Mercedes dosáhl v posledních dvou závodech po testování v Mugellu pokroku. Které novinky pomohly zvýšit konkurenceschopnost monopostu F1 W03?
V Barceloně se tým zlepšil, to však překryly problémy s pneumatikami a kolize Michaela Schumachera s Brunem Sennou, za kterou byl potrestán na startovním roštu posledního závodu.
V Monaku však zlepšení již projevilo markantněji, když sedminásobný šampion vyhrál v kvalifikaci a Nico Rosberg obsadil třetí místo - pokud by se mu však podařilo poskládat dohromady své nejlepší sektory do jednoho kola, tak jako Schumimu, měl by Mercedes oba vozy v první řadě (samozřejmě i v případě, že by se totéž podařilo i všem ostatním pilotům) - viz naše sobotní analýza sektorů a maximálních rychlostí zde.
Mercedesu ke zvýšení konkurenceschopnosti nepomohlo jen pár drobností, ale významné novinky, kvůli nimž museli absolvovat i nové nárazové testy.
Nová lehčí převodovka (v Barceloně ji měl pouze Schumacher, v Monaku už i Rosberg) pomohla zmírnit největší letošní slabinu Mercedesu - opotřebení zadních pneumatik. V Barceloně si Rosberg hodně stěžoval na to, jak jeho auto doslova "žere" zadní gumy, proto tam dojel až na sedmém místě (hezky to je vidět zejména v posledních kolech tohoto grafu).
K tomu zároveň pomohlo i jemná úprava geometrie zadního zavěšení změna polohy brzdových třmenů, které se nacházejí kvůli snížení těžiště v nejnižší pozici.
Změny v přední části Mercedesu F1 W03 (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Na voze F1 W03 se objevily více podseknuté a užší bočnice (č. 5 na obrázku výše) zlepšující proudění k zadní části, horizontální křidélka po stranách kokpitu (č. 4) i nový nos (č. 6) s nosníky předního křídla umístěnými dále od sebe (č. 1).
Přední křídlo se dočkalo několika drobných vylepšení včetně přesunutí stabilizátoru (č. 3) horní klapky, změny jejího tvaru a spojení s hlavním profilem na vnitřní straně (č. 2).
Kvůli výše popsaným změnám musel Mercedes projít novými crash testy zadní nárazové struktury, bočními nárazovými testy i těmi čelními. Významný balík vylepšení poukazuje na velké odhodlání Mercedesu uspět v letošní sezóně a snahu udržet rychlé tempo vývoje mezi jednotlivými závody.
Německý tým věří, že nyní má rychlé auto, které mu umožní pravidelně bojovat o vítězství. Zda se mu to podaří, to budeme moci sledovat za necelé dva týdny během Velké ceny Kanady v Montrealu na letošní první dráze, jež vyžaduje nízký přítlak a vysokou aerodynamickou efektivitu, tedy zcela opačné požadavky než městský okruh v Monaku.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.