Poslední generálka před kvalifikací měla zajímavý průběh, v jehož závěru se mohli symbolicky radovat zástupci oranžových barev. Trénink totiž ukořistily McLareny a za nimi skončil Verstappen, ačkoliv většinu tréninku stál ve skrytu boxů.
Počasí nad Hungaroringem nedoznalo zásadních změn oproti včerejšku: teplota 27°C, trať 37-39°C, vlhkost vzduchu 44 % a svěží větřík o síle 5 km/h. Pneumatiky C5-C3 nabízely týmům různé možnosti a bylo jich dostatečně využito.
Zpočátku se zdálo, že se na trať nikomu nechce - někteří piloti jako Ricciardo, Cunoda, Hülkenberg či Hamilton ještě postávali vedle svých vozů, zatímco na trať se vydala čtveřice Zhou, Piastri a oba Red Bully. První dva jmenovaní odjeli pouze instalační kolo a stáhli se zpět k mechanikům, Verstappen a Pérez zkoušeli tvrdou směs. Mexičan zajel 1:19,159, ale Max ho vzápětí zdolal a poslední jeho čas na bílých pneumatikách byl 1:17,938. Pak oba vozy rakouské stáje zmizely v garáži a dlouho o nich nebylo vědět.
Teprve po čtvrt hodině se objevili další piloti a postupně se trať zaplňovala - s výjimkou Aston Martinu na středně tvrdé už všichni rovnou nasadili nejměkčí směs. Velmi agilně se vedly McLareny - Norris jako první zdolal limit 1?17,0 (1:16,931) a postupně ho následovali další. Nikoli však Leclerc, na Monačanovi bylo vidět, jak se trápí. První pokus si zhatil probrzděním v první zatáčce, jeho maximum v první polovině tréninku bylo 1:17,301. Do čela se pak vyhoupl Russell (1:16,826) a čekalo se na reakci ostatních.
Velmi dobře se prezentovaly Williamsy, ovšem jejich solidní výkony vždy záhy překonala konkurence. V poslední třetině začaly skutečně kralovat McLareny - Norris by zcela jistě stlačil svůj nejlepší výkon pod 1:16,0, jenže v poslední zatáčce lehounce sklouzl a ztratil možná rozhodující desetinu.
O dramatické okamžiky nebyla nouze, ale jedinou vážnější situaci vytvořil Hamilton šest minut před koncem, kdy v zatáčce 10 dostal smyk a po otočení pozadu vypochodoval z trati. Naštěstí nic netrefil a když projeli soupeři, vrátil se na trať. Leclerc hned dvakrát zaváhal na svém včerejším kritickém místě; na stejném místě jako on probrzdil podobně chybovali Gasly (stěžoval si na činnost předních brzd), Cunoda, Stroll a jako poslední Verstappen - 45 vteřin před koncem najel do rychlého kola, aby si ho takto pokazil. Podobně se o lepší výkon připravil v závěrečném kole Magnussen - slibně rozjetý chyboval v zatáčce 11, v níž musel volit nouzový "východ" a bylo po nadějích.
Svízelnou chvilkou byla i situace zhruba v polovině tréninku - Sainz před zatáčkou 13 jel hodně pomalu a za ním čekající Hülkenberg se rozhodl ho předjet, jenže Španěl náhle zrychlil a oba vozy se ve "třináctce" málem srazily. Nelze vyloučit - ač to nebylo avizováno - že se celá záležitost dostane ke komisařům.
Jak zásadní budou výsledky z třetího tréninku pro kvalifikaci je velmi těžké odhadovat - nejlepší asi bude si ony dvě hodiny do jejího začátku a dalšího průběhu počkat.
Letní přestávka F1 2025 není pouhým volnem, ale klíčovým obdobím pro načerpání sil těla, odpočinek mysli a posílení týmového ducha. Jezdci i týmy kombinují regeneraci, lehký trénink, koníčky a cestování, aby se po návratu do Zandvoortu v závodním tempu opět objevili svěží a připraveni na boj o každý bod šampionátu.
Zak Brown po uzavření diskuse kolem Landa Norrise upozorňuje, že podobný příběh se nyní přesouvá na Charlese Leclerca. Podle něj se otázka, zda dokáže proměnit pole position ve vítězství, stává dalším horkým tématem sezóny.
Max Verstappen definitivně ukončil spekulace o své budoucnosti. Nizozemský šampion potvrdil, že i v roce 2026 bude hájit barvy Red Bullu.
Guenther Steiner varuje, že Lewis Hamilton by mohl opustit F1, pokud nové předpisy pro sezónu 2026 nepodpoří jeho výkony. Britský pilot podle něj trpí poklesem sebevědomí a Ferrari by muselo dodat vůz, který mu sedne.
Max Verstappen dostal varování za odhození ručníku z kokpitu během maďarského tréninku; FIA zdůraznila, že i malé předměty na trati mohou být nebezpečné.
George Russell komentuje zásadní změnu v Mercedesu letošní sezonu, kdy Lewis Hamilton odešel do Ferrari a jeho místo zaujal mladý Andrea Kimi Antonelli.
Christian Horner byl oficiálně odvolán z pozice ředitele Red Bull Racing, čímž končí jeho dlouhá éra vedení týmu a budování jeho úspěchů ve F1. Red Bull nyní hledá nástupce, který dokáže udržet tým na špičce a přinést nový strategický směr.
Lando Norris věří, že díky nabytým zkušenostem a zlepšení McLarenu má v roce 2025 nejlepší šanci získat svůj první titul, pokud udrží konzistentní výkon a zvládne tlak proti silné konkurenci.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.