Dítko italské stáje Toro Rosso STR6 se představilo krátce po odhalení Red Bullu v boxové uličce ve Valencii.
Toro Rosso je dnes již třetím týmem, který představil v boxech ve Valencii svůj nový monopost - STR6.
Šéf týmu Franz Tost zněl optimisticky: „Před Toro Rosso je šestá sezona v F1. V předchozích pěti letech jsme předváděli dobré výkony. Nyní jsme museli začít od nuly. Jsme celkem přesvědčeni, že nás čeká světlá budoucnost a budeme moci prožít dobrý rok 2011.
Stále budujeme infrastrukturu. V týmu Formule 1 máte stále existují věci, na které je třeba se zaměřit a vylepšit je. Například v oddělení aerodynamiky máme nové lidi a aerodynamický tunel jede na dvě směny. Ve Faenze, kde je soustředěna se naše produkce, jsme zvýšili počet zaměstnanců, takže si docela věříme, že nás čeká mít úspěšná sezóna.“
Technický ředitel Giorgio Ascanelli uvedl: „Očekávám náročný rok, naším cílem je osmé místo. Bylo by dobré být alespoň devátí, ale chceme se umístit lépe a po sezóně domů přivézt osmé místo.“„Minulý rok jsme neměli k dispozici aerodynamický tunel, CFD nebyl ještě tak vyspělé, abychom mohli postavit auto. Proto mezi monoposty z roku 2009 a 2010 nebyly tak velké rozdíly. To však není případ vozu STR6. Letošní auto je navrženo odlišně, použili jsme aerodynamický tunel a CFD je už také použitelnější. Stále se učíme, jak vytvořit to nejlepší a myslím si, že začínáme sklízet ovoce. Nemyslím si, že by to bylo těžké s tímto vozem splnit náš letošní cíl - osmé místo. Máme dobrou příležitost a chceme ji využít."
O velkém potenciálu nového vozu Toro Rosso STR6 je přesvědčen i závodní jezdec Sebastien Buemi.
„Myslím si, že jsme teď mnohem sebejistější, auto vypadá dobře, je za ním tvrdá práce. Samozřejmě musíme počkat, až ho vyzkoušíme na okruhu, až pak budeme vědět, co můžeme od letošní sezóny čekat. Určitě ale vypadá slibněji, víc uvidíme, až začnou testy,“ řekl Buemi.
Švýcar dodal, že tým má už nyní plány na další vývoj vozu. „Tým teď odvádí skvělou práci, už máme plány na následný vývoj. Máme to mnohem víc pod kontrolou, když vezmeme v úvahu, co se přes zimu dalo stihnout a také v porovnání s minulým rokem, kdy to bylo o něco těžší. To jsme ještě neměli aerodynamický tunel a všechny sehrané lidi. Teď jsme zkušenější, máme víc času, dobrou zimu za sebou a musíme jen počkat, jak si vůz povede,“ uzavřel optimisticky Buemi.
1 - podseknuté bočnice2 - vyústění výfuků3 - pull-rod zavěšení
Technické informace
- šasi: kompozitní monokokové struktury- karosérie: kompozity z uhlíkových vláken- přední zavěšení: horní a spodní ramena z karbonu, torzní tyče a zkrutné vzpěry, push-rod- zadní zavěšení, horní a spodní ramena z karbonu, torzní tyče a zkrutné vzpěry, pull-rod- tlumiče: Sachs
- řízení: Scuderia Toro Rosso- převodovka: sedmirychlostní hydraulická- spojka: Sachs
- brzdové třmeny, destičky, kotouče: Brembo- chladící systémy: Scuderia Toro Rosso- vybavení kokpitu: Scuderia Toro Rosso- pásy: OMP- volant: Scuderia Toro Rosso- sedačka: konstrukce z uhlíkových vláken, vytvarováno dle pilota- hasicí systém: Scuderia Toro Rosso / FEV
- kola: Advanti Racing- palivová nádrž: ATL- celková hmotnost: 640 kg (včetně pilota a kamer)
Motor: Ferrrari 056, V8 + KERS
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.