Mercedes potvrzuje, že v příští silničních vozech AMG nasadí technologické novinky ze světa Formule 1. Hodlá využít to, co se naučil ze závodních pohonných jednotek vybavených motorgenerátorem pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H).
Budoucnost vozů Mercedes-AMG počítá s větším využitím elektrické energie. Inženýři v Affalterbachu pracují na "inovativních technologiích, aby dostali výkonnost na novou úroveň." Cílem je zajistit vyšší efektivitu a lepší jízdní dynamiku budoucích aut.
"Jednou z těch novinek je elektrické výfukové turbodmychadlo, které bude nasazeno v příští generaci vozidel Mercedes-AMG. Zahrnuje technologii vyvinutou na dráze ve Formuli 1," popisuje Mercedes. Toto turbo je již v konečné části vývoje a brzy bude nasazeno do sériové produkce.
"Tato technologie vyvinuta v partnerství s Garrett Motion pochází přímo z Formule 1," ujišťuje německá automobilka. U silničních vozů ji pomůže vyřešit konflikt mezi malým turbodmychadlem, jež reaguje rychleji, ale dosahuje relativně nízkých špičkových výkonů, a větším turbodmychadlem s vyšší špičkovou výkonností, ale s opožděným nástupem.
U této novinky těží z technologie a poznání, které načerpal ze systému pro rekuperaci energie (ERS) své pohonné jednotky F1, a obzvlášť z jednotky motorgenerátoru tepelné energie.
"Vrcholným rysem nového elektrického turbodmychadla výfukových plynů je malý elektromotor integrovaný do hřídele dmychadla mezi kolo turbíny na straně výfuku a kolo kompresoru na straně čerstvého vzduchu," vysvětluje Mercedes.
Tento elektronicky řízený elektromotor pohání kolo kompresoru před tím, než přijme proudění výfukových plynů. Elektrifikace turbodmychadla významně vylepšuje okamžitou reakci z volnoběžných otáček a v celém rozpětí otáček motoru, přičemž také eliminuje opožděný nástup turba, tzv. turbo lag.
Spalovací motor díky tomu rychleji reaguje na pokyny prostřednictvím plynového pedálu a poskytuje dynamičtější jízdní pocity. Rovněž dosahuje vyššího krouticího momentu při nižších otáčkách, což vylepšuje agilitu a akceleraci při rozjezdu z místa.
"Jasně jsme si definovali své cíle pro elektrifikovanou budoucnost. Abychom jich dosáhli, tak spoléháme na diskrétní a vysoce inovované komponenty stejně jako na příslušenství," říká Tobias Moers, předseda představenstva Mercedesu.
"Tímto krokem strategicky doplňujeme naši modulární technologii a přizpůsobujeme ji našim výkonnostním požadavkům. V prvním kroku to zahrnuje elektrifikované turbodmychadlo, které je příkladem přenosu technologie Formule 1 na silnice. Jde o něco, díky čemu posuneme přeplňované spalovací motory na dříve nedosažitelnou úroveň agility," pochvaluje si Moers.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.