Dítko italské stáje Toro Rosso STR6 se představilo krátce po odhalení Red Bullu v boxové uličce ve Valencii.
Toro Rosso je dnes již třetím týmem, který představil v boxech ve Valencii svůj nový monopost - STR6.
Šéf týmu Franz Tost zněl optimisticky: „Před Toro Rosso je šestá sezona v F1. V předchozích pěti letech jsme předváděli dobré výkony. Nyní jsme museli začít od nuly. Jsme celkem přesvědčeni, že nás čeká světlá budoucnost a budeme moci prožít dobrý rok 2011.
Stále budujeme infrastrukturu. V týmu Formule 1 máte stále existují věci, na které je třeba se zaměřit a vylepšit je. Například v oddělení aerodynamiky máme nové lidi a aerodynamický tunel jede na dvě směny. Ve Faenze, kde je soustředěna se naše produkce, jsme zvýšili počet zaměstnanců, takže si docela věříme, že nás čeká mít úspěšná sezóna.“
Technický ředitel Giorgio Ascanelli uvedl: „Očekávám náročný rok, naším cílem je osmé místo. Bylo by dobré být alespoň devátí, ale chceme se umístit lépe a po sezóně domů přivézt osmé místo.“„Minulý rok jsme neměli k dispozici aerodynamický tunel, CFD nebyl ještě tak vyspělé, abychom mohli postavit auto. Proto mezi monoposty z roku 2009 a 2010 nebyly tak velké rozdíly. To však není případ vozu STR6. Letošní auto je navrženo odlišně, použili jsme aerodynamický tunel a CFD je už také použitelnější. Stále se učíme, jak vytvořit to nejlepší a myslím si, že začínáme sklízet ovoce. Nemyslím si, že by to bylo těžké s tímto vozem splnit náš letošní cíl - osmé místo. Máme dobrou příležitost a chceme ji využít."
O velkém potenciálu nového vozu Toro Rosso STR6 je přesvědčen i závodní jezdec Sebastien Buemi.
„Myslím si, že jsme teď mnohem sebejistější, auto vypadá dobře, je za ním tvrdá práce. Samozřejmě musíme počkat, až ho vyzkoušíme na okruhu, až pak budeme vědět, co můžeme od letošní sezóny čekat. Určitě ale vypadá slibněji, víc uvidíme, až začnou testy,“ řekl Buemi.
Švýcar dodal, že tým má už nyní plány na další vývoj vozu. „Tým teď odvádí skvělou práci, už máme plány na následný vývoj. Máme to mnohem víc pod kontrolou, když vezmeme v úvahu, co se přes zimu dalo stihnout a také v porovnání s minulým rokem, kdy to bylo o něco těžší. To jsme ještě neměli aerodynamický tunel a všechny sehrané lidi. Teď jsme zkušenější, máme víc času, dobrou zimu za sebou a musíme jen počkat, jak si vůz povede,“ uzavřel optimisticky Buemi.
1 - podseknuté bočnice2 - vyústění výfuků3 - pull-rod zavěšení
Technické informace
- šasi: kompozitní monokokové struktury- karosérie: kompozity z uhlíkových vláken- přední zavěšení: horní a spodní ramena z karbonu, torzní tyče a zkrutné vzpěry, push-rod- zadní zavěšení, horní a spodní ramena z karbonu, torzní tyče a zkrutné vzpěry, pull-rod- tlumiče: Sachs
- řízení: Scuderia Toro Rosso- převodovka: sedmirychlostní hydraulická- spojka: Sachs
- brzdové třmeny, destičky, kotouče: Brembo- chladící systémy: Scuderia Toro Rosso- vybavení kokpitu: Scuderia Toro Rosso- pásy: OMP- volant: Scuderia Toro Rosso- sedačka: konstrukce z uhlíkových vláken, vytvarováno dle pilota- hasicí systém: Scuderia Toro Rosso / FEV
- kola: Advanti Racing- palivová nádrž: ATL- celková hmotnost: 640 kg (včetně pilota a kamer)
Motor: Ferrrari 056, V8 + KERS
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.