Díky změnám v pravidlech pro sezónu 2011 museli týmy pozměnit svá zadní křídla. Nejen, že se objevila novinka - polohovatelná klapka pro zvýšení rychlosti na rovinkách - ale došlo i na zákaz některých fíglů, které se využívaly pro zvýšení přítlaku.
Tyto změny nyní popisuje článek 3.10.2 technických pravidel. Podle něho týmy již nesmí využívat štěrbiny v hlavním profilu zadního křídla mimo povolené oblasti - 15 cm uprostřed křídla, které nyní nesmí obsahovat více než dvě části (hlavní profil a klapku).
Tento zákaz má zamezit vnitřní rozdělení hlavního profilu na další části - tak, jak jsme to poprvé viděli u McLarenu v Monaku v roce 2009. Toto řešení ještě v témže roce okopírovali například Williams a BMW Sauber. Loni jej běžně využívaly také další týmy (Red Bull, Mercedes, Renault a Toro Rosso).
Jak dokázaly týmy využít díry v pravidlech, to budu ilustrovat na loňském zadním křídla McLarenu. Nahoře je jeho verze z Monaka. Je na něm vyznačena centrální 15 cm široká část. Otvory č. 1 jsou zcela mimo ni, ale protože při pohledu zepředu křídlo tvořilo jeden celek, byly v pořádku. Dle letošních pravidel nebude možné využít ani otvor uprostřed, jehož vyústění na zadní straně by bylo mimo povolenou střední část (č. 2).
Při pohledu zezadu je vidět, že křídlo je rozděleno v podstatě na čtyři části (A, B, C a D) místo původně zamýšlených pouze dvou. Štěrbina č. 1 je vyústění vzduchu z F-kanálu (letos zakázány), otvor č. 2 představuje přirozené oddělení horní klapky od spodního hlavního profilu. Č. 3 poukazuje na vyústění otvorů v horní straně hlavního profilu (viz první obrázek).
Týmy toho využívaly na okruzích, které vyžadovaly vysoký přítlak - umožnily volit větší úhel klapek, aniž by docházelo k odtržení vzdušných proudů od sebe (stalling).
Štěrbina v zadním křídle nad difuzorem loňského Williamsu FW32
Nic podobného již letos po zpřísnění pravidel nebude možné. Stejné omezení nyní platí i pro spodní část zadního křídla (beam-wing, křídlo nad difuzorem), což v této oblasti loni využíval od Velké ceny Monaka Williams.
Zadní křídlo McLarenu MP4-26, které používal při testech - jednoduché, bez výřezů(v Melbourne tým nasadí vylepšenou verzí)
Pevně je dán také rozměr Gurneyho klapek na odtokové hraně křídla - nesmí být větší než 20 mm.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.