Spa-Francorchamps je považováno za jeden z posledních přírodních okruhů, rozhodně je se svými sedmi kilometry tím nejdelším a také nejvyzpytatelnějším ohledně proměnlivosti počasí. Smečka F1 se tu sešla ke 14. Grand Prix letošní sezóny.
Boky Ferrari zdobila podpora italskému olympijskému týmu, Alpine zase nasadily speciální červenočerný design svých vozů. Počasí prozatím bylo bezproblémové: teplota 21°C, trať se ohřívala na 36°C, vlhkost vzduchu dosáhla 64 % a vanul lehký jihozápadní vítr o síle 3,9 km/h. Pirelli pro Spa připravilo střed své škály - C4-C2.
Po zahájení tréninku vyrazil na trať Russell a také se snažil o první měřené kolo. Mezitím byl Ocon vyzván, aby zajel do boxů, ovšem bez jakéhokoli vysvětlení, inženýr neodpověděl na jeho dotaz, jen ho hnal do depa. Podle záběrů z instalačního kola mohl mít Esteban nějaké problémy s převodovkou. Další drama vytvořil Ricciardo, jenž se roztočil hned za La Source při nájezdu do rychlého kola a postavil se čelem proti výjezdu z boxů. V úvodní fázi byl nejrychlejší Verstappen (1:44,706), na nějž Piastri v té chvíli ztrácel přes vteřinu, ovšem týmy zkoušely různě varianty středně tvrdé a tvrdé směsi (Max jel na nejtvrdší, Oscar měl o stupeň měkčí).
Na trati panoval značný provoz, v závěru první desetiminutovky posílil svou pozici Verstappen (1:44,550) a když se po čtvrthodině přiblížil Russell, jenž jako druhý prolomil hranici 14:45,0 (1:44,998), Max okamžitě vytáhl z rukávu odpověď - 1:44,524; opět pro pořádek, Max pořád měl tvrdou sadu, George středně tvrdou.
Ocon stále trčel v boxech - vůz byl na zvedáku a zdálo se, že byl zaznamenán průsak vody, pilot seděl v kokpitu a mechanici usilovně pracovali. Inženýr poskytl Leclercovi nějakou informaci ohledně zatáčky 8 a hned mu Charles důrazně vysvětlil, ať na něj nemluví během rychlých kol. Chybičky se dopustil i Albon drobným výjezdem mimo trať a proto nedokončil rychlé kolo.
Po dvaceti minutách se všechny vozy stáhly do boxů a týmy analyzovaly první výsledky dosažené na trati. Nadále vedl Verstappen před oběma Mercedesy a Piastrim; Norris byl až šestý mezi oběma Ferrari - Pérez na 10. místě ztrácel na kolegu 1,383 vteřiny. Ve skončené fázi jely na tvrdé směsi Red Bully, Williamsy , Aston Martiny a VISA Cash App RB; Haasy svouz strategii rozdělily a zbytek použil žlutě označené pneumatiky.
První, kdo nasadil měkké pneu byl 35 minut před koncem tréninku Russell, následován oběma McLareny. Pilot Mercedesu také stanovil čas na nejměkčích pneumatikách - 1:44,225, ovšem vzápětí ho doslova vymazal Verstappen (1:43,372!), a to ještě v mírně přetáhl zatáčku Malmedy. Také Pérez tu měl problémy, proto jeho čas nebyl nijak výjimečný (1:44,329). Stěžoval si do komunikace, že neví, proč je vůz tak pomalý - z boxové zídky přišel nakvašený dotaz, zda jen v rychlých nebo i středně rychlých, Pérez jen odevzdaně odpověděl, že všude. Norris si zkazil rychlý pokus silným probrzděním v poslední šikaně před cílovou rovinkou.
Necelých pětadvacet minut před koncem tréninku byl nejblíž Verstappenovi Piasti s půlvteřinovou ztrátou, posledními, kdo si chystal pokusy na měkké směsi byli Alonso, Gasly a Albon, jenž vytáhl skvělý čas 1:44,099. Ocon stále dlel u svých mechaniků. Analýzy ze studia naznačovaly, že silnou dominancí obhájce titulu je prostřední sektor - třeba Albon ho v prvním i třetím porazil, ale v v druhém ztratil značných 1,361 vteřiny. Verstappen byl zjevně v dobré pohodě, protože si dokonce dovolil nějaký ten žertík s boxovou zídkou - oproti Maďarsku zjevný rozdíl. Alonso se dotazoval, zda je v pořádku motor, protože byl příliš pomalý v prvním sektoru.
Čtvrt hodiny před závěrem už piloti většinou začali zkoušet závodní simulace, Piastri třeba nasadil středně tvrdou směs - podobně jednaly Mercedesy a další týmy; VISA Cash App RB šli dokonce na tvrdou - ovšem Oscar byl o hodně pomalejší, než při prvních pokusech v úvodu tréninku (1:48,440). Také ostatní ztráceli na nejlepší čas kolem pěti až šesti vteřin. Hamilton v této pasáži nezvládl zatáčku Les Combes a projel ji přímo; potíže měli i Albon a Leclerc v Malmedy.
Verstappen se nedočkal žádného tlaku, značně překvapil Norris, jenž byl o půl vteřiny pomalejší než týmový kolega, ovšem to v praxi znamenalo odstup šesti pozic. Pérezovi k Maxovi chyběla téměř vteřina. Ocon se nakonec na trať nedostal a připsal si jediný, velmi pomalý okruh z depa zpět do depa...
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.