Během závodního víkendu v Silverstone došlo k mnoha napjatým situacím týkajících se dočasného omezení mapování motorů. Během neustálého vyjednávání museli týmy více odhalit své karty.
Šéf Red Bullu Christian Horner pro Autosport potvrdil, že RB7 nepoužívá a ani nikdy nepoužíval horké foukání. Jejich vůz však hodně spoléhá na studené foukání - pomocí proudění velké masy vzduchu uzavírá boční části pod podlahou neviditelnou stěnou a jejich monopost díky tomu neztrácí na aerodynamické efektivitě i se svým extrémně vysokým sklonem.
Jejich dodavatel motorů Renault však zvládá i horké foukání, jak to dokazuje monopost týmu Lotus Renault GP s výfuky nasměrovanými dopředu před bočnice.
Proč ale Red Bull nesáhl po účinnějším způsobu generování přítlaku? Při zkoušení horkého foukání totiž zjistil, že se mu přehřívají zadní pneumatiky, jejichž teplota je již tak někdy na hraně. Horké foukání využívali také jeho největší soupeři: Ferrari, McLaren i Mercedes.
V Silverstone byly týmy překvapeny (obzvlášť šéf jistého nejmenovaného týmu), když zjistily, že lídr letošního šampionátu horké foukání vůbec nepoužívá a že ho na kolena neskolilo ani omezení foukání na 10 % (resp. lineárně od 20 % při 18 000 otáčkách za min po 10 % při 12 000 otáčkách) při nesešlápnutém plynovém pedálu. Místo toho byl paradoxně nejvíce postižen McLaren.
Během závodního víkendu v Británii se ukázalo, že ideální výkonnost MP4-26 je mnohem více závislá na neomezeném foukání. Zdá se, že všechno ostatní tím bylo narušeno: využívání pneumatik, vyvážení, a další systémy, které z něj činily nejrychlejší vůz nedělních závodů.
Je možné, že vůz je po problémech z minulých let (náhlé ztráty přítlaku, porpoising) stále hodně citlivý na změny sklonu a efekt foukání byl na tento nešvar nezbytnou náplastí? Náplastí, kterou McLaren objevil těsně před prvním závodem v Austrálii, kde najednou díky adaptaci výfuků Red Bullu zrychlil o 1,5 sec oproti předsezónnímu testování?
Ferrari zpočátku podivně mlčelo, po vydařené kvalifikaci chvíli protestovalo proti dalším změnám, ale bylo by hloupé jejich pokrok svádět pouze na mapování a na to, že vydělali na vřavě kolem motorů. Na velmi rychlé trati si vedli dobře i v Becketts, kde se jezdí bez plynu (a tudíž s omezeným foukáním). Rozhodně jim pomohla nová aerodynamika, což jde vidět také ze způsobu, jakým pracovali s tvrdými pneumatikami a intermediálkami.
Kolik kdo ve srovnání s Red Bullem v Silverstone ztratil/získal Relativní srovnání s kvalifikací v podobné Barceloně (u Toro Rosso odhad - nepoužili v Silverstone měkkou směs)
Události kolem Silverstonu poodhalily zajímavé detaily. Na Nürburgringu se pravidla vracejí do starých valencijských kolejí: týmy budou opět bez plynu moci foukat jako divé, akorát po zahájení kvalifikace už nebudou smět měnit mapování svých motorů. Ferrari potvrdí svůj vzestup, McLaren by na tom znovu mohl být lépe a Red Bull? V Německu bude situace zřejmě vyrovnanější, v Maďarsku ale možná všem opět "uletí." Uvidíme.
Australský talent Oscar Piastri si v Miami připsal třetí vítězství v řadě a potvrdil skvělou formu, když opět předvedl suverénní výkon a nenechal nikoho na pochybách, kdo momentálně udává tempo ve Formuli 1.
Kvalifikace na Velkou cenu Miami skončila pro Ferrari fiaskem. Charles Leclerc obsadil až osmé místo, jeho týmový kolega Lewis Hamilton skončil dokonce dvanáctý. „Byl jsem spokojený se svým kolem, ale výsledek je zklamáním. Prostě nejsme dost rychlí,“ hodnotil Leclerc situaci otevřeně.
Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Miami jako čerstvý otec, ale na trati nijak nepolevil. Po narození dcery Lily si bez zaváhání dojel pro pole position a dal jasnou odpověď na debaty, zda ho otcovství může zpomalit.
Max Verstappen ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Miami 2025 a zajistil si start z prvního místa. Nizozemský jezdec Red Bullu stanovil nový traťový rekord a po závodě mluvil o hledání limitů. Lewis Hamilton z Ferrari označil svou kvalifikaci za zklamání, Lando Norris se smířil s druhým místem a Andrea Kimi Antonelli ocenil svůj návrat po sprintu. Ferrari zůstává pozadu a šéf týmu Frederic Vasseur přiznal chyby.
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.
Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.
Max Verstappen přijel do Miami se zprávou o čerstvě narozené dceři Lilly a vylepšeným vozem RB21. Na víkendové Velké ceně tak čelí nejen novým výzvám na trati, ale i těm rodičovským – a zvládá je s úsměvem i pomocí špičkové techniky.
Tým Alpine zatím v letošní sezoně formule 1 zůstával v oblasti technických vylepšení výrazně pozadu. Před Velkou cenou Miami se ale v boxech objevil pozoruhodný detail – dvě různé konfigurace přídě a předního křídla, které mohou naznačovat možné změny v aerodynamickém přístupu stáje.
Teprve osmnáctiletý Kimi Antonelli šokoval svět formule 1, když si v Miami vyjel první místo na startu sprintu – a dočkal se gratulace od samotného Lewise Hamiltona. Mladý Ital tak zazářil jako největší překvapení dosavadní sezony.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.
Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.