Mercedes dosáhl v posledních dvou závodech po testování v Mugellu pokroku. Které novinky pomohly zvýšit konkurenceschopnost monopostu F1 W03?
V Barceloně se tým zlepšil, to však překryly problémy s pneumatikami a kolize Michaela Schumachera s Brunem Sennou, za kterou byl potrestán na startovním roštu posledního závodu.
V Monaku však zlepšení již projevilo markantněji, když sedminásobný šampion vyhrál v kvalifikaci a Nico Rosberg obsadil třetí místo - pokud by se mu však podařilo poskládat dohromady své nejlepší sektory do jednoho kola, tak jako Schumimu, měl by Mercedes oba vozy v první řadě (samozřejmě i v případě, že by se totéž podařilo i všem ostatním pilotům) - viz naše sobotní analýza sektorů a maximálních rychlostí zde.
Mercedesu ke zvýšení konkurenceschopnosti nepomohlo jen pár drobností, ale významné novinky, kvůli nimž museli absolvovat i nové nárazové testy.
Nová lehčí převodovka (v Barceloně ji měl pouze Schumacher, v Monaku už i Rosberg) pomohla zmírnit největší letošní slabinu Mercedesu - opotřebení zadních pneumatik. V Barceloně si Rosberg hodně stěžoval na to, jak jeho auto doslova "žere" zadní gumy, proto tam dojel až na sedmém místě (hezky to je vidět zejména v posledních kolech tohoto grafu).
K tomu zároveň pomohlo i jemná úprava geometrie zadního zavěšení změna polohy brzdových třmenů, které se nacházejí kvůli snížení těžiště v nejnižší pozici.
Změny v přední části Mercedesu F1 W03 (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Na voze F1 W03 se objevily více podseknuté a užší bočnice (č. 5 na obrázku výše) zlepšující proudění k zadní části, horizontální křidélka po stranách kokpitu (č. 4) i nový nos (č. 6) s nosníky předního křídla umístěnými dále od sebe (č. 1).
Přední křídlo se dočkalo několika drobných vylepšení včetně přesunutí stabilizátoru (č. 3) horní klapky, změny jejího tvaru a spojení s hlavním profilem na vnitřní straně (č. 2).
Kvůli výše popsaným změnám musel Mercedes projít novými crash testy zadní nárazové struktury, bočními nárazovými testy i těmi čelními. Významný balík vylepšení poukazuje na velké odhodlání Mercedesu uspět v letošní sezóně a snahu udržet rychlé tempo vývoje mezi jednotlivými závody.
Německý tým věří, že nyní má rychlé auto, které mu umožní pravidelně bojovat o vítězství. Zda se mu to podaří, to budeme moci sledovat za necelé dva týdny během Velké ceny Kanady v Montrealu na letošní první dráze, jež vyžaduje nízký přítlak a vysokou aerodynamickou efektivitu, tedy zcela opačné požadavky než městský okruh v Monaku.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.