Díky změnám v pravidlech pro sezónu 2011 museli týmy pozměnit svá zadní křídla. Nejen, že se objevila novinka - polohovatelná klapka pro zvýšení rychlosti na rovinkách - ale došlo i na zákaz některých fíglů, které se využívaly pro zvýšení přítlaku.
Tyto změny nyní popisuje článek 3.10.2 technických pravidel. Podle něho týmy již nesmí využívat štěrbiny v hlavním profilu zadního křídla mimo povolené oblasti - 15 cm uprostřed křídla, které nyní nesmí obsahovat více než dvě části (hlavní profil a klapku).
Tento zákaz má zamezit vnitřní rozdělení hlavního profilu na další části - tak, jak jsme to poprvé viděli u McLarenu v Monaku v roce 2009. Toto řešení ještě v témže roce okopírovali například Williams a BMW Sauber. Loni jej běžně využívaly také další týmy (Red Bull, Mercedes, Renault a Toro Rosso).
Jak dokázaly týmy využít díry v pravidlech, to budu ilustrovat na loňském zadním křídla McLarenu. Nahoře je jeho verze z Monaka. Je na něm vyznačena centrální 15 cm široká část. Otvory č. 1 jsou zcela mimo ni, ale protože při pohledu zepředu křídlo tvořilo jeden celek, byly v pořádku. Dle letošních pravidel nebude možné využít ani otvor uprostřed, jehož vyústění na zadní straně by bylo mimo povolenou střední část (č. 2).
Při pohledu zezadu je vidět, že křídlo je rozděleno v podstatě na čtyři části (A, B, C a D) místo původně zamýšlených pouze dvou. Štěrbina č. 1 je vyústění vzduchu z F-kanálu (letos zakázány), otvor č. 2 představuje přirozené oddělení horní klapky od spodního hlavního profilu. Č. 3 poukazuje na vyústění otvorů v horní straně hlavního profilu (viz první obrázek).
Týmy toho využívaly na okruzích, které vyžadovaly vysoký přítlak - umožnily volit větší úhel klapek, aniž by docházelo k odtržení vzdušných proudů od sebe (stalling).
Štěrbina v zadním křídle nad difuzorem loňského Williamsu FW32
Nic podobného již letos po zpřísnění pravidel nebude možné. Stejné omezení nyní platí i pro spodní část zadního křídla (beam-wing, křídlo nad difuzorem), což v této oblasti loni využíval od Velké ceny Monaka Williams.
Zadní křídlo McLarenu MP4-26, které používal při testech - jednoduché, bez výřezů(v Melbourne tým nasadí vylepšenou verzí)
Pevně je dán také rozměr Gurneyho klapek na odtokové hraně křídla - nesmí být větší než 20 mm.
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.