Ferrari pomáhá zvýšit efektivitu pohonné jednotky společnost Mahle, která potvrzuje nasazení své technologie Jet Ignition. Nejde však o žádnou letošní novinku.
Stuttgartská společnost Mahle ve své poslední výroční zprávě potvrzuje, že Ferrari využívá ve svých pohonných jednotkách jejich technologii "Jet Ignition". Nejde ale o žádnou novinku, tuto technologii nasadila italská stáj již minulý rok v Kanadě.
"Inženýři Mahle našli to správné řešení pro Ferrari. Klíčovému telefonátu do Maranella s nabídkou předcházelo více pět let vývoje. Během několika týdnů jsme na jaře 2015 přizpůsobili naše řešení požadavkům Formule 1, což Ferrari umožnilo s tímto řešením poprvé závodit v Kanadě," uvádí společnost.
Týmy o technických detailech svých řešení nechtějí hovořit, což platí obzvlášť pro jejich pohonné jednotky. U aerodynamiky jsou změny viditelné, ovšem to, co je pod kapotou, zůstává tajemstvím, o které se odmítají podělit a na dotazy odpovídají s obvyklým "no comment."
Technologie Jet Ignition, kterou jsem zde již zmiňoval, umožňuje homogenní spalování ultra-chudé směsi v moderních benzínových motorech. Nahrazuje standardní zapalovací svíčku v zážehových motorech pomocí tryskové zapalovací komory. Protože se spaluje velmi chudá směs, dochází ke zlepšení efektivity a snížení obsahu znečišťujících látek, jako jsou oxidy dusíku či jemné pevné částice.
Na druhou stranu se koncept homogenního plnění spalovacího prostoru HCCI (známý z dieselových motorů) v pohonných jednotkách v F1 zatím nepoužívá. Jde o odlišnou technologii, cíl je však podobný. Mercedes ale potvrdil, že jde o velmi zajímavý nápad a ukázka toho, jakým směrem se pokrok ubírá.
Podobnou technologii turbulentního tryskového zapalování jako Ferrari používají zřejmě již od samotného počátku po zavedení hybridních 1,6litrových přeplňovaných motorů i Mercedes. Některá média zmiňovala i Hondu, tyto informace však nejsou pravdivé - Japonci se navíc stále trápí s rekuperací (což se projevuje v závodech) a zlepšení by se měli dočkat až ve Španělsku. Renault by naproti tomu s podobnou technologií jako Ferrari mohl přijít v Kanadě, kde očekává zvýšení výkonnosti o dalších 35 koní.
Stříbrné šípy již dříve potvrdily, že díky tomu překročili hranici 47% energetické účinnosti svých pohonných jednotek, zatímco v sezóně 2014 byli na 40 % - došlo tedy k obrovskému pokroku. Špičkový výkon Mercedesu může už nyní dosahovat až 950 koní, zatímco před 2 lety se pohyboval kolem 870 koní, zatímco konverzní efektivita u energie rekuperované přes motorgenerátory MGU-K (pro kinetickou energii) a MGU-H (pro tepelnou energii) stoupla z 85 na 95 %.
K velkému pokroku přispívá i chemie při vývoji paliva. Lepší řízení plamenu a oddalování nástupu detonace (klepání) vede také k velkým ziskům. Společnost Mahle Ferrari dodává také písty. Donedávna je poskytovala i Mercedesu, ten si je ale nyní vyrábí sám.
Německá stáj vnímá Ferrari jako hrozbu, protože se jim podařilo stáhnout jejich náskok. V Maranellu chystají pro Rusko novou výkonnější specifikaci, na vylepšení spalovací komory padly další tři žetony. Původně to sice chtěli uhrát na vylepšení spolehlivosti, aby nemuseli čerpat žetony, s tím ale u FIA nepochodili.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.