Scuderia vzhlíží k technologii 3D tisku ve snaze nasadit inovativní řešení konstrukce pístů, které by jim pomohly učinit velký posun před s jejich pohonnou jednotkou pro sezónu 2017.
Ferrari pod svým prezidentem Sergiem Marchionnem raději již nikde nehovoří o svých vysokých ambicích před nadcházejícím ročníkem a v továrně tvrdě pracuje na tom, aby stáhlo náskok dominujícího Mercedesu. Detaily o přípravách nového monopostu si střeží jako své největší tajemství.
Vůz, který by se na počet Julese Bianchiho mohl jmenovat SF17-JB, má být poprvé světu představen 24. února v rámci filmovacího dne ve Fioranu, fanoušci se na něj budou moci podívat přes Internet.
Zlepšování spalování pod novým technickým vedenímMotorovému oddělení nyní velí konstruktéři Lorenzo Sassi a Enrico Gualteri, protože Mattia Binotto se loni po odchodu Jamese Allisona posunul výše. Očekává, že letos v oblasti motoru dosáhnout průlomu, zejména díky odvážným změnám a konstrukci, která toho má s tím loňským jen málo společného.
Ferrari se soustředí hlavně na spalování. Komora má snést mnohem vyšší tlaky díky poslední práci na systému turbulentního tryskového zapalování (TJI), který nasadili již před 2 roky.
Perfektní zapalování a hoření v zapalovací komoře pro zvýšení výkonností a snížení spotřeby paliva má zajistit nový návrh mikrovstřikovačů vyvíjených technologickým partnerem Magneti Marelli. Veškeré tyto změny mají zajistit, že motor vydrží obrovské síly - tlak má dosahovat až 400 barů, k velkému nárůstu dojde také v oblasti teploty, což by mohlo ohrožovat spolehlivost.
Hliník se odstěhoval do HumpolceAby Ferrari dokázalo splnit své cíle a zajistit životnost svých pohonných jednotek, které letos musí vydržet 5 závodních víkendů (4 ks na sezónu), zvolilo revoluční přístup pro konstrukci motoru a zaměřilo se na inovace. Nyní probíhají testy novátorského řešení pístů, jež využívají novou ocelovou slitinu.
Běžně se využívá hliník, od toho se ale nyní v Maranellu odvracejí, byť jsou technická pravidla dost restriktivní, pokud jde o materiály, jež je možné při výrobě použít. Důvodem je zavést něco, co bude odolnější vysokým tlakům teplotní expanzi, aniž by došlo k narušení spolehlivosti.
Hliníkové slitiny jsou lehčí než ty ocelové, hůře však odolávají deformacím a prasknutí za extrémních teplot. Hmotnost navíc u pohyblivých částí, jako jsou písty, je samozřejmě velkým problémem, proto Scuderia hledala řešení, které funguje lépe a spolehlivěji.
Hmotnost a spolehlivost - 3D tiskem k té správné slitiněV honbě za nalezení té správné slitiny inženýři v Maranellu vyhodnocují nejnovější technologie 3D tisku, jež jsou známé v odvětví aditivní výroby. Umožňují na sebe různě skládat tenké vrstvy materiálu, takže je možné vytvořit složité tvary, jichž pomocí tradičních metod odlévání a obrábění nešlo dosáhnout.
Úroveň volnosti, která s 3D tiskem přichází, ve spojení s rychlostí výroby, otevírá nové dveře pro konstrukční vývoj něčeho, co bylo kdysi omezeno pouze na prototypy plastových dílů pro testování modelů v aerodynamic- kém tunelu.
V úvahu přicházejí opět i ocelové slitiny, které by při normálním procesu odlévání nebyly pro vhodné pro výrobu pístů F1 motorů, protože nyní není zapotřebí vyrábět celé plné bloky. V úvahu přicházejí šestihranné struktury jako u pláství medu a voštinové konstrukce - ty zachovávají výhodu v podobě pevnosti, aniž by kvůli tomu musela stoupnout hmotnost.
Ferrari ale zřejmě nebude jediné, které se těmito technologiemi zabývá. McLaren například oznámil uzavření čtyřleté smlouvy se společností Stratasys, která jim má pomoci se zavedením nejnovějších technologií 3D tisku (FDM a PolyJet) a špičkových materiálů do výroby. Binotto ale doufá, že jim zajistí potřebné výkonnostní zlepšení na dráze, a to co nejdříve - ideálně již od počátku sezóny.
Nico Hülkenberg překvapil výborným výkonem a zajistil si nejlepší startovní pozici sezóny ve Sprintu během víkendu Velké ceny USA.
Fernando Alonso si v kvalifikaci na okruhu Circuit of the Americas připsal jedno ze svých nejlepších letošních umístění. Přestože jej čeká náročný závodní víkend, zůstává odhodlaný a motivovaný bojovat.
Andrea Stella po sprintové kvalifikaci v Austinu naznačuje, že McLaren skrývá určité trumfy, které by mohly použít v následujícím závodě.
Zatímco McLaren drží pod pokličkou detaily ohledně „důsledků“, které čekají Landa Norrise, Martin Brundle poskytl svůj pohled na možné scénáře.
Laurent Mekies přiznal, že tým udělal chybu ve strategii výjezdů na trať a zdůraznil, že Yuki Tsunoda si zaslouží omluvu.
Lewis Hamilton působil zklamaně poté, co sprintová kvalifikace na Velkou cenu USA znovu odhalila přetrvávající potíže týmu Ferrari.
Sprintová kvalifikace v Austinu nabídla dramatické momenty na čele startovního roštu. Max Verstappen předvedl silný výkon, který přinesl napínavý souboj s piloty McLarenu.
V prvním tréninku v Austinu ukázal Lando Norris svou rychlost, když překonal Nich Hülkenberga a Oscara Piastriho. Charles Leclerc v technických problémech.
Lewis Hamilton reaguje na spekulace o možném přesunu Christiana Hornera do Ferrari.
Charles Leclerc prožívá s Ferrari další náročnou sezonu a kolem jeho budoucnosti v týmu začaly narůstat spekulace. Před víkendem ve Spojených státech podal vyjádření.
Zak Brown ostře reagoval na spekulace a označil je za „naprosto směšné“, když někdo naznačil, že by nechtěl Oscara Piastriho v McLarenu v roce 2023.
Oscar Piastri se vyjádřil k reakci médií a fanoušků po incidentu s Landem Norrisem v Singapuru a komentoval spekulace o preferencích McLarenu.