Pomalý okruh u našich bývalých národních sousedů je dosti specifický, aby si zasloužil maximální pozornost při přípravě. Tu tentokrát poněkud narušil kritický úsek mezi zatáčkemi 4 a 5, kde se odehrálo několik dramat.
Horko na Hungaroringu příliš nepokleslo - 31°C, trať 48°C a poměrně nízká vlhkost vzduchu (36 %) provázela bezmračná obloha. Piloti měli k dispozici pneumatiky C5 - C3 a čekalo se, jak budou pokračovat piloti po naznačených šancích v prvním tréninku.
Prvním pilotem na tratil byl Nico Hülkenberg, jenž po poledni pauzíroval ve prospěch Bearmana, následovaný Bottasem a Magnussenem. Nico také stanovil čas na ůvod: 1:20,201. Všichni piloti se po okruhu pohybovali na středně tvrdé směsi, jen McLareny po prvním pokusu sáhly po tvrdé - a překvapivě na ní byly rychlejší, i když to nebyl nijak vypovídající moment.
Do čela se dostal Pérez (1:18,568) a na konci první čtvrthodiny se na něj dotáhl týmový kolega (1:18,724), jenž si stěžoval na hůře fungující brzdy, ale vzápětí si mohli všichni odpočinout. Po 17 minutách se Leclerc při výjezdu ze zatáčky 4 se dostal daleko za obrubník, po jednom otočení narazil v krátkém intervalu zadní částí a poté levou přední do bariéry - přišel o pravou část předního spoileru. Zavlály červené vlajky, vůz byl odstraněn bagrem, následovala nutná kontrola a oprava bariéry se poněkud protáhla. Leclerca co boxů dopravil Medical Car. a po patnácti minutách od incidentu (28 minut před koncem tréninku) se opět všichni piloti seřadili v boxové uličce. Na okruh po této pauze vyrazili jako první Russell a Hamilton následovaní Hülkenbergem.
Nastala pasáž kvalifikačních simulací. Základ stanovil Russell (1:18,294), ale záhy měl potíže na trati Zhou a dokonce musely na několik desítek vteřin zavlát žluté vlajky. Číňan se roztočil na stejném místě jako Leclerc, ale naštěstí hodiny vytočil na opačnou stranu a v zatáčce 5 jen těsně minul Péreze - ten o hrozbě věděl a uklidil se k vnějšímu okraji trati. Do třetice měl mezi zatáčkami 4 a 5 problém Piastri, ale vůz udržel na trati.
Norris se pak jako první dostal pod hranici 1:18,0, Verstappen na něj ztrácel 243 tisícin - obhájce titulu se trápil v prvním a poslední sektoru, naopak prostřední vykroužil naprosto famózně. Posledními, kdo na červených pneumatikách neměl čas, byli oba asijští piloti - a pochopitelně Leclerc, pro nějž trénink skončil. Trať se zapadajícím sluncem chladla, její teplota klesla o 4°C.
Norris po svém excelentním kole opět nasadil tvrdé pneumatiky, na nichž podle předpokladů ztrácel 2 - 3 vteřiny. Situace na trati se v té době uklidnila, kromě Norrise, Sainze jr. a Haasů se ostatní chystali na závěrečnou pasáž, v níž se zjevně většina soustředila na závodní simulaci, většinou na středně tvrdých pneumatikách. Přístup pilotů potvrdil čas Hamiltona - 1:25,236, Verstappena - 1:24,202 či Péreze - 1:24,136. V závěrečné desetiminutovce se na trať dostal i Zhou (po kontrole svého vozu po potížích) a Cunoda, jenž téměř celou část po restartu prostál u mechaniků. Byl také posledním, kdo si vylepšil čas - byť v jeho podání byl rozdíl mezi středně tvrdou a měkkou směsí 122 tisícin vteřiny. V samotném závěru si Norris trochu zariskoval v nájezdu do boxů a málem trefil vnější zídku. Malou perličku - maximální rychlost na rovince byla naměřena Russellovi a Magnussenovi (309 km/h), Leclerc, jenž toho příliš nenajel, byl jen o jeden kilometr pomalejší.
Druhý trénink ukázal slabiny některých pilotů zejména v zatáčkách 4 a 12. Svou roli určitě sehrála i čtvrthodinová vynucená přestávka, během níž trať počala pozvolna chladnout. Nelze proto dosažené časy považovat za zcela vypovídající.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.