Force India pro 20 letošních závodů připravuje 10 odlišných verzí křídel. Podle technického ředitele Andyho Greena jim ale stále schází to pro Monzu, nejrychlejší okruh kalendáře Formule 1.
Po rozsáhlých změnách pravidel, která díky širším vozům, širším křídlům i pneumatikám povedou ke zrychlení až o 5 sekund na kolo, bude zlepšování zpočátku velké.
Týmy se budou rychle učit a své vozy intenzívně vyvíjet. "Špičkové týmy dorazí na každý závod s novými díly. My potřebujeme připravit vylepšení pro každý druhý závod," uvádí pro Auto Motor und Sport Andy Green.
Po posledních větších úpravách aerodynamiky týmy nastupovaly téměř na všechny okruhy s křídly pro maximální přítlak. Odlišnou verzi připravili pro tratě jako Spa a Montreal (střední přítlak), křídla pro nižší přítlak vozily pouze do Monzy. Minulý rok ale některé týmy (např. Mercedes) nastoupily v Monze s křídlem z Belgie.
To se v roce 2017 změní. Force India například připravuje až 10 verzí různých křídel jako v časech před rokem 2009: "Opět dokážeme vytvářet dostatek přítlaku. Proto je budeme mít více odstupňované. Konfigurace okruhu určuje specifikaci křídla. Počítám s tím, že na sezónu budeme potřebovat 10 různých verzí křídel - vpředu stejně jako i vzadu."
Andy Green je rozděluje do čtyř hlavních skupin, z nichž pak některé upraví na míru daným okruhům. "S maximálním přítlakem pojedeme pouze v Monte Carlu, v Singapuru, v Budapešti a v Barceloně." Další kategorií jsou tratě pro střední až vysoký přítlak: Bahrajn, Melbourne, Silverstone, Soči a Šanghaj.
Třetí skupinu pro střední až nižší přítlak tvoří okruhy, jako je Baku, Montreal a Spa. Stranou zůstává pouze Monza. A to je tak trochu problém: "Ještě jsme nepřišli na křídlo, které je dostatečně malé na to, aby nám v Monze zajistilo maximální rychlosti, které potřebujeme. Auta vytvářejí tolik přítlaku, že se ho v Monze musíte trochu zbavit. V budoucnu na ní budou hrát rychlosti na rovinkách také svou roli," vysvětluje technický ředitel Force Indie.
Inženýři letos přepokládají, že kvůli vyššímu přítlaku a s tím souvisejícímu odporu - kvůli širším vozům a pneumatikám stoupne o 10 bodů - klesnou maximální rychlosti na rovinkách přibližně o 20 km/h. V Monze by to tedy znamenalo 340 km/h místo 360 km/h.
Časy na kolo ale pomalejší nebudou. "V zatáčkách a díky trakci budeme o tolik rychlejší, že to čas ztracený na rovinkách více než vynahradí," podotýká Green. Podle simulací budou nové vozy v rychlejších zatáčkách dosahovat až o 40 km/h více, lepší trakci zajistí o 25 % širší pneumatiky.
Aston Martin údajně jedná s hlavním závodním inženýrem Maxe Verstappena. Tento krok naznačuje možné posílení technického týmu v Silverstone.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.