Během závodního víkendu v Silverstone došlo k mnoha napjatým situacím týkajících se dočasného omezení mapování motorů. Během neustálého vyjednávání museli týmy více odhalit své karty.
Šéf Red Bullu Christian Horner pro Autosport potvrdil, že RB7 nepoužívá a ani nikdy nepoužíval horké foukání. Jejich vůz však hodně spoléhá na studené foukání - pomocí proudění velké masy vzduchu uzavírá boční části pod podlahou neviditelnou stěnou a jejich monopost díky tomu neztrácí na aerodynamické efektivitě i se svým extrémně vysokým sklonem.
Jejich dodavatel motorů Renault však zvládá i horké foukání, jak to dokazuje monopost týmu Lotus Renault GP s výfuky nasměrovanými dopředu před bočnice.
Proč ale Red Bull nesáhl po účinnějším způsobu generování přítlaku? Při zkoušení horkého foukání totiž zjistil, že se mu přehřívají zadní pneumatiky, jejichž teplota je již tak někdy na hraně. Horké foukání využívali také jeho největší soupeři: Ferrari, McLaren i Mercedes.
V Silverstone byly týmy překvapeny (obzvlášť šéf jistého nejmenovaného týmu), když zjistily, že lídr letošního šampionátu horké foukání vůbec nepoužívá a že ho na kolena neskolilo ani omezení foukání na 10 % (resp. lineárně od 20 % při 18 000 otáčkách za min po 10 % při 12 000 otáčkách) při nesešlápnutém plynovém pedálu. Místo toho byl paradoxně nejvíce postižen McLaren.
Během závodního víkendu v Británii se ukázalo, že ideální výkonnost MP4-26 je mnohem více závislá na neomezeném foukání. Zdá se, že všechno ostatní tím bylo narušeno: využívání pneumatik, vyvážení, a další systémy, které z něj činily nejrychlejší vůz nedělních závodů.
Je možné, že vůz je po problémech z minulých let (náhlé ztráty přítlaku, porpoising) stále hodně citlivý na změny sklonu a efekt foukání byl na tento nešvar nezbytnou náplastí? Náplastí, kterou McLaren objevil těsně před prvním závodem v Austrálii, kde najednou díky adaptaci výfuků Red Bullu zrychlil o 1,5 sec oproti předsezónnímu testování?
Ferrari zpočátku podivně mlčelo, po vydařené kvalifikaci chvíli protestovalo proti dalším změnám, ale bylo by hloupé jejich pokrok svádět pouze na mapování a na to, že vydělali na vřavě kolem motorů. Na velmi rychlé trati si vedli dobře i v Becketts, kde se jezdí bez plynu (a tudíž s omezeným foukáním). Rozhodně jim pomohla nová aerodynamika, což jde vidět také ze způsobu, jakým pracovali s tvrdými pneumatikami a intermediálkami.
Kolik kdo ve srovnání s Red Bullem v Silverstone ztratil/získal Relativní srovnání s kvalifikací v podobné Barceloně (u Toro Rosso odhad - nepoužili v Silverstone měkkou směs)
Události kolem Silverstonu poodhalily zajímavé detaily. Na Nürburgringu se pravidla vracejí do starých valencijských kolejí: týmy budou opět bez plynu moci foukat jako divé, akorát po zahájení kvalifikace už nebudou smět měnit mapování svých motorů. Ferrari potvrdí svůj vzestup, McLaren by na tom znovu mohl být lépe a Red Bull? V Německu bude situace zřejmě vyrovnanější, v Maďarsku ale možná všem opět "uletí." Uvidíme.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.