Mercedes dosáhl v posledních dvou závodech po testování v Mugellu pokroku. Které novinky pomohly zvýšit konkurenceschopnost monopostu F1 W03?
V Barceloně se tým zlepšil, to však překryly problémy s pneumatikami a kolize Michaela Schumachera s Brunem Sennou, za kterou byl potrestán na startovním roštu posledního závodu.
V Monaku však zlepšení již projevilo markantněji, když sedminásobný šampion vyhrál v kvalifikaci a Nico Rosberg obsadil třetí místo - pokud by se mu však podařilo poskládat dohromady své nejlepší sektory do jednoho kola, tak jako Schumimu, měl by Mercedes oba vozy v první řadě (samozřejmě i v případě, že by se totéž podařilo i všem ostatním pilotům) - viz naše sobotní analýza sektorů a maximálních rychlostí zde.
Mercedesu ke zvýšení konkurenceschopnosti nepomohlo jen pár drobností, ale významné novinky, kvůli nimž museli absolvovat i nové nárazové testy.
Nová lehčí převodovka (v Barceloně ji měl pouze Schumacher, v Monaku už i Rosberg) pomohla zmírnit největší letošní slabinu Mercedesu - opotřebení zadních pneumatik. V Barceloně si Rosberg hodně stěžoval na to, jak jeho auto doslova "žere" zadní gumy, proto tam dojel až na sedmém místě (hezky to je vidět zejména v posledních kolech tohoto grafu).
K tomu zároveň pomohlo i jemná úprava geometrie zadního zavěšení změna polohy brzdových třmenů, které se nacházejí kvůli snížení těžiště v nejnižší pozici.
Změny v přední části Mercedesu F1 W03 (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Na voze F1 W03 se objevily více podseknuté a užší bočnice (č. 5 na obrázku výše) zlepšující proudění k zadní části, horizontální křidélka po stranách kokpitu (č. 4) i nový nos (č. 6) s nosníky předního křídla umístěnými dále od sebe (č. 1).
Přední křídlo se dočkalo několika drobných vylepšení včetně přesunutí stabilizátoru (č. 3) horní klapky, změny jejího tvaru a spojení s hlavním profilem na vnitřní straně (č. 2).
Kvůli výše popsaným změnám musel Mercedes projít novými crash testy zadní nárazové struktury, bočními nárazovými testy i těmi čelními. Významný balík vylepšení poukazuje na velké odhodlání Mercedesu uspět v letošní sezóně a snahu udržet rychlé tempo vývoje mezi jednotlivými závody.
Německý tým věří, že nyní má rychlé auto, které mu umožní pravidelně bojovat o vítězství. Zda se mu to podaří, to budeme moci sledovat za necelé dva týdny během Velké ceny Kanady v Montrealu na letošní první dráze, jež vyžaduje nízký přítlak a vysokou aerodynamickou efektivitu, tedy zcela opačné požadavky než městský okruh v Monaku.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.