Sauber podrobně vyšetří, proč jejich zadní křídlo v Austrálii neodpovídalo technickým pravidlům, než se rozhodne, zda se odvolá proti diskvalifikaci ze včerejšího závodu.
Švýcarský tým včera krátce po verdiktu komisařů oznámil, že se hodlá odvolat proti diskvalifikaci Sergia Péreze a Kamuje Kobajašiho, kteří oba dojeli na bodech.
V čem byl problém?Jejich zadní křídla neodpovídala článkům 3.10.1 a 3.10.2 technických pravidel, podle nichž částí křídel nesmí mít "lokální konkávní poloměr zakřivení menší než 100 mm." V pravidlech je tato věc nová, je součásti opatření, jež mají týmům zabránit používání systémů F-kanálů.
Jak test probíhá?FIA používá kulatou šablonu o průměru 20 cm, která po přiložení ke křídlu musí po celé ploše kontaktu těsně přiléhat. Pokud je prvek moc zakřivený, jak to bylo včera v případě Sauberu, potom se mezi šablonou a křídlem objeví mezera.
(klikněte pro zvětšení)
Technický ředitel Sauberu James Key uvedl, že v továrně v Hinwilu hledá odpovědi na otázku, jak to, že design zadního křídla, který v Melbourne použili, neprošel testem.
"Až do závodu jsme o tom nic nevěděli. Možná jsme něco přehlédli, určitě to nebyl záměr. Nemá to nic společného s F-kanály či něčím jiným, co by mělo obcházet pravidla. Rovněž to nevylepšuje výkonnost, protože to, co se děje na tom horním prvku, je nepodstatné," popisuje Key.
"Jak k tomu došlo, to musíme interně vyšetřit - to je proces, kterým nyní musíme projít," dodává technický ředitel Sauberu. Zajímavé je i to, že ostatní křídla Sauberu, která měl v Melbourne a hned je také kontroloval, výše popsaným požadavkům vyhovovala.
Spíše než hovořit nahlas o odvolání by měl tým hledat chybu nejdříve u sebe. Jedná se zřejmě o školáckou nedbalost, ostudu, která Sauber připravila o cenných deset bodů. Nástroje FIA pro kontrolu legálnosti jednotilvých prvků jsou týmům kdykoliv k dispozici. Kdykoliv je k službám také Charlie Whiting, s nímž si mohou případné nejasnosti týmy vyjasnit.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.