Renault v Německu uvedl, že se mu už se svou pohonnou jednotkou podařilo na dráze překonat magickou hranici 1000 koní (736 kW). Co na to říkají soupeři?
Francouzský výrobce by tak byl první, kdo by v moderní hybridní éře překonal tento milník. Pohonné jednotky kromě V6 motoru s vnitřním spalování (ICE) o objemu 1,6 litru obsahují také elektromotor, který k výkonu přispívá 120 kW (163 koní).
Podle Mercedesu ne, podle Renaultu anoV roce 2014 po jejich zavedení Mercedes točil 850 koní, od té doby jde výkon a tepelná efektivita stále nahoru - nyní již přesahuje 50 %. Zástupce vedoucího týmu nedávno uvedl, že jsou v reálném výkonu na trati velmi blízko 1000 koní, ale že ji zatím nikdo nepřekonal - "ani Ferrari."
Jenže Renault nyní tvrdí něco jiného. Podlé šéfa motorového oddělení Rémiho Taffina byla hranice prolomena: "Pouze při určitých výkonnostních špičkách v kvalifikaci. Tento výkon nedokážeme dosahovat pořád. Záleží na mnoha faktorech, například na okruhu a na okolních teplotách."
A podle jejich GPS údajů na tom není Mercedes o nic hůře s tím, že špičkou je Ferrari: "V kvalifikaci nad Mercedesem a nad námi mají náskok."
Jenže s tím jejich německý konkurent nesouhlasí: "Nehovořili bychom o 1000 koních. Možná to Renault počítá jinak než my. Pro nás je stejně nejdůležitější čas na kolo." Taffin nad tím v rozhovoru pro Auto Motor und Sport kroutí hlavou: "Možná počítají s anglickými koňmi." 736 kW totiž odpovídá jejich 987 koním na brzdě.
Rozhodují detail: Tři gramy paliva navíc či vylepšený DRS systémRenault letos opravdu dostihl Mercedes, během zimy a s posledním vylepšením v Paul Ricard přidali přes 60 koní. Největší brzdou je omezení průtoku paliva na 100 kg/h, který může být krátkodobě překročen o 3 gramy, což může poskytnout ten drobný prostor pro rozhodující vstřik.
Výkon pomáhá zlepšit také propracovaný DRS systém - při jeho aktivaci se zlepší proudění vzduchu do motoru. "Můžete tak získat pět až šest koní," potvrzuje Taffin.
A jak to je s jejich výkonem v neděli? "V závodě máme přes 950 koní, občas 960 nebo 970 koní," pokud piloti francouzského týmu potřebují předjíždět.
I když dle GPS údajů drží krok s konkurencí, tak nicméně souhlasí s tím, že se výkony napříč polem špatně porovnávají: "Jsou zde určité neznámé - například aerodynamický odpor aut. Přesný výkon konkurence bychom získali pouze tehdy, kdybychom jejich motory nechali běžet na našich testovacích stolicích."
A co na údajné prolomení hranice 1000 koní říká Honda s Red Bullem? "My jsme spolehliví. Renault možná dosahuje 1000 koní, ale my jim v závodě dáváme kolo," odpověděl sarkasticky jeden z inženýrů Red Bullu. Přesný údaj o výkonu japonského výrobce však odmítá sdělit.
#F1 #Renault prepares Spec-C engine for #BelgianGP so we may expect penalties for works team & McLaren drivers."That will be the final spec. That will mean penalties & also a bit of extra power," confirms #Abiteboul.Both teams may run Spec A in #HungarianGP, still in the pool. pic.twitter.com/MKemmy82MW
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) August 1, 2019Lewis Hamilton se po těžkém adaptačním období ve Ferrari postupně zlepšuje a zkracuje rozdíl vůči Charlesi Leclercovi. Jeho cílem ale není jen porazit týmového kolegu, ale vyhrávat závody. Tifosi ho nadále podporují.
Adrian Newey přirovnal pravidla pro sezonu 2026 k technické revoluci z roku 2022. Podle něj nabízejí víc prostoru pro inovace, než se původně zdálo.
Charles Leclerc je spokojený se směrem nastavení SF-25, který odpovídá jeho stylu, ale stále hledá úpravy pro lepší zvládnutí chování letošního monopostu.
Šéf Williamsu James Vowles vyjádřil otevřenou podporu možné kandidatuře Carlose Sainze staršího na post prezidenta FIA.
McLaren s monopostem MCL39 si získává pozornost výjimečně šetrným zacházením s pneumatikami, obzvlášť v průběhu závodů, což naplno potvrdil i výkon v Miami. Za tímto náskokem může stát chytrý systém chlazení brzd.
Před 75 lety odstartoval na trati v Silverstone první závod mistrovství světa Formule 1, který se stal symbolem poválečné obnovy a začátkem nové éry motorsportu. Alfa Romeo tehdy ovládla stupně vítězů a zrodil se fenomén, který dodnes fascinuje miliony fanoušků po celém světě.
Toto Wolff je přesvědčen, že Lewis Hamilton neztratil své schopnosti, i když se zatím ve Ferrari trápí.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari provází zatím rozpačitý začátek, jelikož vůz týmu neodpovídá jeho jezdeckému stylu. Podle analytika Jolyona Palmera spočívá problém v samotném konceptu monopostu, nikoliv ve strategii nebo týmu.
Formule 1 zveřejnila finální trailer k chystanému filmu s Bradem Pittem v hlavní roli, který se odehrává v prostředí špičkového motorsportu a sleduje návrat bývalého pilota do závodního světa. Snímek slibuje napětí, rivalitu i autentické záběry ze skutečných F1 okruhů.
Šéf Williamsu James Vowles věří, že Formule 1 je blízko příchodu nové americké hvězdy. Podle něj mají Spojené státy čím dál větší vliv na sport jak komerčně, tak z pohledu jezdeckého talentu.
Martin Brundle se zaměřil na to, jak Max Verstappen závodí proti Landu Norrisovi a Oscaru Piastrim. Podle něj je v těchto duelech patrný vzájemný respekt i promyšlenější strategie než vůči jiným soupeřům.
Christian Horner se domnívá, že nové motorové regule pro příští sezónu přinesou Mercedesu výrazné výzvy, a podobný pohled sdílí i řada dalších v paddocku. Jeho názor podpořil i Ford, který očekává, že změny zásadně ovlivní výkonnost týmů.