Poslední generálka před kvalifikací měla zajímavý průběh, v jehož závěru se mohli symbolicky radovat zástupci oranžových barev. Trénink totiž ukořistily McLareny a za nimi skončil Verstappen, ačkoliv většinu tréninku stál ve skrytu boxů.
Počasí nad Hungaroringem nedoznalo zásadních změn oproti včerejšku: teplota 27°C, trať 37-39°C, vlhkost vzduchu 44 % a svěží větřík o síle 5 km/h. Pneumatiky C5-C3 nabízely týmům různé možnosti a bylo jich dostatečně využito.
Zpočátku se zdálo, že se na trať nikomu nechce - někteří piloti jako Ricciardo, Cunoda, Hülkenberg či Hamilton ještě postávali vedle svých vozů, zatímco na trať se vydala čtveřice Zhou, Piastri a oba Red Bully. První dva jmenovaní odjeli pouze instalační kolo a stáhli se zpět k mechanikům, Verstappen a Pérez zkoušeli tvrdou směs. Mexičan zajel 1:19,159, ale Max ho vzápětí zdolal a poslední jeho čas na bílých pneumatikách byl 1:17,938. Pak oba vozy rakouské stáje zmizely v garáži a dlouho o nich nebylo vědět.
Teprve po čtvrt hodině se objevili další piloti a postupně se trať zaplňovala - s výjimkou Aston Martinu na středně tvrdé už všichni rovnou nasadili nejměkčí směs. Velmi agilně se vedly McLareny - Norris jako první zdolal limit 1?17,0 (1:16,931) a postupně ho následovali další. Nikoli však Leclerc, na Monačanovi bylo vidět, jak se trápí. První pokus si zhatil probrzděním v první zatáčce, jeho maximum v první polovině tréninku bylo 1:17,301. Do čela se pak vyhoupl Russell (1:16,826) a čekalo se na reakci ostatních.
Velmi dobře se prezentovaly Williamsy, ovšem jejich solidní výkony vždy záhy překonala konkurence. V poslední třetině začaly skutečně kralovat McLareny - Norris by zcela jistě stlačil svůj nejlepší výkon pod 1:16,0, jenže v poslední zatáčce lehounce sklouzl a ztratil možná rozhodující desetinu.
O dramatické okamžiky nebyla nouze, ale jedinou vážnější situaci vytvořil Hamilton šest minut před koncem, kdy v zatáčce 10 dostal smyk a po otočení pozadu vypochodoval z trati. Naštěstí nic netrefil a když projeli soupeři, vrátil se na trať. Leclerc hned dvakrát zaváhal na svém včerejším kritickém místě; na stejném místě jako on probrzdil podobně chybovali Gasly (stěžoval si na činnost předních brzd), Cunoda, Stroll a jako poslední Verstappen - 45 vteřin před koncem najel do rychlého kola, aby si ho takto pokazil. Podobně se o lepší výkon připravil v závěrečném kole Magnussen - slibně rozjetý chyboval v zatáčce 11, v níž musel volit nouzový "východ" a bylo po nadějích.
Svízelnou chvilkou byla i situace zhruba v polovině tréninku - Sainz před zatáčkou 13 jel hodně pomalu a za ním čekající Hülkenberg se rozhodl ho předjet, jenže Španěl náhle zrychlil a oba vozy se ve "třináctce" málem srazily. Nelze vyloučit - ač to nebylo avizováno - že se celá záležitost dostane ke komisařům.
Jak zásadní budou výsledky z třetího tréninku pro kvalifikaci je velmi těžké odhadovat - nejlepší asi bude si ony dvě hodiny do jejího začátku a dalšího průběhu počkat.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.