V Koreji nasadilo Ferrari na voze Fernanda Alonsa nové přední křídlo, které používal nejen v tréninku, ale také v kvalifikaci a v závodě, přestože se vyznačovalo zcela odlišnou aerodynamickou filozofii, než jsme dosud i italského týmu vídávali. V čem se lišilo a co o něm prozradil šéf týmu Stefano Domenicali?
Alonso byl v Koreji potěšen rychlosti vozu 150° Italia, obzvlášť ke konci svých stintů, posteskl si jen nad jeho slabší formou v kvalifikacích. Co je třeba pro to, aby se situace zlepšila? "Musíme být nápaditější a agresivnější v konceptech u nového vozu."
Nové přední křídlo, kterým byl v Jeongamu vybaven jeho vůz, poukázalo na některé cesty, kterými se technický tým v Maranellu před příští sezónou zabývá. Bylo úplně jiné, než křídla, jež se dosud na rudých vozech objevovala. Stejný byl pouze nos a nosníky křídla, všechny plochy podílející se na tvorbě přítlaku byly jinak zcela nové.
"Byl to vývojový experiment pro naše auto pro rok 2012," vysvětluje Domenicali. "Po našich problémech s korelací mezi aerodynamickým tunelem a tratí na počátku roku je pro nás v rámci přípravy na příští rok důležité vědět, že to, co vidíme v našem tunelu, odpovídá chování na trati."
Šéf Ferrari potvrdil, že všechna data získaná v Jeongamu o předním křídle odpovídají těm z tunelu, což je pro tým dobrou zprávou.
Nové tříprvkové přední křídlo Ferrari: zmizel vertikální prvek z bočnic (1), horní klapka je složena pouze z jednoho prvku (2), rozšířeno bylo vnější křidélko horní kaskády (3) a objevil se výřez ve spodním nosném profilu (4)
Nový díly svými prvky připomíná křídlo Williamsu FW33 či letošního Red Bullu RB7. Možná se jedná o snahu napodobit v závěru sezóny letošní nejrychlejší auto a zkontrolovat, zda výkonnost na dráze odpovídá datům z aerodynamického tunelu, na čemž by pak mohli stavět zbytek vozu, který by si za vzor mohl vzít mistrovské dílo Adriana Neweyho.
Protože je vývojové křídlo zamýšlené pro zcela jiný vůz, je nepravděpodobné, že by bylo optimalizované pro letošní monopost 150° Italia. Proto není správné vyvozovat, že nové křídlo moc rychlosti vozu nepomohlo a že Alonso nebyl o moc konkurenceschopnější než Felipe Massa se starší verzí.
Fernando Alonso s novým křídlem(foto: Scuderia Ferrari)
Felipe se kvalifikoval před Španělem a v první části závodu si také udržoval před ním svou pozici. Alonso se po závodě snažil diplomaticky vysvětlit, že jej týmová dvojka příliš nezdržovala: "Když jsem jezdil za Felipem, jezdil jsem celkem naplno." Oficiální verze.
Jenže podle BBC rádiem (což v TV přenosu nezaznělo) na počátku Velké ceny Koreje upozorňoval, že je rychlejší než Massa. Jinými slovy si přál, aby jej Brazilec pustil před sebe, podobně jako na Hockenheimu v roce 2010. Nakonec se před něj dostal díky lepší práci s pneumatikami po druhých zastávkách v boxech.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.