Druhý trénink byl pro piloty zkouškou na zítřejší kvalifikaci; bylo zřejmé, že se snažit bude především Max Verstappen, jemuž bylo jasné, že startovnímu poli v Ardenských hvozdech vládnout nebude - důvodem je penalizace deseti míst.
Hodnoty nad okruhem se oproti popoledni prakticky nezměnily: teplota vylezla o stupínek na 22°C, trať 35°C a obdobná byla i vlhkost vzduchu (62 %), jen vítr zeslábl na 1,4 km/h a vanul od severu. Meteorologové ovšem vydali potenciální možnost deště se čtyřicetiprocentní pravděpodobností.
Protože Verstappen použil v Belgii pátou jednotku ICE, čímž se dostal do červených čísel, hodlal se pečlivě připravit, aby zajel pokud možno nejlepší kvalifikaci a minimalizoval škodu. Proto vyjel na trať po Gaslym a před Zhouem a na středně tvrdé směsi zajel 1:43,456. Ostatní se mu přibližovali jen zvolna, rovněž až na Zhoua a Hülkenberga vsadili na středně tvrdé, dvojice nazula bíle označené pneu.
Velice záhy však na nejměkčí směs přešel Norris a vykouzlil čas 1:43,571. Verstappen prakticky ihned zlepšil svůj čas na 1:43,339, ale pořád na středně tvrdé směsi. Bylo však jasné, že piloti nebudou s přechodem na kvalifikační simulaci s ohledem na deštivou hrozbu otálet. Skutečně po dvaceti minutách už většina zkoušela pneumatiky s červeným pruhem. Verstappena překonal Piastri, Max se pokusil opět o odvetu, ale zaostal o 0,002 vteřiny.
Mnohem lépe si vedly vozy Ferrari, i když Leclerc byl zpočátku na měkké směsi (1:44,038) pomalejší než Sainz jr. na středně tvrdé (1:43,778). Když Španěl přezul na "červenou", podařila se mu zajímavá věc: v prvním sektoru byl pomalejší než na měkké směsi, ale zároveň rychlejší než v té době vedoucí Verstappen.
Norris zajel po 35 minutách nejlepší čas, poté se startovní pole začalo věnovat závodním simulacím. Posledními, kdo na měkké směsi zajeli své časy, byli piloti Alpine a Hamilton - ten čekal na jediný pokus až do 33. minuty. Nastal čas kroužení na různých směsích, většinou o pět vteřin pomalejších nejlepších časů. Někteří piloti se nevyhnuli problémům, například Piastri v závěrečné čtvrthodině lízl pravými koly štěrk v zatáčce 9, pět minut před koncem byl povolán do boxů kvůli nespecifikovanému problému Ricciardo. Nejspíš ale nešlo o nic závažného, protože se ještě v samotném závěru na trati objevil.
McLarenům tak v druhé části belgického víkendu patřila pomyslná první řada, polepšily si Ferrari, zato naprosto nepovedený trénink si připsal Cunoda a po sympatickém výkonu po poledni tentokrát spadl hodně dozadu Albon. Ale kvalifikace se pojede až zítra, je čas na změny a úpravy.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.
Charles Leclerc si na Velké ceně Rakouska vyjel třetí místo, čímž potvrdil svou stabilní formu v aktuální sezóně. Jeho výkon opět ukázal, že je jedním z hlavních adeptů na špičkové příčky v šampionátu.
Šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil hrdost na výkon svých jezdců na GP Rakouska. I přesto, že Oscar Piastri posunul hranice týmových „Papaya Rules“ téměř za hranu, týmový šéf jejich jízdu ocenil.
Lewis Hamilton ve službách Ferrari dojel ve Velké ceně Rakouska čtvrtý a připsal si podruhé v letošní sezóně zatím nejlepší výsledek sezóny, tedy čtvrtou pozici. Přesto sedminásobný šampion po závodě vysílal do týmového rádia slova frustrace. Přiznal, že se trápil s tempem a chce přijít na to, proč nestačil na jezdce McLarenu a Leclerca.
Max Verstappen po kolizi s mladíkem Kimim Antonellim zuřil do vysílačky, jenže sotva vystoupil z vozu, ukázal naprosto jinou tvář. Fanoušky překvapil, jak klidně reagoval na pilota Mercedesu, který mu zničil závod hned v prvním kole Grand Prix Rakouska.
Letošní ročník Formule 1 pokračoval v neděli závodem na Red Bull Ringu u našich sousedů v Rakousku. Domácí stáji se tentokrát hrubě nevydařil. Max Verstappen projel jen několik zatáček, Yuki Tsunoda dokončil na posledním místě. Nejlépe se vedlo jezdcům McLarenu. Vítězem se stal Lando Norris, který ustál útoky dotírajícího stájového kolegy Oscara Piastriho.
Max Verstappen čelí nejisté budoucnosti ve formuli 1. Navzdory platné smlouvě s Red Bullem do roku 2028 se spekuluje o možném přestupu k Mercedesu. Bernie Ecclestone ale radí: zůstaň tam, kde jsi šťastný.
Yuki Tsunoda zažil na Velké ceně Rakouska zklamání v podobě předčasného vypadnutí už v Q1. Japonský jezdec se tak musí smířit s tím, že jeho víkend skončil dříve, než čekal, a bude muset v závodě najít způsob, jak napravit nepovedenou kvalifikaci.
Oscar Piastri se bude muset spokojit s třetím místem na startovním roštu, poté co žlutá vlajka zhatila jeho poslední pokus o postup do první řady. Jeho týmový kolega Lando Norris naopak zazářil a vybojoval pole position, čímž zajistil McLarenu skvělý výchozí bod pro závod.