Ferrari pomáhá zvýšit efektivitu pohonné jednotky společnost Mahle, která potvrzuje nasazení své technologie Jet Ignition. Nejde však o žádnou letošní novinku.
Stuttgartská společnost Mahle ve své poslední výroční zprávě potvrzuje, že Ferrari využívá ve svých pohonných jednotkách jejich technologii "Jet Ignition". Nejde ale o žádnou novinku, tuto technologii nasadila italská stáj již minulý rok v Kanadě.
"Inženýři Mahle našli to správné řešení pro Ferrari. Klíčovému telefonátu do Maranella s nabídkou předcházelo více pět let vývoje. Během několika týdnů jsme na jaře 2015 přizpůsobili naše řešení požadavkům Formule 1, což Ferrari umožnilo s tímto řešením poprvé závodit v Kanadě," uvádí společnost.
Týmy o technických detailech svých řešení nechtějí hovořit, což platí obzvlášť pro jejich pohonné jednotky. U aerodynamiky jsou změny viditelné, ovšem to, co je pod kapotou, zůstává tajemstvím, o které se odmítají podělit a na dotazy odpovídají s obvyklým "no comment."
Technologie Jet Ignition, kterou jsem zde již zmiňoval, umožňuje homogenní spalování ultra-chudé směsi v moderních benzínových motorech. Nahrazuje standardní zapalovací svíčku v zážehových motorech pomocí tryskové zapalovací komory. Protože se spaluje velmi chudá směs, dochází ke zlepšení efektivity a snížení obsahu znečišťujících látek, jako jsou oxidy dusíku či jemné pevné částice.
Na druhou stranu se koncept homogenního plnění spalovacího prostoru HCCI (známý z dieselových motorů) v pohonných jednotkách v F1 zatím nepoužívá. Jde o odlišnou technologii, cíl je však podobný. Mercedes ale potvrdil, že jde o velmi zajímavý nápad a ukázka toho, jakým směrem se pokrok ubírá.
Podobnou technologii turbulentního tryskového zapalování jako Ferrari používají zřejmě již od samotného počátku po zavedení hybridních 1,6litrových přeplňovaných motorů i Mercedes. Některá média zmiňovala i Hondu, tyto informace však nejsou pravdivé - Japonci se navíc stále trápí s rekuperací (což se projevuje v závodech) a zlepšení by se měli dočkat až ve Španělsku. Renault by naproti tomu s podobnou technologií jako Ferrari mohl přijít v Kanadě, kde očekává zvýšení výkonnosti o dalších 35 koní.
Stříbrné šípy již dříve potvrdily, že díky tomu překročili hranici 47% energetické účinnosti svých pohonných jednotek, zatímco v sezóně 2014 byli na 40 % - došlo tedy k obrovskému pokroku. Špičkový výkon Mercedesu může už nyní dosahovat až 950 koní, zatímco před 2 lety se pohyboval kolem 870 koní, zatímco konverzní efektivita u energie rekuperované přes motorgenerátory MGU-K (pro kinetickou energii) a MGU-H (pro tepelnou energii) stoupla z 85 na 95 %.
K velkému pokroku přispívá i chemie při vývoji paliva. Lepší řízení plamenu a oddalování nástupu detonace (klepání) vede také k velkým ziskům. Společnost Mahle Ferrari dodává také písty. Donedávna je poskytovala i Mercedesu, ten si je ale nyní vyrábí sám.
Německá stáj vnímá Ferrari jako hrozbu, protože se jim podařilo stáhnout jejich náskok. V Maranellu chystají pro Rusko novou výkonnější specifikaci, na vylepšení spalovací komory padly další tři žetony. Původně to sice chtěli uhrát na vylepšení spolehlivosti, aby nemuseli čerpat žetony, s tím ale u FIA nepochodili.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.