Scuderia vzhlíží k technologii 3D tisku ve snaze nasadit inovativní řešení konstrukce pístů, které by jim pomohly učinit velký posun před s jejich pohonnou jednotkou pro sezónu 2017.
Ferrari pod svým prezidentem Sergiem Marchionnem raději již nikde nehovoří o svých vysokých ambicích před nadcházejícím ročníkem a v továrně tvrdě pracuje na tom, aby stáhlo náskok dominujícího Mercedesu. Detaily o přípravách nového monopostu si střeží jako své největší tajemství.
Vůz, který by se na počet Julese Bianchiho mohl jmenovat SF17-JB, má být poprvé světu představen 24. února v rámci filmovacího dne ve Fioranu, fanoušci se na něj budou moci podívat přes Internet.
Zlepšování spalování pod novým technickým vedenímMotorovému oddělení nyní velí konstruktéři Lorenzo Sassi a Enrico Gualteri, protože Mattia Binotto se loni po odchodu Jamese Allisona posunul výše. Očekává, že letos v oblasti motoru dosáhnout průlomu, zejména díky odvážným změnám a konstrukci, která toho má s tím loňským jen málo společného.
Ferrari se soustředí hlavně na spalování. Komora má snést mnohem vyšší tlaky díky poslední práci na systému turbulentního tryskového zapalování (TJI), který nasadili již před 2 roky.
Perfektní zapalování a hoření v zapalovací komoře pro zvýšení výkonností a snížení spotřeby paliva má zajistit nový návrh mikrovstřikovačů vyvíjených technologickým partnerem Magneti Marelli. Veškeré tyto změny mají zajistit, že motor vydrží obrovské síly - tlak má dosahovat až 400 barů, k velkému nárůstu dojde také v oblasti teploty, což by mohlo ohrožovat spolehlivost.
Hliník se odstěhoval do HumpolceAby Ferrari dokázalo splnit své cíle a zajistit životnost svých pohonných jednotek, které letos musí vydržet 5 závodních víkendů (4 ks na sezónu), zvolilo revoluční přístup pro konstrukci motoru a zaměřilo se na inovace. Nyní probíhají testy novátorského řešení pístů, jež využívají novou ocelovou slitinu.
Běžně se využívá hliník, od toho se ale nyní v Maranellu odvracejí, byť jsou technická pravidla dost restriktivní, pokud jde o materiály, jež je možné při výrobě použít. Důvodem je zavést něco, co bude odolnější vysokým tlakům teplotní expanzi, aniž by došlo k narušení spolehlivosti.
Hliníkové slitiny jsou lehčí než ty ocelové, hůře však odolávají deformacím a prasknutí za extrémních teplot. Hmotnost navíc u pohyblivých částí, jako jsou písty, je samozřejmě velkým problémem, proto Scuderia hledala řešení, které funguje lépe a spolehlivěji.
Hmotnost a spolehlivost - 3D tiskem k té správné slitiněV honbě za nalezení té správné slitiny inženýři v Maranellu vyhodnocují nejnovější technologie 3D tisku, jež jsou známé v odvětví aditivní výroby. Umožňují na sebe různě skládat tenké vrstvy materiálu, takže je možné vytvořit složité tvary, jichž pomocí tradičních metod odlévání a obrábění nešlo dosáhnout.
Úroveň volnosti, která s 3D tiskem přichází, ve spojení s rychlostí výroby, otevírá nové dveře pro konstrukční vývoj něčeho, co bylo kdysi omezeno pouze na prototypy plastových dílů pro testování modelů v aerodynamic- kém tunelu.
V úvahu přicházejí opět i ocelové slitiny, které by při normálním procesu odlévání nebyly pro vhodné pro výrobu pístů F1 motorů, protože nyní není zapotřebí vyrábět celé plné bloky. V úvahu přicházejí šestihranné struktury jako u pláství medu a voštinové konstrukce - ty zachovávají výhodu v podobě pevnosti, aniž by kvůli tomu musela stoupnout hmotnost.
Ferrari ale zřejmě nebude jediné, které se těmito technologiemi zabývá. McLaren například oznámil uzavření čtyřleté smlouvy se společností Stratasys, která jim má pomoci se zavedením nejnovějších technologií 3D tisku (FDM a PolyJet) a špičkových materiálů do výroby. Binotto ale doufá, že jim zajistí potřebné výkonnostní zlepšení na dráze, a to co nejdříve - ideálně již od počátku sezóny.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.