Mercedes potvrzuje, že v příští silničních vozech AMG nasadí technologické novinky ze světa Formule 1. Hodlá využít to, co se naučil ze závodních pohonných jednotek vybavených motorgenerátorem pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H).
Budoucnost vozů Mercedes-AMG počítá s větším využitím elektrické energie. Inženýři v Affalterbachu pracují na "inovativních technologiích, aby dostali výkonnost na novou úroveň." Cílem je zajistit vyšší efektivitu a lepší jízdní dynamiku budoucích aut.
"Jednou z těch novinek je elektrické výfukové turbodmychadlo, které bude nasazeno v příští generaci vozidel Mercedes-AMG. Zahrnuje technologii vyvinutou na dráze ve Formuli 1," popisuje Mercedes. Toto turbo je již v konečné části vývoje a brzy bude nasazeno do sériové produkce.
"Tato technologie vyvinuta v partnerství s Garrett Motion pochází přímo z Formule 1," ujišťuje německá automobilka. U silničních vozů ji pomůže vyřešit konflikt mezi malým turbodmychadlem, jež reaguje rychleji, ale dosahuje relativně nízkých špičkových výkonů, a větším turbodmychadlem s vyšší špičkovou výkonností, ale s opožděným nástupem.
U této novinky těží z technologie a poznání, které načerpal ze systému pro rekuperaci energie (ERS) své pohonné jednotky F1, a obzvlášť z jednotky motorgenerátoru tepelné energie.
"Vrcholným rysem nového elektrického turbodmychadla výfukových plynů je malý elektromotor integrovaný do hřídele dmychadla mezi kolo turbíny na straně výfuku a kolo kompresoru na straně čerstvého vzduchu," vysvětluje Mercedes.
Tento elektronicky řízený elektromotor pohání kolo kompresoru před tím, než přijme proudění výfukových plynů. Elektrifikace turbodmychadla významně vylepšuje okamžitou reakci z volnoběžných otáček a v celém rozpětí otáček motoru, přičemž také eliminuje opožděný nástup turba, tzv. turbo lag.
Spalovací motor díky tomu rychleji reaguje na pokyny prostřednictvím plynového pedálu a poskytuje dynamičtější jízdní pocity. Rovněž dosahuje vyššího krouticího momentu při nižších otáčkách, což vylepšuje agilitu a akceleraci při rozjezdu z místa.
"Jasně jsme si definovali své cíle pro elektrifikovanou budoucnost. Abychom jich dosáhli, tak spoléháme na diskrétní a vysoce inovované komponenty stejně jako na příslušenství," říká Tobias Moers, předseda představenstva Mercedesu.
"Tímto krokem strategicky doplňujeme naši modulární technologii a přizpůsobujeme ji našim výkonnostním požadavkům. V prvním kroku to zahrnuje elektrifikované turbodmychadlo, které je příkladem přenosu technologie Formule 1 na silnice. Jde o něco, díky čemu posuneme přeplňované spalovací motory na dříve nedosažitelnou úroveň agility," pochvaluje si Moers.
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.