Mercedes potvrzuje, že v příští silničních vozech AMG nasadí technologické novinky ze světa Formule 1. Hodlá využít to, co se naučil ze závodních pohonných jednotek vybavených motorgenerátorem pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H).
Budoucnost vozů Mercedes-AMG počítá s větším využitím elektrické energie. Inženýři v Affalterbachu pracují na "inovativních technologiích, aby dostali výkonnost na novou úroveň." Cílem je zajistit vyšší efektivitu a lepší jízdní dynamiku budoucích aut.
"Jednou z těch novinek je elektrické výfukové turbodmychadlo, které bude nasazeno v příští generaci vozidel Mercedes-AMG. Zahrnuje technologii vyvinutou na dráze ve Formuli 1," popisuje Mercedes. Toto turbo je již v konečné části vývoje a brzy bude nasazeno do sériové produkce.
"Tato technologie vyvinuta v partnerství s Garrett Motion pochází přímo z Formule 1," ujišťuje německá automobilka. U silničních vozů ji pomůže vyřešit konflikt mezi malým turbodmychadlem, jež reaguje rychleji, ale dosahuje relativně nízkých špičkových výkonů, a větším turbodmychadlem s vyšší špičkovou výkonností, ale s opožděným nástupem.
U této novinky těží z technologie a poznání, které načerpal ze systému pro rekuperaci energie (ERS) své pohonné jednotky F1, a obzvlášť z jednotky motorgenerátoru tepelné energie.
"Vrcholným rysem nového elektrického turbodmychadla výfukových plynů je malý elektromotor integrovaný do hřídele dmychadla mezi kolo turbíny na straně výfuku a kolo kompresoru na straně čerstvého vzduchu," vysvětluje Mercedes.
Tento elektronicky řízený elektromotor pohání kolo kompresoru před tím, než přijme proudění výfukových plynů. Elektrifikace turbodmychadla významně vylepšuje okamžitou reakci z volnoběžných otáček a v celém rozpětí otáček motoru, přičemž také eliminuje opožděný nástup turba, tzv. turbo lag.
Spalovací motor díky tomu rychleji reaguje na pokyny prostřednictvím plynového pedálu a poskytuje dynamičtější jízdní pocity. Rovněž dosahuje vyššího krouticího momentu při nižších otáčkách, což vylepšuje agilitu a akceleraci při rozjezdu z místa.
"Jasně jsme si definovali své cíle pro elektrifikovanou budoucnost. Abychom jich dosáhli, tak spoléháme na diskrétní a vysoce inovované komponenty stejně jako na příslušenství," říká Tobias Moers, předseda představenstva Mercedesu.
"Tímto krokem strategicky doplňujeme naši modulární technologii a přizpůsobujeme ji našim výkonnostním požadavkům. V prvním kroku to zahrnuje elektrifikované turbodmychadlo, které je příkladem přenosu technologie Formule 1 na silnice. Jde o něco, díky čemu posuneme přeplňované spalovací motory na dříve nedosažitelnou úroveň agility," pochvaluje si Moers.
Šéf týmu Audi ve Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že jeho jezdci si pomalu zvykají na nové podmínky pro sezonu 2026 a začínají je objevovat z nové perspektivy.
Helmut Marko připustil, že tým čelí výzvám, které mohou ovlivnit šance Maxe Verstappena v závěru sezony. Podle něj se některé problémy začaly objevovat po závodě v Imole.
Člen týmu Racing Bulls byl během Velké ceny Brazílie zachycen, jak povzbuzuje fanoušky k bučení na Landa Norrise.
Cadillac se tento týden konečně představuje na závodní dráze, když Sergio Pérez usedá do dva roky starého Ferrari na okruhu v Imole.
Audi odhalilo koncept R26, který naznačuje podobu jejich vozu pro vstup do Formule 1 v roce 2026. Značka zároveň stanovila pětiletý cíl.
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.