Mercedes dosáhl v posledních dvou závodech po testování v Mugellu pokroku. Které novinky pomohly zvýšit konkurenceschopnost monopostu F1 W03?
V Barceloně se tým zlepšil, to však překryly problémy s pneumatikami a kolize Michaela Schumachera s Brunem Sennou, za kterou byl potrestán na startovním roštu posledního závodu.
V Monaku však zlepšení již projevilo markantněji, když sedminásobný šampion vyhrál v kvalifikaci a Nico Rosberg obsadil třetí místo - pokud by se mu však podařilo poskládat dohromady své nejlepší sektory do jednoho kola, tak jako Schumimu, měl by Mercedes oba vozy v první řadě (samozřejmě i v případě, že by se totéž podařilo i všem ostatním pilotům) - viz naše sobotní analýza sektorů a maximálních rychlostí zde.
Mercedesu ke zvýšení konkurenceschopnosti nepomohlo jen pár drobností, ale významné novinky, kvůli nimž museli absolvovat i nové nárazové testy.
Nová lehčí převodovka (v Barceloně ji měl pouze Schumacher, v Monaku už i Rosberg) pomohla zmírnit největší letošní slabinu Mercedesu - opotřebení zadních pneumatik. V Barceloně si Rosberg hodně stěžoval na to, jak jeho auto doslova "žere" zadní gumy, proto tam dojel až na sedmém místě (hezky to je vidět zejména v posledních kolech tohoto grafu).
K tomu zároveň pomohlo i jemná úprava geometrie zadního zavěšení změna polohy brzdových třmenů, které se nacházejí kvůli snížení těžiště v nejnižší pozici.
Změny v přední části Mercedesu F1 W03 (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Na voze F1 W03 se objevily více podseknuté a užší bočnice (č. 5 na obrázku výše) zlepšující proudění k zadní části, horizontální křidélka po stranách kokpitu (č. 4) i nový nos (č. 6) s nosníky předního křídla umístěnými dále od sebe (č. 1).
Přední křídlo se dočkalo několika drobných vylepšení včetně přesunutí stabilizátoru (č. 3) horní klapky, změny jejího tvaru a spojení s hlavním profilem na vnitřní straně (č. 2).
Kvůli výše popsaným změnám musel Mercedes projít novými crash testy zadní nárazové struktury, bočními nárazovými testy i těmi čelními. Významný balík vylepšení poukazuje na velké odhodlání Mercedesu uspět v letošní sezóně a snahu udržet rychlé tempo vývoje mezi jednotlivými závody.
Německý tým věří, že nyní má rychlé auto, které mu umožní pravidelně bojovat o vítězství. Zda se mu to podaří, to budeme moci sledovat za necelé dva týdny během Velké ceny Kanady v Montrealu na letošní první dráze, jež vyžaduje nízký přítlak a vysokou aerodynamickou efektivitu, tedy zcela opačné požadavky než městský okruh v Monaku.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.
Lewis Hamilton se od svého příchodu do Ferrari v roce 2025 potýká s problémy, které budí velkou pozornost. Podle Juana Pabla Montoyi ale nemusí jít jen o výkon jezdce.
Sebastian Vettel podpořil návrat motorů V10 do Formule 1, které podle něj měly nezaměnitelný zvuk a charakter. „Nešlo jen o výkon, ale i o emoce, které dokázaly probudit v každém fanouškovi,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.
Pilot Mercedesu upozorňuje, že dosavadní výsledky Andrey Kimiho Antonelliho ve Formuli 1 nemusí plně odrážet skutečný pokrok, kterého mladý nováček během své premiérové sezony dosáhl.
Cadillac se blíží k sestavení své první posádky pro debut ve F1 příští rok a zaměřuje se na kombinaci jezdeckých veteránů s bohatými zkušenostmi.
Sebastian Vettel zpochybnil chystaná pravidla F1 pro rok 2026. Podle něj nemusí zajistit slíbený pokrok ani udržitelnost a hrozí, že kvůli jejich složitosti získají výhodu jen určité týmy.
Po více než deseti letech od svého konce se tým Caterham opět dostává do centra pozornosti s možností návratu do Formule 1.
Bývalý inženýr Maxe Verstappena, Bradley Scanes, odhalil, že jezdec měl taktiku, jak znepříjemnit Lewisovi Hamiltonovi život. Verstappen podle něj využíval plánovaný „power trip“ k testování nervů soupeře.