Protože stále dostávám dotazy týkající se krytu motoru, rozhodl jsem se krátce popsat změnu v pravidlech, která se v roce 2011 dotkla právě této části a na fotografiích ukázat, jaká řešení letos týmy zvolily.
S krytem motoru ve tvaru žraločí ploutve se jako první představil Red Bull RB4 v roce 2008 během testování v Barceloně. Týmy po chvilce zkoušení a v některý případech i váhání (zvláště McLaren, který po testu uvedl, že na jejich voze není až tak výhodný) postupně tento prvek přejaly.
Toto řešení vylepšuje proud vzduchu směřující k zadnímu křídlu, jelikož omezuje turbulence vznikající kolem airboxu. Díky tomu se zvyšuje efektivitu zadního křídla, také jeho stabilita při vysokých rychlostech na rovinkách. Výhodný je i z komerčního hlediska, protože nabízel větší plochu pro reklamní účely.
Red Bull RB4, na kterém se poprvé objevil kryt ve tvaru žraločí ploutve
Loni jsme mohli žraločí ploutev vídávat na všech monopostech vyjma Mercedes MGP W01, Lotusu T127 a HRT F110. Zbylé týmy tento kryt využívaly svůj systém F-kanálu, kdy žraločí ploutve vedly vzduch do zadního křídla, kde po přepnutí docházelo k odtržení proudů vzduchu (stalling).
Pravidla se pro rok 2011 v této oblasti změnila. Týmy již nemohou protáhnout své kryty motorů až na zadní křídlo. Souvisí to se zákazem F-kanálu, aby ho konstruktéři nemohli využívat pro stejné účely, jako v minulém roce.
Grafické znázornění nového pravidla 3.9.1 (jednotky v cm)
Článek 3.9.1 technických pravidel nově říká: "Žádná část kapotáže nesmí být umístěna v prostoru 50 až 330 mm před osou zadních kol 730 mm nad referenční rovinou."
Týmy tedy mohou i letos sáhnout po žraločích ploutvích, které by jim pomohly stabilizovat proudění vzduchu směrem k zadním křídlu - nesmí s ním být ovšem již propojeny a nesmí zasahovat do výše uvedené oblasti.
Letošní proměny Red Bullu RB7
Red Bull sice měl při prezentaci a během testů ve Valencii kryt maximálně využívající daný prostor, v Jerezu však v této oblasti doznal vůz RB7 jisté redukce.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.