Scuderia vzhlíží k technologii 3D tisku ve snaze nasadit inovativní řešení konstrukce pístů, které by jim pomohly učinit velký posun před s jejich pohonnou jednotkou pro sezónu 2017.
Ferrari pod svým prezidentem Sergiem Marchionnem raději již nikde nehovoří o svých vysokých ambicích před nadcházejícím ročníkem a v továrně tvrdě pracuje na tom, aby stáhlo náskok dominujícího Mercedesu. Detaily o přípravách nového monopostu si střeží jako své největší tajemství.
Vůz, který by se na počet Julese Bianchiho mohl jmenovat SF17-JB, má být poprvé světu představen 24. února v rámci filmovacího dne ve Fioranu, fanoušci se na něj budou moci podívat přes Internet.
Zlepšování spalování pod novým technickým vedenímMotorovému oddělení nyní velí konstruktéři Lorenzo Sassi a Enrico Gualteri, protože Mattia Binotto se loni po odchodu Jamese Allisona posunul výše. Očekává, že letos v oblasti motoru dosáhnout průlomu, zejména díky odvážným změnám a konstrukci, která toho má s tím loňským jen málo společného.
Ferrari se soustředí hlavně na spalování. Komora má snést mnohem vyšší tlaky díky poslední práci na systému turbulentního tryskového zapalování (TJI), který nasadili již před 2 roky.
Perfektní zapalování a hoření v zapalovací komoře pro zvýšení výkonností a snížení spotřeby paliva má zajistit nový návrh mikrovstřikovačů vyvíjených technologickým partnerem Magneti Marelli. Veškeré tyto změny mají zajistit, že motor vydrží obrovské síly - tlak má dosahovat až 400 barů, k velkému nárůstu dojde také v oblasti teploty, což by mohlo ohrožovat spolehlivost.
Hliník se odstěhoval do HumpolceAby Ferrari dokázalo splnit své cíle a zajistit životnost svých pohonných jednotek, které letos musí vydržet 5 závodních víkendů (4 ks na sezónu), zvolilo revoluční přístup pro konstrukci motoru a zaměřilo se na inovace. Nyní probíhají testy novátorského řešení pístů, jež využívají novou ocelovou slitinu.
Běžně se využívá hliník, od toho se ale nyní v Maranellu odvracejí, byť jsou technická pravidla dost restriktivní, pokud jde o materiály, jež je možné při výrobě použít. Důvodem je zavést něco, co bude odolnější vysokým tlakům teplotní expanzi, aniž by došlo k narušení spolehlivosti.
Hliníkové slitiny jsou lehčí než ty ocelové, hůře však odolávají deformacím a prasknutí za extrémních teplot. Hmotnost navíc u pohyblivých částí, jako jsou písty, je samozřejmě velkým problémem, proto Scuderia hledala řešení, které funguje lépe a spolehlivěji.
Hmotnost a spolehlivost - 3D tiskem k té správné slitiněV honbě za nalezení té správné slitiny inženýři v Maranellu vyhodnocují nejnovější technologie 3D tisku, jež jsou známé v odvětví aditivní výroby. Umožňují na sebe různě skládat tenké vrstvy materiálu, takže je možné vytvořit složité tvary, jichž pomocí tradičních metod odlévání a obrábění nešlo dosáhnout.
Úroveň volnosti, která s 3D tiskem přichází, ve spojení s rychlostí výroby, otevírá nové dveře pro konstrukční vývoj něčeho, co bylo kdysi omezeno pouze na prototypy plastových dílů pro testování modelů v aerodynamic- kém tunelu.
V úvahu přicházejí opět i ocelové slitiny, které by při normálním procesu odlévání nebyly pro vhodné pro výrobu pístů F1 motorů, protože nyní není zapotřebí vyrábět celé plné bloky. V úvahu přicházejí šestihranné struktury jako u pláství medu a voštinové konstrukce - ty zachovávají výhodu v podobě pevnosti, aniž by kvůli tomu musela stoupnout hmotnost.
Ferrari ale zřejmě nebude jediné, které se těmito technologiemi zabývá. McLaren například oznámil uzavření čtyřleté smlouvy se společností Stratasys, která jim má pomoci se zavedením nejnovějších technologií 3D tisku (FDM a PolyJet) a špičkových materiálů do výroby. Binotto ale doufá, že jim zajistí potřebné výkonnostní zlepšení na dráze, a to co nejdříve - ideálně již od počátku sezóny.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.