Pomalý okruh u našich bývalých národních sousedů je dosti specifický, aby si zasloužil maximální pozornost při přípravě. Tu tentokrát poněkud narušil kritický úsek mezi zatáčkemi 4 a 5, kde se odehrálo několik dramat.
Horko na Hungaroringu příliš nepokleslo - 31°C, trať 48°C a poměrně nízká vlhkost vzduchu (36 %) provázela bezmračná obloha. Piloti měli k dispozici pneumatiky C5 - C3 a čekalo se, jak budou pokračovat piloti po naznačených šancích v prvním tréninku.
Prvním pilotem na tratil byl Nico Hülkenberg, jenž po poledni pauzíroval ve prospěch Bearmana, následovaný Bottasem a Magnussenem. Nico také stanovil čas na ůvod: 1:20,201. Všichni piloti se po okruhu pohybovali na středně tvrdé směsi, jen McLareny po prvním pokusu sáhly po tvrdé - a překvapivě na ní byly rychlejší, i když to nebyl nijak vypovídající moment.
Do čela se dostal Pérez (1:18,568) a na konci první čtvrthodiny se na něj dotáhl týmový kolega (1:18,724), jenž si stěžoval na hůře fungující brzdy, ale vzápětí si mohli všichni odpočinout. Po 17 minutách se Leclerc při výjezdu ze zatáčky 4 se dostal daleko za obrubník, po jednom otočení narazil v krátkém intervalu zadní částí a poté levou přední do bariéry - přišel o pravou část předního spoileru. Zavlály červené vlajky, vůz byl odstraněn bagrem, následovala nutná kontrola a oprava bariéry se poněkud protáhla. Leclerca co boxů dopravil Medical Car. a po patnácti minutách od incidentu (28 minut před koncem tréninku) se opět všichni piloti seřadili v boxové uličce. Na okruh po této pauze vyrazili jako první Russell a Hamilton následovaní Hülkenbergem.
Nastala pasáž kvalifikačních simulací. Základ stanovil Russell (1:18,294), ale záhy měl potíže na trati Zhou a dokonce musely na několik desítek vteřin zavlát žluté vlajky. Číňan se roztočil na stejném místě jako Leclerc, ale naštěstí hodiny vytočil na opačnou stranu a v zatáčce 5 jen těsně minul Péreze - ten o hrozbě věděl a uklidil se k vnějšímu okraji trati. Do třetice měl mezi zatáčkami 4 a 5 problém Piastri, ale vůz udržel na trati.
Norris se pak jako první dostal pod hranici 1:18,0, Verstappen na něj ztrácel 243 tisícin - obhájce titulu se trápil v prvním a poslední sektoru, naopak prostřední vykroužil naprosto famózně. Posledními, kdo na červených pneumatikách neměl čas, byli oba asijští piloti - a pochopitelně Leclerc, pro nějž trénink skončil. Trať se zapadajícím sluncem chladla, její teplota klesla o 4°C.
Norris po svém excelentním kole opět nasadil tvrdé pneumatiky, na nichž podle předpokladů ztrácel 2 - 3 vteřiny. Situace na trati se v té době uklidnila, kromě Norrise, Sainze jr. a Haasů se ostatní chystali na závěrečnou pasáž, v níž se zjevně většina soustředila na závodní simulaci, většinou na středně tvrdých pneumatikách. Přístup pilotů potvrdil čas Hamiltona - 1:25,236, Verstappena - 1:24,202 či Péreze - 1:24,136. V závěrečné desetiminutovce se na trať dostal i Zhou (po kontrole svého vozu po potížích) a Cunoda, jenž téměř celou část po restartu prostál u mechaniků. Byl také posledním, kdo si vylepšil čas - byť v jeho podání byl rozdíl mezi středně tvrdou a měkkou směsí 122 tisícin vteřiny. V samotném závěru si Norris trochu zariskoval v nájezdu do boxů a málem trefil vnější zídku. Malou perličku - maximální rychlost na rovince byla naměřena Russellovi a Magnussenovi (309 km/h), Leclerc, jenž toho příliš nenajel, byl jen o jeden kilometr pomalejší.
Druhý trénink ukázal slabiny některých pilotů zejména v zatáčkách 4 a 12. Svou roli určitě sehrála i čtvrthodinová vynucená přestávka, během níž trať počala pozvolna chladnout. Nelze proto dosažené časy považovat za zcela vypovídající.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.