Toro Rosso si pro sezónu 2011 naplánovalo dva významné balíky úprav svého monopostu STR6. Ten první přišel v Monaku, dalšího se dočkáme v pozdější fázi sezóny.
Hlavní inženýr Toro Rosso Laurent Mekies již před měsícem na stránkách týmu uvedl: "Velké kroky v oblasti vývoje vozu během roku jsme naplánovali už před začátkem sezóny. Významný krok vpřed učiníme v Monaku a další později během sezóny. Máme v plánu tyto dva kroky, snad nám pomohou hodně zlepšit výkonnost." K jakým velkým změnám na voze došlo během posledního závodního víkendu?
Zadní křídloTým představil v Monaku, kde se všichni honili za maximálním přítlakem nádherně tvarované zadní křídlo s neobvykle zakřivenými profily jak na náběžných, tak i na odtokových hranách. Na tomto okruhu se všichni snažili získat maximální přítlak.
Křídlo Toro Rosso se snaží elegantně rozdělit rovnoměrně zátěž po celé jeho šířce a je nápaditě trojrozměrně tvarováno v oblasti separátorů, kde se hlavní profil spojuje s horní klapkou, a v místech, kde se nachází mechanismy pro změnu její polohy (DRS). Není jeden uprostřed, jako například u McLarenu či Red Bullu, ale jsou dva v necelé třetině délky od okrajů (viz zelené šipky).
Cokoliv prochází mezerou mezi profily, způsobuje problémy s oddělováním proudů vzduchu pod povrchem křídla a tudíž ke snížení celkové efektivity, proto je v této oblasti tak precizně tvarováno.
Ve spodní části nad difuzorem přibylo uprostřed v povolené 15 cm zóně další křidélko (zelená šipka) pro další navýšení přítlaku. Menší modrou šipkou je vyznačena úprava zadního zavěšení, které si popíšeme dále.
Zadní zavěšeníV Monaku se kvůli vylepšení proudění vzduchu nacházelo spodní rameno zadního zavěšení na voze STR6 mnohem výš, než jsme byli zvyklí.
Změnilo se i uspořádání brzd - ty již nejsou nění zcela ukryty v bubnu, také třmeny se už nenacházejí v horizontální poloze ve spodní částí, ale netypicky v horní třetině uvnitř kola, téměř ve vertikální poloze.
Díky novému uspořádání brzd těhlice pomáhá vytvářet vyšší přítlak. Také to umožňuje lepšímu proudění horkých výfukových plynů, které nevystavují spodní část zavěšení velké teplotní zátěži, nebude se již tak smažit.
Toro Rosso si tím otevírá cestu pro další aerodynamický vývoj v této oblasti. Nevýhodou je podstatně vyšší zátěž spodního ramena zavěšení, vše proto musí být o něco pevnější a tudíž i těžší.
Upravený difuzor a podlahaToro Rosso již v Barceloně nasadilo na Alguersuariho voze novou podlahu s difuzorem, Buemi si tyto úpravy mohl poprvé užít až v Monaku.
Do Kanady veze Toro Rosso aerodynamický balík pro nízký přítlak (například nové zadní křídlo) - monoposty by tam měly dosahovat rychlosti přes 340 km/hod. Další významnější úpravy chystá tým z Faenzy pro Valencii.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.