Kdyby se v F1 udělovaly letos ceny za radikální design, jednu by si určitě odneslo Toro Rosso za koncept dvojité podlahy. Nejedná se ale doslova o dvojitou podlahu - o co tedy? Jaké to skýtá výhody a nevýhody?
Šéfdesigner Ben Butler vysvětluje, co dvojitá podlaha v případě Toro Rosso STR6 znamená: "Raději tomu říkáme extrémně podseknuté bočnice. V podstatě to znamená, že jsme všechna zařízení, která jsou normálně v podlaze a v oblasti bočnic, zvedli a uvolnili jsme cestu [pro proudění vzduchu] směrem k zadní části auta.
Zní to jednoduše, ale při instalaci jsme toho museli spoustu změnit, abychom mohli tento koncept přijmout. Výsledkem je nepřerušená cesta pro vzduch směřující dozadu, aniž by musel proudit kolem bočnic."
(© obrázek: formula1techandart.wordpress.com)
Ferrari zkoušelo v roce 1992 podobný přístup, změnilo se v této oblasti něco, co z toho činí dobrý nápad?BB: Zákaz dvojitých difuzorů učinil tento koncept zajímavějším, ale od roku 1992 se změnila spousta dalších věcí. Neměli jsme stupňovitou podlahu, v difuzoru docházelo k velkému rozpínání a měli jsme 12válcové výfukové systémy.
Jaké má řešení Toro Rosso nevýhody?BB: Nevýhodou je to, že je více součástek posazeno v autě výše. Závodní vozy obecně mají těžiště nízko, takže to není skvělé, ten efekt ale není obrovský. Horší to je s dodatečnou hmotností. Větší je povrchová oblast bočnic, protože nyní větší část překrývá kapotáž. Dříve tyto části byly efektivně podepřeny, nyní musíme pro dosažení stejné pevnosti nevyhnutelně zvýšit hmotnost.
S tím jsme však na počátku projektu počítali a kluci odvedli skvělou práci, když se jim podařilo snížit jádrovou hmotnost vozu o 20 kg. Pokud by se nám nepodařilo tolik shodit, nenasadili bychom KERS.
Bylo to obtížnější integrovat chladiče a další součásti?BB: Instalace byla náročná, obzvlášť výfuky. Náš návrhář výfuků musí momentálně pracovat již na jejich 65. verzi, byť už z toho celodenního koukání na potrubí začíná být unavený. Jedná se však o kritickou oblast, kterou všechny týmy letos prozkoumávají. S podseknutými bočnicemi to je o něco složitější a nějakou dobu to trvalo, než jsme přišli s tou správnou verzí.
Bude se díky tomu auto hůře ovládat?BB: Ne, opravdu ne. Auto se hůře řídí kvůli tomu, že nás nyní při brzdění ovlivňuje KERS, že musíme ovládat zadní křídlo, že si pilot již nemůže nastavovat přední křídlo, takže je obtížné získat to správné vyvážení - ale nesouvisí to s konceptem podseknutých bočnic.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.