Trampoty Romaina Grosjeana s brzdami Brembo u Haasu i přes dobrý výsledek ve Velké ceně Rakouska pokračují, proto se americká stáj rozhodla tento pátek v Silverstone opět otestovat konkurenční produkt Carbone Industrie.
Nekonzistence brzdV čem je problém, to nám v Rakousku popisoval šéf týmu Günther Steiner: "Potíže spočívají v nekonzistencích při brzdění. Když dojdete k závěru, že je obyčejně přehřívá, tak jde o důsledek nekonzistence brzd. Máme některé části, abychom je chladili lépe, takže se alespoň můžeme snažit na nich trochu pracovat."
To se Haasu před závodem skutečně povedlo po obtížných trénincích, v nichž končil Grosjean často se zablokovanými koly mimo trať, což v rádiu doprovázel obvyklým láteřením. Cílem Velké ceny Rakouska dojel jako šestý - porazil obě Force Indie a stal se tak nejlepším pilotem ze zbytku světa za Mercedesem, Ferrari a Red Bullem.
Stejný materiál jako Ferrari, které si Brembo pochvalujePři rozhovorech s inženýry Bremba o problémech francouzského pilota jsem měl pocit, že si příliš neví rady, jakým směrem se ubírat. Aby rozptýlili mé pochybnosti o kvalitě jejich brzd, tak mě poslali za Sebastianem Vettelem. Ten si je velmi pochvaluje. Když jsem vyjádřil obavy o to, zda Haas vůbec dostává stejně kvalitní materiál jako Ferrari, tak mi jednoznačně odpověděli, že ano.
Jestli Grosjeanovy problémy, které se táhnou už rok a půl, dokáží vůbec vyřešit, tím si moc jistí nebyli. F1news.cz ale potvrdili, že se Haasu maximálně snaží pomoci, dokonce pro tuto záležitost vyčlenili své inženýry, kteří s týmem úzce spolupracují.
Brzdy jsou v těchto dnech velmi komplexním systémem. Vzadu funguje elektronický systém brake-by-wire, jehož účinek se automaticky mění dle intenzity rekuperace kinetické energie prostřednictvím motorgenerátoru MGU-K (bývalý KERS). Během jednoho kola může nasbírat 2 MJ energie, díky tomu pak může následně navyšovat výkon pohonné jednotky až o 120 kW (160 koní),
Odlišná aerodynamika a Grosjeanův jízdní stylNa výkon brzd má vliv i aerodynamika. "Nevím, jaký materiál používá Ferrari, ale kvůli rozdílům v aerodynamice si musíme sami vyvíjet vlastní věci. A zdá se, že máme více problémů s přehříváním než oni. Podle mě jde o směsici všeho - částečně jde o aerodynamický problém, který mám, protože se kvůli našemu přednímu křídlu dostává méně vzduchu, a z části to je dáno i tím, jak Romain brzdí."
V čem je Grosjeanův styl odlišný? "Brzdí na poslední možnou chvíli, a pak zatáčí, zatímco ostatní jsou při brzdění jemnější. Musíme zajistit, aby dostal auto, v němž by mohl využívat svůj brzdný styl," odpovídá šéf amerického týmu.
Odejde Haas od Bremba?V pátek v Silverstone přesto dojde na voze ke změně: "Máme v plánu vybavit obě auta brzdami Carbon Industrie - oba vozy pro první a snad i pro druhý trénink, abychom viděli, jestli to všechno při druhém pokusu funguje," potvrzuje šéf týmu. Ten první, ne příliš úspěšný, se uskutečnil na konci dubna v Soči. Po něm se kvůli přehřívání vrátili zpět k Brembu.
Haas nyní učinil změny na voze, aby dále zlepšil chlazení. "Aerodynamický tým odvel hodně práce při CFD simulacích, pak jsme také museli upravit brzdové kotouče podle toho, na co jsme v CFD přišli," vysvětluje Steiner.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.