Odpolední druhá tréninková várka byla do jisté míry ovlivněna hrozbou nepříznivého počasí, protože predikce deště byla poměrně dost velká. Stejně jako v první části volili piloti stejný scénář - zahřátí na tvrdších směsích a potom kvalifikační simulace.
Na začátku druhého tréninku se ale nezdálo, že by nějaké povětrnostní komplikace měly nastat - teplota 24°C (trať 32°C), vlhkost vzduchu 69 % a vítr vanul rychlostí 10,4 km/h - tedy podmínky velmi podobné předchizím jízdám. Většina týmů vsadila na středně tvrdé pneumatiky, pouze motory Honda poháněné vozy měly bílou směs. Pirelli pro Monaco připravilo stejné pneumatiky jako před týdnem, tedy rozpětí C5-C3.
Na trať vyrazili jako první Hamilton, Magnussen a Russell, ale za nimi se seřadilo téměř celé pole. Dosahované časy se pohybovaly v rozmezí 1:13,0 - 1:12,0. Tuto část ovládali Verstappen (1:12,278) a Leclerc (1.12,125). Teprve v závěru první dvacetiminutovky, kdy zjevně končilo období, vystřihl Leclerc jako první čas pod hranicí 1:12,0 - 1:11,573, čímž se konkurenci poměrně hodně vzdálil.
Závěr první poloviny tréninku se odehrával ve znamení kvalifikačních simulací - překvapivě se nedařilo Sainzovi, McLAren zase rozdělil své strategie rozdílně: Norris zkoušel měkké, Piastri středně tvrdé pneu. Red Bully na špici ztrácely a Pérez se vysloveně trápil - nedokázal se dostat pod hranici 1:12,0. Důrazně si stěžoval, že vůz je prakticky nemožné ovládat, zejména v zatáčce u kasina je neovladatelný. Verstappen si čtvrt hodiny před koncem tréninku zaznamenal menší incident s Cunodou, jenž se mu připletl do cesty za bazénem - Max Japonce předjel a zpomalil, aby mu v zatáčce La Rascasse rukou důrazně naznačil, co si o jeho chování myslí.
Poslední část už byla ve znamení závodní zkoušky, vozy kroužily ponejvíce na středně tvrdých pneu a časy byly oproti nejrychlejším časům o 4 - 5 vteřin pomalejší. Albon si v závěru stěžoval, že jeho vůz doslova "žere" pneumatiky už po třech čtyřech kolech - přitom Alex se vyšvihl překvapivě hodně vysoko.
Pro Monte Carlo je typické, že tu piloti otloukají své vozy v různých částech okruhu, takže jsem zaznamenali hned několik hlášení: I hit the wall. Povedlo se to Sargeantovi, jenž si pochroumal přední křídlo, Piastrimu, Verstappenovi (rovněž poznamenaný přední spoiler), Cunodovi, Oconovi, Strollovi a Gaslymu. Nejčastěji se tak stalo v druhé sérii zatáček za bazénem (Piastri, Ocon, Stroll, Gasly), Verstappen se potkal s bariérou v nejpomalejší zatáčce na trati, Cunodovi nevyšla poslední zatáčka před vjezdem na cílovou rovinku.
Leclerc sice uspokojil diváky, ale ani jeho pokusy nebyly bez vad. Dva po sobě musel stornovat kvůli chybám v zatáčce 6 a poté v Portier v místech, kde školácky havaroval v roce 1988 Ayrton Senna. Do třetice domácí miláček probrzdil v nájezdu do Ste. Dévote a musel zvolit únikovou zónu.
Nespokojen byl také Russell, po dvaceti minutách hlásil velké vibrace, zejména v zatáčce 11, takže se na jeho vůz vrhli mechanici a dávali dohromady přední zavěšení. Podruhé si v samotném závěru stěžoval na řídící tyč - důsledkem toho nebyly zrovna reprezentativní časy.
Charles Leclerc, jehož v boxech pečlivě sledoval mladší bratr, tedy zvládl druhou část monacké rulety. Je otázkou, nakolik budou tyto výsledky signifikantní, navíc podle déledobé předpovědi by zítra mělo v Monte Carlu pršet...
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.