Na první pohled se na předním křídle Red Bullu mnoho věcí v Kanadě nezměnilo. Při bližším zkoumání však na povrch vyplyne spousta jemných úprav, ke kterým tým sáhl pro vylepšení aerodynamické efektivity svého vozu RB7.
Red Bull neusíná na vavřínech a dále pokračuje ve vývoji svého monopostu. V Kanadě na okruhu, který vyžadoval menší přítlak, představil nové přední křídlo. Obecně pro mě byly jen malé změny na vozech pro mne vcelku překvapením - obzvlášť u McLarenu, který s sebou přivezl zadní křídlo (velikostí horní klapky s nadsázkou připomínající vrata) podobné tomu, s nímž jezdil ve zcela odlišném Monaku. Pro Monzu však budou muset vyvinout nové křídlo pro velmi nízký přítlak.
Výraznější úpravu tohoto prvku představil jen Renault - křídlo ve tvaru W podobné tomu, které testoval již loni. Jeho aerodynamická efektivita se podle Garyho Andersona pohybovala kolem 3:1 (přítlak:odpor), což představuje velký rozdíl proti celkové aerodynamické efektivitě monopostu 3,5:1. Do kvalifikace s vyhlídkou na mokrý závod jej nenasadil, stejně jako své nevídaně tvarované křídlo pro maximalizaci efektu DRS nevyužil ani Williams.
Zadní křídla, která týmy nasadily během tréninků v Kanadě
Přední křídla v KanaděOptimalizace nastavení předního křídla pro nižší úrovně přítlaku představuje pro týmy opravdový oříšek, nemohou jej měnit tak radikálně, jako zadní část. Zbytek vozu je totiž navržen tak, aby pracoval s proudem vzduchu, který k němu plyne z odtokové hrany předního křídla, proto se nedá přítlak snížit pouhým zmenšením úhlu náběhu jeho klapky.
Pokud by k tomu došlo, nesnížil by se přítlak pouze v přední části vozu, ale přišel by o něj celý zbytek monopostu, čímž by došlo k značnému narušení aerodynamiky. Proto týmy volí pro snížení odporu drobné úpravy, které jsou výsledkem pečlivé práce v CFD a v aerodynamických tunelech. Co se tedy změnilo na předním křídle Red Bullu?
Došlo k protažení výřezu směrem nahoru a dovnitř (1), změnila se odtoková hrana horní klapky, která již není tak vyříznutá (2) a směrem k vnitřní části se zaobluje a zvedá (3). Red Bull se tím snaží dostat více vzduchu ke spodní části vozu a zefektivnit proudění kolem bočnic k difuzoru.
Sebastian Vettel měl při své havárii upravenou vnitřní část horní kaskády (4), profily se směrem okraji stáčely dolů. Tuto verzi však Red Bull po zbytek víkendu již nenasadil - buď jich neměl dost, nebo řešil závažnější problémy (KERS) a na jejich testování neměl čas (Webber třetí trénink musel nedobrovolně vynechat).
Změnilo se vnitřní uchycení spodní klapky k méně zaoblenému hlavnímu profilu, kde se objevil zářez směrem k zadní části vozu (5), stejně jako uchycení k bočnici křídla, které je ve spodní více zakroucené (8). Došlo i na protažení drobného vertikálního prvku pod křídlem až náběžné hraně hlavního profilu (7).
V očekávání mokrého závod se však tým nakonec rozhodl použít starší verzi generující vyšší přítlak.
Foto: Vodafone McLaren Mercedes, Williams F1, Lotus Renault GP, Red Bull Racing
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.