Sauber podrobně vyšetří, proč jejich zadní křídlo v Austrálii neodpovídalo technickým pravidlům, než se rozhodne, zda se odvolá proti diskvalifikaci ze včerejšího závodu.
Švýcarský tým včera krátce po verdiktu komisařů oznámil, že se hodlá odvolat proti diskvalifikaci Sergia Péreze a Kamuje Kobajašiho, kteří oba dojeli na bodech.
V čem byl problém?Jejich zadní křídla neodpovídala článkům 3.10.1 a 3.10.2 technických pravidel, podle nichž částí křídel nesmí mít "lokální konkávní poloměr zakřivení menší než 100 mm." V pravidlech je tato věc nová, je součásti opatření, jež mají týmům zabránit používání systémů F-kanálů.
Jak test probíhá?FIA používá kulatou šablonu o průměru 20 cm, která po přiložení ke křídlu musí po celé ploše kontaktu těsně přiléhat. Pokud je prvek moc zakřivený, jak to bylo včera v případě Sauberu, potom se mezi šablonou a křídlem objeví mezera.
(klikněte pro zvětšení)
Technický ředitel Sauberu James Key uvedl, že v továrně v Hinwilu hledá odpovědi na otázku, jak to, že design zadního křídla, který v Melbourne použili, neprošel testem.
"Až do závodu jsme o tom nic nevěděli. Možná jsme něco přehlédli, určitě to nebyl záměr. Nemá to nic společného s F-kanály či něčím jiným, co by mělo obcházet pravidla. Rovněž to nevylepšuje výkonnost, protože to, co se děje na tom horním prvku, je nepodstatné," popisuje Key.
"Jak k tomu došlo, to musíme interně vyšetřit - to je proces, kterým nyní musíme projít," dodává technický ředitel Sauberu. Zajímavé je i to, že ostatní křídla Sauberu, která měl v Melbourne a hned je také kontroloval, výše popsaným požadavkům vyhovovala.
Spíše než hovořit nahlas o odvolání by měl tým hledat chybu nejdříve u sebe. Jedná se zřejmě o školáckou nedbalost, ostudu, která Sauber připravila o cenných deset bodů. Nástroje FIA pro kontrolu legálnosti jednotilvých prvků jsou týmům kdykoliv k dispozici. Kdykoliv je k službám také Charlie Whiting, s nímž si mohou případné nejasnosti týmy vyjasnit.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.