Toro Rosso představilo v Belgii významné úpravy svého vozu. Dnes se podíváme na velkou změnu v přední části vozu a na nové zadní křídlo s vyšším efektem systému pro snížení odporu (DRS).
Úpravy znatelně zrychlily vůz a tým se vytáhl již v kvalifikaci, kdy Jaime Alguersuari překvapil šestou příčkou na startovním roštu, když zajel jen o půl sekundy horší čas než tentokrát rychlejší Felipe Massa z dvojice Ferrari. Za sebou nechal obě i taková esa, jako jsou Fernando Alonso či Jenson Button.
Alguersuari s vylepšeným vozem STR6 (foto: Scuderia Toro Rosso)
Jeho týmovému kolegovi Sébastienu Buemimu k postupu do Q3 scházelo pouhých 67 tisícin sekundy. Ze zlepšené konkurenceschopnosti vozu však v neděli nevytěžili nic: Jaimeho sestřelil hned v první zatáčce Senna, Švýcara o šest kol později Pérez. Zklamané Toro Rosso tak v Belgii začalo balit ještě před prvním výjezdem safety-caru.
NosJedna z hlavních úprav spočívala ve změně nosu, který se nyní nachází výše a je užší. Jeho profil je velmi podobný tomu, který používá Mercedes (foto). Povinnými crash-testy FIA prošel 4. srpna 2011.
Množství vzduchu, které proudí pod nosem k přední části šasi mezi předními koly, je kritické pro výkonnost spodní části podlahy. Samotná výška nosu umožňuje lépe řídit proudění vzduchu díky deflektorům na jeho spodní straně a také zvýšit výkonnost předního křídla, aniž by došlo k narušení proudění směrem k podlaze.
Zadní křídloKřídlo neobsahuje zvlnění v třetinách své délky, s nímž tým poprvé přišel v Monaku. Náběžná strana hlavní profilu křídla se směrem ke středu zvedá, horní nastavitelná klapka byla zmenšena kvůli maximalizaci DRS efektu.
Srovnání s Hungaroringem na obrázku by nebylo ideální kvůli zcela odlišným požadavkům okruhu na přítlak, proto jsem přidal horní snímek z Kanady, kde Toro Rosso nasadilo podobnou konfiguraci vozu STR6. I v tomto případě je horní klapka o poznání menší.
Takové řešení sice není v zavřeném stavu tak aerodynamicky efektivní, nabízí však větší zrychlení po aktivaci DRS systému, což je výhodné zejména v kvalifikaci, kdy jeho využívání není omezeno pouze na jednu zónu.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.