Významné úpravy vozu Toro Rosso STR6 v Belgii

Toro Rosso
Toro Rosso, foto: Scuderia Ferrari
Petr Hlawiczka 2. září 2011 16:00
Sdílej:

Toro Rosso představilo v Belgii významné úpravy svého vozu. Dnes se podíváme na velkou změnu v přední části vozu a na nové zadní křídlo s vyšším efektem systému pro snížení odporu (DRS).

Úpravy znatelně zrychlily vůz a tým se vytáhl již v kvalifikaci, kdy Jaime Alguersuari překvapil šestou příčkou na startovním roštu, když zajel jen o půl sekundy horší čas než tentokrát rychlejší Felipe Massa z dvojice Ferrari. Za sebou nechal obě i taková esa, jako jsou Fernando Alonso či Jenson Button.

Alguersuari s vylepšeným vozem STR6 (foto: Scuderia Toro Rosso)

Jeho týmovému kolegovi Sébastienu Buemimu k postupu do Q3 scházelo pouhých 67 tisícin sekundy. Ze zlepšené konkurenceschopnosti vozu však v neděli nevytěžili nic: Jaimeho sestřelil hned v první zatáčce Senna, Švýcara o šest kol později Pérez. Zklamané Toro Rosso tak v Belgii začalo balit ještě před prvním výjezdem safety-caru.

 

NosJedna z hlavních úprav spočívala ve změně nosu, který se nyní nachází výše a je užší. Jeho profil je velmi podobný tomu, který používá Mercedes (foto). Povinnými crash-testy FIA prošel 4. srpna 2011.

Množství vzduchu, které proudí pod nosem k přední části šasi mezi předními koly, je kritické pro výkonnost spodní části podlahy. Samotná výška nosu umožňuje lépe řídit proudění vzduchu díky deflektorům na jeho spodní straně a také zvýšit výkonnost předního křídla, aniž by došlo k narušení proudění směrem k podlaze.

 

Zadní křídloKřídlo neobsahuje zvlnění v třetinách své délky, s nímž tým poprvé přišel v Monaku. Náběžná strana hlavní profilu křídla se směrem ke středu zvedá, horní nastavitelná klapka byla zmenšena kvůli maximalizaci DRS efektu.

Srovnání s Hungaroringem na obrázku by nebylo ideální kvůli zcela odlišným požadavkům okruhu na přítlak, proto jsem přidal horní snímek z Kanady, kde Toro Rosso nasadilo podobnou konfiguraci vozu STR6. I v tomto případě je horní klapka o poznání menší.

Takové řešení sice není v zavřeném stavu tak aerodynamicky efektivní, nabízí však větší zrychlení po aktivaci DRS systému, což je výhodné zejména v kvalifikaci, kdy jeho využívání není omezeno pouze na jednu zónu.

Stalo se
Novinky
Pascal Wehrlein při rozhovoru s Johnym Herbertem v Bahrajnu

Johnny Herbert končí v pozici komisaře FIA. Můžou za to jeho veřejná prohlášení

Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.

Novinky
Günther Steiner

Předpověď Günthera Steinera. Verstappen se letos šampionem nestane

Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.

Novinky
Nový prezident FIA Mohamed ben Sulajem

Nová pravidla neznají bratra: FIA může trestat jezdce nejen za politické výroky

Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.

Novinky
Carlos Sainz s Ferrari SF-23 v Belgii

F1 2025: Nová technická směrnice FIA pro flexi křídla je připravena

V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.