Force India pro 20 letošních závodů připravuje 10 odlišných verzí křídel. Podle technického ředitele Andyho Greena jim ale stále schází to pro Monzu, nejrychlejší okruh kalendáře Formule 1.
Po rozsáhlých změnách pravidel, která díky širším vozům, širším křídlům i pneumatikám povedou ke zrychlení až o 5 sekund na kolo, bude zlepšování zpočátku velké.
Týmy se budou rychle učit a své vozy intenzívně vyvíjet. "Špičkové týmy dorazí na každý závod s novými díly. My potřebujeme připravit vylepšení pro každý druhý závod," uvádí pro Auto Motor und Sport Andy Green.
Po posledních větších úpravách aerodynamiky týmy nastupovaly téměř na všechny okruhy s křídly pro maximální přítlak. Odlišnou verzi připravili pro tratě jako Spa a Montreal (střední přítlak), křídla pro nižší přítlak vozily pouze do Monzy. Minulý rok ale některé týmy (např. Mercedes) nastoupily v Monze s křídlem z Belgie.
To se v roce 2017 změní. Force India například připravuje až 10 verzí různých křídel jako v časech před rokem 2009: "Opět dokážeme vytvářet dostatek přítlaku. Proto je budeme mít více odstupňované. Konfigurace okruhu určuje specifikaci křídla. Počítám s tím, že na sezónu budeme potřebovat 10 různých verzí křídel - vpředu stejně jako i vzadu."
Andy Green je rozděluje do čtyř hlavních skupin, z nichž pak některé upraví na míru daným okruhům. "S maximálním přítlakem pojedeme pouze v Monte Carlu, v Singapuru, v Budapešti a v Barceloně." Další kategorií jsou tratě pro střední až vysoký přítlak: Bahrajn, Melbourne, Silverstone, Soči a Šanghaj.
Třetí skupinu pro střední až nižší přítlak tvoří okruhy, jako je Baku, Montreal a Spa. Stranou zůstává pouze Monza. A to je tak trochu problém: "Ještě jsme nepřišli na křídlo, které je dostatečně malé na to, aby nám v Monze zajistilo maximální rychlosti, které potřebujeme. Auta vytvářejí tolik přítlaku, že se ho v Monze musíte trochu zbavit. V budoucnu na ní budou hrát rychlosti na rovinkách také svou roli," vysvětluje technický ředitel Force Indie.
Inženýři letos přepokládají, že kvůli vyššímu přítlaku a s tím souvisejícímu odporu - kvůli širším vozům a pneumatikám stoupne o 10 bodů - klesnou maximální rychlosti na rovinkách přibližně o 20 km/h. V Monze by to tedy znamenalo 340 km/h místo 360 km/h.
Časy na kolo ale pomalejší nebudou. "V zatáčkách a díky trakci budeme o tolik rychlejší, že to čas ztracený na rovinkách více než vynahradí," podotýká Green. Podle simulací budou nové vozy v rychlejších zatáčkách dosahovat až o 40 km/h více, lepší trakci zajistí o 25 % širší pneumatiky.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.