Poslední generálka před kvalifikací měla zajímavý průběh, v jehož závěru se mohli symbolicky radovat zástupci oranžových barev. Trénink totiž ukořistily McLareny a za nimi skončil Verstappen, ačkoliv většinu tréninku stál ve skrytu boxů.
Počasí nad Hungaroringem nedoznalo zásadních změn oproti včerejšku: teplota 27°C, trať 37-39°C, vlhkost vzduchu 44 % a svěží větřík o síle 5 km/h. Pneumatiky C5-C3 nabízely týmům různé možnosti a bylo jich dostatečně využito.
Zpočátku se zdálo, že se na trať nikomu nechce - někteří piloti jako Ricciardo, Cunoda, Hülkenberg či Hamilton ještě postávali vedle svých vozů, zatímco na trať se vydala čtveřice Zhou, Piastri a oba Red Bully. První dva jmenovaní odjeli pouze instalační kolo a stáhli se zpět k mechanikům, Verstappen a Pérez zkoušeli tvrdou směs. Mexičan zajel 1:19,159, ale Max ho vzápětí zdolal a poslední jeho čas na bílých pneumatikách byl 1:17,938. Pak oba vozy rakouské stáje zmizely v garáži a dlouho o nich nebylo vědět.
Teprve po čtvrt hodině se objevili další piloti a postupně se trať zaplňovala - s výjimkou Aston Martinu na středně tvrdé už všichni rovnou nasadili nejměkčí směs. Velmi agilně se vedly McLareny - Norris jako první zdolal limit 1?17,0 (1:16,931) a postupně ho následovali další. Nikoli však Leclerc, na Monačanovi bylo vidět, jak se trápí. První pokus si zhatil probrzděním v první zatáčce, jeho maximum v první polovině tréninku bylo 1:17,301. Do čela se pak vyhoupl Russell (1:16,826) a čekalo se na reakci ostatních.
Velmi dobře se prezentovaly Williamsy, ovšem jejich solidní výkony vždy záhy překonala konkurence. V poslední třetině začaly skutečně kralovat McLareny - Norris by zcela jistě stlačil svůj nejlepší výkon pod 1:16,0, jenže v poslední zatáčce lehounce sklouzl a ztratil možná rozhodující desetinu.
O dramatické okamžiky nebyla nouze, ale jedinou vážnější situaci vytvořil Hamilton šest minut před koncem, kdy v zatáčce 10 dostal smyk a po otočení pozadu vypochodoval z trati. Naštěstí nic netrefil a když projeli soupeři, vrátil se na trať. Leclerc hned dvakrát zaváhal na svém včerejším kritickém místě; na stejném místě jako on probrzdil podobně chybovali Gasly (stěžoval si na činnost předních brzd), Cunoda, Stroll a jako poslední Verstappen - 45 vteřin před koncem najel do rychlého kola, aby si ho takto pokazil. Podobně se o lepší výkon připravil v závěrečném kole Magnussen - slibně rozjetý chyboval v zatáčce 11, v níž musel volit nouzový "východ" a bylo po nadějích.
Svízelnou chvilkou byla i situace zhruba v polovině tréninku - Sainz před zatáčkou 13 jel hodně pomalu a za ním čekající Hülkenberg se rozhodl ho předjet, jenže Španěl náhle zrychlil a oba vozy se ve "třináctce" málem srazily. Nelze vyloučit - ač to nebylo avizováno - že se celá záležitost dostane ke komisařům.
Jak zásadní budou výsledky z třetího tréninku pro kvalifikaci je velmi těžké odhadovat - nejlepší asi bude si ony dvě hodiny do jejího začátku a dalšího průběhu počkat.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.