Dítko italské stáje Toro Rosso STR6 se představilo krátce po odhalení Red Bullu v boxové uličce ve Valencii.
Toro Rosso je dnes již třetím týmem, který představil v boxech ve Valencii svůj nový monopost - STR6.
Šéf týmu Franz Tost zněl optimisticky: „Před Toro Rosso je šestá sezona v F1. V předchozích pěti letech jsme předváděli dobré výkony. Nyní jsme museli začít od nuly. Jsme celkem přesvědčeni, že nás čeká světlá budoucnost a budeme moci prožít dobrý rok 2011.
Stále budujeme infrastrukturu. V týmu Formule 1 máte stále existují věci, na které je třeba se zaměřit a vylepšit je. Například v oddělení aerodynamiky máme nové lidi a aerodynamický tunel jede na dvě směny. Ve Faenze, kde je soustředěna se naše produkce, jsme zvýšili počet zaměstnanců, takže si docela věříme, že nás čeká mít úspěšná sezóna.“
Technický ředitel Giorgio Ascanelli uvedl: „Očekávám náročný rok, naším cílem je osmé místo. Bylo by dobré být alespoň devátí, ale chceme se umístit lépe a po sezóně domů přivézt osmé místo.“„Minulý rok jsme neměli k dispozici aerodynamický tunel, CFD nebyl ještě tak vyspělé, abychom mohli postavit auto. Proto mezi monoposty z roku 2009 a 2010 nebyly tak velké rozdíly. To však není případ vozu STR6. Letošní auto je navrženo odlišně, použili jsme aerodynamický tunel a CFD je už také použitelnější. Stále se učíme, jak vytvořit to nejlepší a myslím si, že začínáme sklízet ovoce. Nemyslím si, že by to bylo těžké s tímto vozem splnit náš letošní cíl - osmé místo. Máme dobrou příležitost a chceme ji využít."
O velkém potenciálu nového vozu Toro Rosso STR6 je přesvědčen i závodní jezdec Sebastien Buemi.
„Myslím si, že jsme teď mnohem sebejistější, auto vypadá dobře, je za ním tvrdá práce. Samozřejmě musíme počkat, až ho vyzkoušíme na okruhu, až pak budeme vědět, co můžeme od letošní sezóny čekat. Určitě ale vypadá slibněji, víc uvidíme, až začnou testy,“ řekl Buemi.
Švýcar dodal, že tým má už nyní plány na další vývoj vozu. „Tým teď odvádí skvělou práci, už máme plány na následný vývoj. Máme to mnohem víc pod kontrolou, když vezmeme v úvahu, co se přes zimu dalo stihnout a také v porovnání s minulým rokem, kdy to bylo o něco těžší. To jsme ještě neměli aerodynamický tunel a všechny sehrané lidi. Teď jsme zkušenější, máme víc času, dobrou zimu za sebou a musíme jen počkat, jak si vůz povede,“ uzavřel optimisticky Buemi.
1 - podseknuté bočnice2 - vyústění výfuků3 - pull-rod zavěšení
Technické informace
- šasi: kompozitní monokokové struktury- karosérie: kompozity z uhlíkových vláken- přední zavěšení: horní a spodní ramena z karbonu, torzní tyče a zkrutné vzpěry, push-rod- zadní zavěšení, horní a spodní ramena z karbonu, torzní tyče a zkrutné vzpěry, pull-rod- tlumiče: Sachs
- řízení: Scuderia Toro Rosso- převodovka: sedmirychlostní hydraulická- spojka: Sachs
- brzdové třmeny, destičky, kotouče: Brembo- chladící systémy: Scuderia Toro Rosso- vybavení kokpitu: Scuderia Toro Rosso- pásy: OMP- volant: Scuderia Toro Rosso- sedačka: konstrukce z uhlíkových vláken, vytvarováno dle pilota- hasicí systém: Scuderia Toro Rosso / FEV
- kola: Advanti Racing- palivová nádrž: ATL- celková hmotnost: 640 kg (včetně pilota a kamer)
Motor: Ferrrari 056, V8 + KERS
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.