Během závodního víkendu v Silverstone došlo k mnoha napjatým situacím týkajících se dočasného omezení mapování motorů. Během neustálého vyjednávání museli týmy více odhalit své karty.
Šéf Red Bullu Christian Horner pro Autosport potvrdil, že RB7 nepoužívá a ani nikdy nepoužíval horké foukání. Jejich vůz však hodně spoléhá na studené foukání - pomocí proudění velké masy vzduchu uzavírá boční části pod podlahou neviditelnou stěnou a jejich monopost díky tomu neztrácí na aerodynamické efektivitě i se svým extrémně vysokým sklonem.
Jejich dodavatel motorů Renault však zvládá i horké foukání, jak to dokazuje monopost týmu Lotus Renault GP s výfuky nasměrovanými dopředu před bočnice.
Proč ale Red Bull nesáhl po účinnějším způsobu generování přítlaku? Při zkoušení horkého foukání totiž zjistil, že se mu přehřívají zadní pneumatiky, jejichž teplota je již tak někdy na hraně. Horké foukání využívali také jeho největší soupeři: Ferrari, McLaren i Mercedes.
V Silverstone byly týmy překvapeny (obzvlášť šéf jistého nejmenovaného týmu), když zjistily, že lídr letošního šampionátu horké foukání vůbec nepoužívá a že ho na kolena neskolilo ani omezení foukání na 10 % (resp. lineárně od 20 % při 18 000 otáčkách za min po 10 % při 12 000 otáčkách) při nesešlápnutém plynovém pedálu. Místo toho byl paradoxně nejvíce postižen McLaren.
Během závodního víkendu v Británii se ukázalo, že ideální výkonnost MP4-26 je mnohem více závislá na neomezeném foukání. Zdá se, že všechno ostatní tím bylo narušeno: využívání pneumatik, vyvážení, a další systémy, které z něj činily nejrychlejší vůz nedělních závodů.
Je možné, že vůz je po problémech z minulých let (náhlé ztráty přítlaku, porpoising) stále hodně citlivý na změny sklonu a efekt foukání byl na tento nešvar nezbytnou náplastí? Náplastí, kterou McLaren objevil těsně před prvním závodem v Austrálii, kde najednou díky adaptaci výfuků Red Bullu zrychlil o 1,5 sec oproti předsezónnímu testování?
Ferrari zpočátku podivně mlčelo, po vydařené kvalifikaci chvíli protestovalo proti dalším změnám, ale bylo by hloupé jejich pokrok svádět pouze na mapování a na to, že vydělali na vřavě kolem motorů. Na velmi rychlé trati si vedli dobře i v Becketts, kde se jezdí bez plynu (a tudíž s omezeným foukáním). Rozhodně jim pomohla nová aerodynamika, což jde vidět také ze způsobu, jakým pracovali s tvrdými pneumatikami a intermediálkami.
Kolik kdo ve srovnání s Red Bullem v Silverstone ztratil/získal Relativní srovnání s kvalifikací v podobné Barceloně (u Toro Rosso odhad - nepoužili v Silverstone měkkou směs)
Události kolem Silverstonu poodhalily zajímavé detaily. Na Nürburgringu se pravidla vracejí do starých valencijských kolejí: týmy budou opět bez plynu moci foukat jako divé, akorát po zahájení kvalifikace už nebudou smět měnit mapování svých motorů. Ferrari potvrdí svůj vzestup, McLaren by na tom znovu mohl být lépe a Red Bull? V Německu bude situace zřejmě vyrovnanější, v Maďarsku ale možná všem opět "uletí." Uvidíme.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.