Ačkoliv predikce hovořily o možném dešti, opak byl pravdou, počasí příjemné a piloti nenechávali nic náhodě - počet měřených časů na trati v Monte Carlu byl rozhodně nejvyšší v dosavadním průběhu šampionátu.
Azurové pobřeží nachystalo pro závodníky 21°C (trať ale byla podstatně teplejší - 34°C), vlhkost vzduchu poněkud poklesla na 59 % a ani vítr nebyl tak silný jako včera - 6,8 km/h.
Zatímco včera odpoledne se na trať hrnulo skoro celé startovní pole, tentokrát se piloti drželi zpátky. Nakonec vyjel jako první Russell a za ním oba McLareny, ty na středně tvrdé směsi, ale George se hned vrátil do boxů a sdělil inženýrům, že řízení je lepší, doleva zatáčí lehce, ale problém je s pravým rejdem. První čas tak zajel Magnussen (1:14,683), ale tenhle spíše informativní výkon na nějakou dobu zůstal nepřekonán.
Ve výjezdu ze zatáčky 16 ťukl Bottas pravým předním kolem o svodidla a to se vylomilo. Fin doplachtil do Rascasse a tam už nedokázal zatočit. Sice se ještě pokoušel nějak doplížit do boxů, ale nakonec museli nastoupit stewardi. Z tréninku uteklo 12:15 a zavlála červená vlajka. Nutno ale ke cti monackých maršálů říci, že odstranění nepojízdného Sauberu jim trvalo necelé čtyři minuty, neboť v tomto místě nemohli použít jeřáb.
Po restartu už se na trať vrhli prakticky všichni a s výjimkou Aston Martinu, jenž zkoušel středně tvrdé pneumatiky (Alonso 1:13,790, Stroll 1:14,540) všichni vsadili na nějměkčí směs. Dosažené časy postupně klesaly pod 1:13,0; poté se souboj zúžil na Ferrari, Red Bull a Mercedes a snahu dostat se co nejhlouběji pod limit 1:12,0. Jako první to dokázal Leclerc (1:11,977) a když se mu na dvě setiny přiblížil týmový kolega, vytasil další fenomenální čas.
Snažil se zejména Verstappen a s pravidelností měl většinou nejrychlejší první sektor, zato významně ztrácel ve druhém. Také se musel potýkat s velkým provozem - při prvním rychlém pokusu narazil za Tabákovou zatáčkou na shluk pěti vozů a jen si do vysílačky ulevil: "My God!" Magnussen zase vletěl do podobné skrumáže za tunelem a postěžoval si, že to bylo hodně nebezpečné.
Opět se putovalo mimo trať - Magnussen musel použít únikový prostor v Mirabeau, Hamilton a Piastri za Ste.Dévote, druhý jmenovaný navíc v S de la Piscine výrazně klepl o bariéru, ale naštěstí bez poškození. Lewis ještě nejspíš prověřil sílu podvozku v druhé šikaně u bazénu, kterou doslova přeskočil. Albon si stěžoval na přilnavost pneumatik (jsou v polovině kola pryč).
Stewardi museli řešit hned několik incidentů. Pérez dostihl Zhoua uprostřed S de la Piscine a i když Číňan dělal, co mohl, Mexičan se zjevnou frustrací prohlásil do radiokomunikace: "Co ten idiot vyvádí?" Dalším nositelem tohoto titulu byl Russell, jenž za tunelem zablokoval Norrise - komisaři tento incident hodlali vyšetřit po tréninku. A konečně se k jejich posouzení dostal i Verstappen, jenž v tunelu před průjezdem Cunody bez důvodu příliš zpomalil.
Nejlepší časy padaly v poslední desetiminutovce a na rozdíl od včerejška se pod hranici 1:12,0 dostalo podstatně víc přítomných. Leclerc zatím sedí pevně na trůnu Monte Carla a s výjimkou Verstappena mu ostatní hledí na záda, o to víc je vyrovnané pole od čtvrtého do devátého místa, kam se piloti seskládali do jedné setiny. Ale opět musíme připomenout, že chléb se bude lámat až za dvě hodiny.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.