Po neúspěchu s novými výfuky v Silverstone se McLaren konečně dočkal lepšího výsledku v Německu - novinky fungovaly a tým si odvezl i solidní počet bodů. V dalším technickém článku věnovaném britskému týmu se podíváme na úpravy, které na voze provedl nejen na Hockenheimringu, ale také během dalšího závodního víkendu v Maďarsku.
Německo – změny od Silverstone
1. Nové výfuky, jejichž horké plyny proudí přes upravený difuzor (s drobnými úpravami proti verzi ze silverstonských tréninků)2. Žebrování po levé straně kokpitu3. Žebrování na levé straně krytu motoru4. Úpravy na difuzoru a podlaze
Zadní část – nové výfuky
Rozdíl mezi verzemi: izolace spodního závěsu, drobný výřez v kapotáži v oblasti vyústění výfuku
Tým na Hockenheimringu konečně nasadil do závodu nové výfuky s difuzorem. Balík úprav se ovšem od toho původního, který testovali v Silverstone, drobně liší: změny doznaly koncovky výfuků a kapotáž kolem nich.
Závodní verze (vpravo) se vyznačovala prodloužením výfukového potrubí a výřezem v něm
McLaren ve skutečnosti testoval dvě rozdílné verze nových výfuků: jednu s výřezem do kapotáže vedle jejich vyústění kvůli snížení teplot v této oblasti; druhou s prodlouženým výfukovým potrubím, které z boku také obsahovalo výřez, aby docházelo k silnější interakci s okolním vzduchem proudícím podél spodní části bočnic. Tato verze se vyznačovala také kouskem karbonu kolem výfukového potrubí, právě ji se také tým rozhodl nasadit do závodu.
Chlazení monopostu
V Německu zkoušel tým dvě různé konfigurace, v závodě použil tu asymetrickou (vlevo)
Britská stáj testovala žebrování po obou stranách krytu motoru, nakonec však použila asymetrické řešení: otvory pouze po levé straně vozu.
Difuzor
Nový difuzor, který McLaren zkoušel spolu s novými výfuky již v Silverstone, obsahoval větší a hranatější střední část s upraveným otvorem pro startér motoru, podstatně kratšími bočními vertikálními prvky a prohnutím horního prvku směrem dolu kvůli lepší spolupráci s novými výfuky.
Pod difuzorem na povrchu vnitřní větší stěně byly patrné pruhy zbarvené do modra. To bylo dáno novým nátěrem, z jehož zbarvení je možné vyčíst teplotu v jednotlivých místech. Díky tomu je možné učinit opatření pro zabránění nežádoucímu deformování, k němuž docházelo v Anglii.
Neobvykle se objevila tepelná izolace i na vnitřní straně difuzoru a křidélka, které se nachází na jeho vnější straně za zadním kolem. Vrstvou tepelněodolného materiálu byla pokryta i podlaha v oblasti za výfuky.
Maďarsko – změny od Hockenheimu
1. Nová prodloužená kapotáž obsahující velmi dlouhý zadní otvor pro odvod vzduchu a drobné dodatečné otvory před horním závěsem2. Tým znovu použil “španělsko-monackou“ konfiguraci zadního křídlo pro vyšší přítlak3. Drobné úpravy na spodním závěsu
Na pomalý Hungaroring, který vyžaduje vysoký přítlak, tým přivezl zadní křídlo velmi podobné tomu, které jsme mohli poprvé vidět ve Španělsku a které generuje velké množství přítlaku.
Chlazení monopostu
Německá závodní verze (vlevo), maďarská verze (vpravo)
Centrální otvor je nyní mnohem větší, než tomu bylo v předchozí verzi. Rovněž žebrování bylo nahrazeno novými symetrickými otvory. Nové výřezy byly tak velké, že skrz ně bylo možno spatřit pod krytem motoru vnitřní části zadního zavěšení.
Zadní zavěšení
Verze použitá na v Maďarsku (vlevo) a německá verze (vpravo)
Spodní závěs byl znovu přepracován: tepelná izolace, která jej chrání, se nacházela pouze na jeho vnější straně hned nad vyústěním výfuků. Toto řešení tým upřednostnil, protože bylo o pár dekagramů lehčí a kvůli prodlouženým koncovkám výfuků tolik netrpělo přehříváním – horké plyny totiž proudí pouze pod jeho vnější části.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.