Na první pohled se na předním křídle Red Bullu mnoho věcí v Kanadě nezměnilo. Při bližším zkoumání však na povrch vyplyne spousta jemných úprav, ke kterým tým sáhl pro vylepšení aerodynamické efektivity svého vozu RB7.
Red Bull neusíná na vavřínech a dále pokračuje ve vývoji svého monopostu. V Kanadě na okruhu, který vyžadoval menší přítlak, představil nové přední křídlo. Obecně pro mě byly jen malé změny na vozech pro mne vcelku překvapením - obzvlášť u McLarenu, který s sebou přivezl zadní křídlo (velikostí horní klapky s nadsázkou připomínající vrata) podobné tomu, s nímž jezdil ve zcela odlišném Monaku. Pro Monzu však budou muset vyvinout nové křídlo pro velmi nízký přítlak.
Výraznější úpravu tohoto prvku představil jen Renault - křídlo ve tvaru W podobné tomu, které testoval již loni. Jeho aerodynamická efektivita se podle Garyho Andersona pohybovala kolem 3:1 (přítlak:odpor), což představuje velký rozdíl proti celkové aerodynamické efektivitě monopostu 3,5:1. Do kvalifikace s vyhlídkou na mokrý závod jej nenasadil, stejně jako své nevídaně tvarované křídlo pro maximalizaci efektu DRS nevyužil ani Williams.
Zadní křídla, která týmy nasadily během tréninků v Kanadě
Přední křídla v KanaděOptimalizace nastavení předního křídla pro nižší úrovně přítlaku představuje pro týmy opravdový oříšek, nemohou jej měnit tak radikálně, jako zadní část. Zbytek vozu je totiž navržen tak, aby pracoval s proudem vzduchu, který k němu plyne z odtokové hrany předního křídla, proto se nedá přítlak snížit pouhým zmenšením úhlu náběhu jeho klapky.
Pokud by k tomu došlo, nesnížil by se přítlak pouze v přední části vozu, ale přišel by o něj celý zbytek monopostu, čímž by došlo k značnému narušení aerodynamiky. Proto týmy volí pro snížení odporu drobné úpravy, které jsou výsledkem pečlivé práce v CFD a v aerodynamických tunelech. Co se tedy změnilo na předním křídle Red Bullu?
Došlo k protažení výřezu směrem nahoru a dovnitř (1), změnila se odtoková hrana horní klapky, která již není tak vyříznutá (2) a směrem k vnitřní části se zaobluje a zvedá (3). Red Bull se tím snaží dostat více vzduchu ke spodní části vozu a zefektivnit proudění kolem bočnic k difuzoru.
Sebastian Vettel měl při své havárii upravenou vnitřní část horní kaskády (4), profily se směrem okraji stáčely dolů. Tuto verzi však Red Bull po zbytek víkendu již nenasadil - buď jich neměl dost, nebo řešil závažnější problémy (KERS) a na jejich testování neměl čas (Webber třetí trénink musel nedobrovolně vynechat).
Změnilo se vnitřní uchycení spodní klapky k méně zaoblenému hlavnímu profilu, kde se objevil zářez směrem k zadní části vozu (5), stejně jako uchycení k bočnici křídla, které je ve spodní více zakroucené (8). Došlo i na protažení drobného vertikálního prvku pod křídlem až náběžné hraně hlavního profilu (7).
V očekávání mokrého závod se však tým nakonec rozhodl použít starší verzi generující vyšší přítlak.
Foto: Vodafone McLaren Mercedes, Williams F1, Lotus Renault GP, Red Bull Racing
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.