Ačkoliv predikce hovořily o možném dešti, opak byl pravdou, počasí příjemné a piloti nenechávali nic náhodě - počet měřených časů na trati v Monte Carlu byl rozhodně nejvyšší v dosavadním průběhu šampionátu.
Azurové pobřeží nachystalo pro závodníky 21°C (trať ale byla podstatně teplejší - 34°C), vlhkost vzduchu poněkud poklesla na 59 % a ani vítr nebyl tak silný jako včera - 6,8 km/h.
Zatímco včera odpoledne se na trať hrnulo skoro celé startovní pole, tentokrát se piloti drželi zpátky. Nakonec vyjel jako první Russell a za ním oba McLareny, ty na středně tvrdé směsi, ale George se hned vrátil do boxů a sdělil inženýrům, že řízení je lepší, doleva zatáčí lehce, ale problém je s pravým rejdem. První čas tak zajel Magnussen (1:14,683), ale tenhle spíše informativní výkon na nějakou dobu zůstal nepřekonán.
Ve výjezdu ze zatáčky 16 ťukl Bottas pravým předním kolem o svodidla a to se vylomilo. Fin doplachtil do Rascasse a tam už nedokázal zatočit. Sice se ještě pokoušel nějak doplížit do boxů, ale nakonec museli nastoupit stewardi. Z tréninku uteklo 12:15 a zavlála červená vlajka. Nutno ale ke cti monackých maršálů říci, že odstranění nepojízdného Sauberu jim trvalo necelé čtyři minuty, neboť v tomto místě nemohli použít jeřáb.
Po restartu už se na trať vrhli prakticky všichni a s výjimkou Aston Martinu, jenž zkoušel středně tvrdé pneumatiky (Alonso 1:13,790, Stroll 1:14,540) všichni vsadili na nějměkčí směs. Dosažené časy postupně klesaly pod 1:13,0; poté se souboj zúžil na Ferrari, Red Bull a Mercedes a snahu dostat se co nejhlouběji pod limit 1:12,0. Jako první to dokázal Leclerc (1:11,977) a když se mu na dvě setiny přiblížil týmový kolega, vytasil další fenomenální čas.
Snažil se zejména Verstappen a s pravidelností měl většinou nejrychlejší první sektor, zato významně ztrácel ve druhém. Také se musel potýkat s velkým provozem - při prvním rychlém pokusu narazil za Tabákovou zatáčkou na shluk pěti vozů a jen si do vysílačky ulevil: "My God!" Magnussen zase vletěl do podobné skrumáže za tunelem a postěžoval si, že to bylo hodně nebezpečné.
Opět se putovalo mimo trať - Magnussen musel použít únikový prostor v Mirabeau, Hamilton a Piastri za Ste.Dévote, druhý jmenovaný navíc v S de la Piscine výrazně klepl o bariéru, ale naštěstí bez poškození. Lewis ještě nejspíš prověřil sílu podvozku v druhé šikaně u bazénu, kterou doslova přeskočil. Albon si stěžoval na přilnavost pneumatik (jsou v polovině kola pryč).
Stewardi museli řešit hned několik incidentů. Pérez dostihl Zhoua uprostřed S de la Piscine a i když Číňan dělal, co mohl, Mexičan se zjevnou frustrací prohlásil do radiokomunikace: "Co ten idiot vyvádí?" Dalším nositelem tohoto titulu byl Russell, jenž za tunelem zablokoval Norrise - komisaři tento incident hodlali vyšetřit po tréninku. A konečně se k jejich posouzení dostal i Verstappen, jenž v tunelu před průjezdem Cunody bez důvodu příliš zpomalil.
Nejlepší časy padaly v poslední desetiminutovce a na rozdíl od včerejška se pod hranici 1:12,0 dostalo podstatně víc přítomných. Leclerc zatím sedí pevně na trůnu Monte Carla a s výjimkou Verstappena mu ostatní hledí na záda, o to víc je vyrovnané pole od čtvrtého do devátého místa, kam se piloti seskládali do jedné setiny. Ale opět musíme připomenout, že chléb se bude lámat až za dvě hodiny.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.