poli v Ardenských hvozdech vládnout nebude - důvodem je penalizace deseti míst.
Hodnoty nad okruhem se oproti popoledni prakticky nezměnily: teplota vylezla o stupínek na 22°C, trať 35°C a obdobná byla i vlhkost vzduchu (62 %), jen vítr zeslábl na 1,4 km/h a vanul od severu. Meteorologové ovšem vydali potenciální možnost deště se čtyřicetiprocentní pravděpodobností.
Protože Verstappen použil v Belgii pátou jednotku ICE, čímž se dostal do červených čísel, hodlal se pečlivě připravit, aby zajel pokud možno nejlepší kvalifikaci a minimalizoval škodu. Proto vyjel na trať po Gaslym a před Zhouem a na středně tvrdé směsi zajel 1:43,456. Ostatní se mu přibližovali jen zvolna, rovněž až na Zhoua a Hülkenberga vsadili na středně tvrdé, dvojice nazula bíle označené pneu.
Velice záhy však na nejměkčí směs přešel Norris a vykouzlil čas 1:43,571. Verstappen prakticky ihned zlepšil svůj čas na 1:43,339, ale pořád na středně tvrdé směsi. Bylo však jasné, že piloti nebudou s přechodem na kvalifikační simulaci s ohledem na deštivou hrozbu otálet. Skutečně po dvaceti minutách už většina zkoušela pneumatiky s červeným pruhem. Verstappena překonal Piastri, Max se pokusil opět o odvetu, ale zaostal o 0,002 vteřiny.
Mnohem lépe si vedly vozy Ferrari, i když Leclerc byl zpočátku na měkké směsi (1:44,038) pomalejší než Sainz jr. na středně tvrdé (1:43,778). Když Španěl přezul na "červenou", podařila se mu zajímavá věc: v prvním sektoru byl pomalejší než na měkké směsi, ale zároveň rychlejší než v té době vedoucí Verstappen.
Norris zajel po 35 minutách nejlepší čas, poté se startovní pole začalo věnovat závodním simulacím. Posledními, kdo na měkké směsi zajeli své časy, byli piloti Alpine a Hamilton - ten čekal na jediný pokus až do 33. minuty. Nastal čas kroužení na různých směsích, většinou o pět vteřin pomalejších nejlepších časů. Někteří piloti se nevyhnuli problémům, například Piastri v závěrečné čtvrthodině lízl pravými koly štěrk v zatáčce 9, pět minut před koncem byl povolán do boxů kvůli nespecifikovanému problému Ricciardo. Nejspíš ale nešlo o nic závažného, protože se ještě v samotném závěru na trati objevil.
McLarenům tak v druhé části belgického víkendu patřila pomyslná první řada, polepšily si Ferrari, zato naprosto nepovedený trénink si připsal Cunoda a po sympatickém výkonu po poledni tentokrát spadl hodně dozadu Albon. Ale kvalifikace se pojede až zítra, je čas na změny a úpravy.
Aston Martin prochází těžkým obdobím, což se odráží na výkonech jeho jezdců. Zatímco Fernando Alonso pravidelně překonává limity vozu, Lance Stroll čelí špatným statistikám, včetně rekordu v počtu vyřazení v Q1, a musí dokázat, že zvládne uspět i v náročných podmínkách.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem navrhl na uvolněné místo po Robertu Reidovi další výraznou osobnost ze světa rallye. Jeho volba potvrzuje snahu přinášet do FIA více dlouholetých zkušeností z motorsportu.
Carlos Sainz se v roce 2025 stal klíčovým jezdcem pro Williams díky svým strategickým a technickým dovednostem. V Džiddě využil DRS k pomoci Alexi Albonovi a po náročném závodě v Bahrajnu zvolil opatrnější přístup, což týmu pomohlo posbírat důležité body.
Řetězec Neat Burger, který kdysi expandoval do Londýna, Milána i New Yorku, ukončil svůj provoz a zavřel všechny zbývající pobočky. Ambiciózní projekt zaměřený na rostlinnou stravu tak po několika letech končí, a to navzdory počátečnímu úspěchu a podpoře známých osobností.
Nepolevující spekulace o budoucnosti a omezení svobody projevu ze strany FIA zřejmě testují trpělivost Maxe Verstappena. Nizozemský šampion tak může postupně ztrácet motivaci zůstávat ve Formuli 1.
Fernando Alonso prožívá nepříjemný začátek sezóny 2025. Po závodě v saúdskoarabské Džiddě, kde skončil na jedenáctém místě – těsně mimo bodovanou desítku – realisticky přiznal, že tým Aston Martin se bude muset smířit s tím, že body letos nebudou samozřejmostí.
Helmut Marko naznačil, že by si přál, aby jeho nástupcem v Red Bullu byl Sebastian Vettel, který podle něj ideálně spojuje zkušenosti, respekt i cit pro práci s mladými talenty. Čtyřnásobný mistr světa by tak mohl sehrát klíčovou roli v náročném období týmu spojeném s velkými změnami ve Formuli 1.
Christian Horner měl podle zákulisních informací jednat s jedním z nejvýraznějších jmen ve světě formule 1 o možné budoucnosti v týmu Red Bull – a to dokonce jako o potenciální náhradě za Maxe Verstappena.
Po třech odjetých Velkých cenách se Liam Lawson podle svých slov i názoru svého francouzského týmového kolegy konečně dostal do tempa v barvách Racing Bulls. Novozélanďan tak potvrzuje, že se po návratu do seriálu F1 rychle adaptoval a je připraven bojovat o lepší výsledky.
Ferrari nasadí před VC Španělska nové přední křídlo, které má zvýšit výkon a splnit přísnější pravidla FIA. Charles Leclerc přiznává, že tým zaostává, ale věří, že Barcelona může být klíčovým bodem sezóny, přičemž varuje, že náskok konkurence může být příliš velký, pokud vylepšení nefunguje.
Řetězec veganských hamburgerů Neat Burger, do kterého investovali Lewis Hamilton a Leonardo DiCaprio, končí svou činnost. Důvodem jsou vysoké finanční ztráty a zánik až 150 pracovních míst.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se po nepovedeném víkendu v Saúdské Arábii postavil za Lewise Hamiltona. V emotivním vystoupení dal jasně najevo, že i přes pomalejší rozjezd sezony má v sedminásobném šampionovi naprostou důvěru.