Lewis Hamilton si musí zvykat nejen na nové lidi, ale i na novou techniku a způsob ovládání vozu. S inženýry již zapracoval na přepracování volantu, který používá v novém voze F1 W04. V čem se liší od toho, který používá Nico Rosberg, a co si přinesl z McLarenu?
Britský pilot měl s volantem Mercedesu problémy, proto jednou z prvních věcí, na kterých začal pracovat s inženýry nového týmu, byla jeho úprava.
Počet tlačítek na něm byl vyšší, než na co byl zvyklý u McLarenu: "Proto jsem to párkrát řešil," komentoval první zjednodušení ovládacího prvku. Na rozdíl od Rosbergova volantu obsahuje nyní nejen nižší počet ovládacích prvků, ale také designové změny.
Hamiltonův loňský volant, který používal u McLarenu (foto: McLaren Mercedes)
U McLarenu například u otočných ovladačů viděl pouze aktuálně nastavenou hodnotu, u Mercedesu byl odkryt celý číselník a na vybranou hodnotu ukazovala šipka. Rosberg zůstává u původního řešení, na které je zvyklý.
Dalším rozdílem je aktivace KERSu: Zatímco Mercedes používá tlačítko vlevo nahoře na volantu (Boost), Hamilton preferuje přepínač v zadní části volantu. DRS se loni ovládal pomocí pedálu nohou, na volantu Brita se pro aktivaci horní klapky zadního křídla objevuje tlačítko v místě původně určeném pro KERS.
Volant používaný minulý rok Nicem Rosbergem má více prvků (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Důvodem je to, že se letos DRS už v trénincích a v kvalifikaci nebude moci používat kdekoliv, ale pouze v zónách, které určí FIA pro závod. Hamilton sice byl pro zachování loňského stavu, většina pilotů však byla pro zjednodušení. Výhoda z ovládání pedálem tak už není velká, váha navíc se dole v kokpitu nevyplatí.
Nový volant Lewise Hamiltona (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Popis funkcí: 1 - LED ukazatele otáček motoru 2 - Omezovač otáček pro jízdu boxovou uličkou 3 - Potvrzení pokynu předávaného z boxové zídky rádiem 4 - Nastavení dobíjení KERSu (ovlivňuje vyvážení při brzdění) 5 - Aktivace rádia pro komunikaci 6 - Kalibrace systémů pro aktuálně nasazenou sadu pneumatik 7 - Přísun tekutin do přilby 8 - Nastavení diferenciálu pro nájezd do zatáček 9 - Ovládání v menu, posun o 10 položek (alternativa +1 je na pravé straně)10 - Aktivace DRS11 - Neutrál12 - Zařazený rychlostní stupeň13 - Nastavení diferenciálu pro rychlé zatáčky14 - Mapování motoru15 - Dočasné zvýšení výkonu motoru (max. 18 000 ot/min)16 - Multifunkční ovladač17 - Nastavení bohatosti směsi paliva18 - Nastavení diferenciálu pro průjezd zatáčkou
Podrobnější popis původního volantu Mercedesu včetně videa najdete zde.
Jak se liší volanty ostatních týmů?- Ferrari- Caterham- Red Bull- Williams
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.