Lewis Hamilton si musí zvykat nejen na nové lidi, ale i na novou techniku a způsob ovládání vozu. S inženýry již zapracoval na přepracování volantu, který používá v novém voze F1 W04. V čem se liší od toho, který používá Nico Rosberg, a co si přinesl z McLarenu?
Britský pilot měl s volantem Mercedesu problémy, proto jednou z prvních věcí, na kterých začal pracovat s inženýry nového týmu, byla jeho úprava.
Počet tlačítek na něm byl vyšší, než na co byl zvyklý u McLarenu: "Proto jsem to párkrát řešil," komentoval první zjednodušení ovládacího prvku. Na rozdíl od Rosbergova volantu obsahuje nyní nejen nižší počet ovládacích prvků, ale také designové změny.
Hamiltonův loňský volant, který používal u McLarenu (foto: McLaren Mercedes)
U McLarenu například u otočných ovladačů viděl pouze aktuálně nastavenou hodnotu, u Mercedesu byl odkryt celý číselník a na vybranou hodnotu ukazovala šipka. Rosberg zůstává u původního řešení, na které je zvyklý.
Dalším rozdílem je aktivace KERSu: Zatímco Mercedes používá tlačítko vlevo nahoře na volantu (Boost), Hamilton preferuje přepínač v zadní části volantu. DRS se loni ovládal pomocí pedálu nohou, na volantu Brita se pro aktivaci horní klapky zadního křídla objevuje tlačítko v místě původně určeném pro KERS.
Volant používaný minulý rok Nicem Rosbergem má více prvků (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Důvodem je to, že se letos DRS už v trénincích a v kvalifikaci nebude moci používat kdekoliv, ale pouze v zónách, které určí FIA pro závod. Hamilton sice byl pro zachování loňského stavu, většina pilotů však byla pro zjednodušení. Výhoda z ovládání pedálem tak už není velká, váha navíc se dole v kokpitu nevyplatí.
Nový volant Lewise Hamiltona (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Popis funkcí: 1 - LED ukazatele otáček motoru 2 - Omezovač otáček pro jízdu boxovou uličkou 3 - Potvrzení pokynu předávaného z boxové zídky rádiem 4 - Nastavení dobíjení KERSu (ovlivňuje vyvážení při brzdění) 5 - Aktivace rádia pro komunikaci 6 - Kalibrace systémů pro aktuálně nasazenou sadu pneumatik 7 - Přísun tekutin do přilby 8 - Nastavení diferenciálu pro nájezd do zatáček 9 - Ovládání v menu, posun o 10 položek (alternativa +1 je na pravé straně)10 - Aktivace DRS11 - Neutrál12 - Zařazený rychlostní stupeň13 - Nastavení diferenciálu pro rychlé zatáčky14 - Mapování motoru15 - Dočasné zvýšení výkonu motoru (max. 18 000 ot/min)16 - Multifunkční ovladač17 - Nastavení bohatosti směsi paliva18 - Nastavení diferenciálu pro průjezd zatáčkou
Podrobnější popis původního volantu Mercedesu včetně videa najdete zde.
Jak se liší volanty ostatních týmů?- Ferrari- Caterham- Red Bull- Williams
Liam Lawson čelí nejistotě ohledně své budoucnosti ve Formuli 1 a soustředí se na svůj výkon v autě. Přesto se postupně zlepšuje a získává cenné zkušenosti na trati.
Carlos Sainz prozradil klíčové důvody svého přestupu do Williamsu a naznačil, co hrálo roli při jeho rozhodování o budoucnosti ve Formuli 1.
Sam Bird komentoval nejistou budoucnost Yukiho Tsunody v Red Bullu, která po závodě v Singapuru působí ještě tíživěji.
Lewis Hamilton a Frédéric Vasseur spolupracují už od Hamiltonových začátků v juniorských kategoriích. Sedminásobný mistr světa promluvil o společné spolupráci.
Jenson Button se vyjádřil k nedávnému souboji mezi jezdci McLarenu v Singapuru a přinesl svůj pohled na to, jak by měl jeden z jezdců situaci vnímat.
Manažer Nicolas Todt se v nedávném rozhovoru otevřeně vyjádřil k budoucnosti Charlese Leclerca ve Ferrari.
Güenther Steiner varuje McLaren před napětím mezi jejich jezdci, které podle něj může brzy vyústit v problémy.
Lewis Hamilton zveřejnil na sociálních sítích dojemný příspěvek, kterým vzdal poctu svému zesnulému buldokovi Roscoeovi.
Lance Stroll je často terčem kritiky a pochybností o svých výkonech i místě ve Formuli 1. Nedávno však prozradil, jak se s tlakem a negativními hlasy dokáže vyrovnat.
Lando Norris po závodě v Singapuru reagoval na otázku o možném návratu Maxe Verstappena do boje o titul.
Carlos Sainz v nedávném rozhovoru vyzdvihl svého krajana Marca Márqueze a přirovnal ho k legendě Formule 1. Zároveň otevřeně promluvil o problému, který podle něj trápí současné přenosy F1.
Johnny Herbert, bývalý pilot F1 a současný komisař FIA, představil svůj pohled na možnou budoucnost nedávno odvolaného šéfa Red Bullu Christiana Hornera.