Po včerejším článku, kdy jsme si představili změny, k nimž došlo na monopostu Ferrari F10 v Číně, se dnes posuneme k dalším třem závodům. S čím novým přicestovala Scuderia do Barcelony, Monaka a do Turecka?
Změny v Barceloně
1. Kompletní systém F-kanálu, nasazen i během závodu2. Přepracovaná zadní část vozu3. Nová specifikace motoru4. Přesun uchycení zpětných zrcátek z bočnicových panelů na kokpit5. Štěrbina v zadním křídle (vyústění F-kanálu)
Mnoho týmu učinilo během prvního evropského závodu větší úpravy na svých monopostech. Ferrari si však pospíšilo a více novinek představilo již v Číně. Do Španělska přivezl vylepšenou verzi svého systému pro oddělování proudů vzduchu na zadním křídle a poprvé s ním i závodil, také přepracovanou zadní část a nový motor, který měl vyřešené problémy s pneumatickým systémem zdvihu ventilů a únikem vzduchu. Zajímavé je, že problém se neobjevil u Toro Rosso, které volilo konzervativnější přístup při využívání agregátů. Změnu inženýři v Maranellu ovšem nevyužili pouze k odstranění problému, ale i ke zvýšení výkonu (údajně až o 12 koní).
Úzká štěrbina v zadním křídle, kterou proudí vzduch z F-kanálu při jeho aktivaci
Úpravy na zádi monopostu
Byla kompletně přepracována horní část vozu, boční otvory v zadní části krytu motoru se přesunuly k podlaze, změnila velikost zadního centrálního otvoru a také kapotáž v oblasti převodovky. Změny si vyžádalo vedení vzduchu uvnitř vozu kvůli nasazení F-kanálu. Došlo tak k celkovému zúžení horní strany auta a snížení aerodynamického odporu. Změny v Monaku
1. Přední křídlo2. Znovu se objevilo žebrování v bočnicích3. Nový spoiler na konci žraločí ploutve4. Zadní část ve starší (čínské) konfiguraci5. F-kanál nepoužit
Ferrari přivezlo nové věci i do Monaka, kde na náročném městském okruhu podávalo velmi dobré výkony. F-kanál tentokrát nechali v továrně, jeho nasazení v klikatém Monaku nemá velký smysl, proto se tým vrátil ke starší konfiguraci zadní části vozu.
Přední křídlo
V Monaku týmy obvykle přidávají další klapky kvůli vyšším požadavkům na přítlak, Ferrari však zmenšilo jejich vnitřní část zřejmě proto, aby více vzduchu proudilo dozadu k difuzoru.
Zadní křídlo
Ferrari přivezlo žraločí ploutev bez F-kanálu, ovšem s drobným spoilerem na jejím zakončení před zadním křídlem kvůli zvýšení přítlaku. Zadní část je podobná tomu, s čím jezdila Scuderia v Číně.
Změny v Turecku
1. Návrat k přednímu křídlu z Barcelony2. Návrat F-kanálu, nově ovládán kolenem místo zápěstí (podobně jako u McLarenu)3. Staronová (barcelonská) zadní část vozu4. Zrušení spoileru na konci žraločí ploutve5. Úpravy difuzoru
Na voze F10 se objevili další úpravy před velkou obměnou, která má nastat ve Valencii.Po úpravách mezipatra difuzoru v Číně Ferrari tentokrát přepracoval spodní centrální část. Kvůli jejímu prodloužení se změnil i otvor ve tvaru V pro startér motoru - změnil se v obyčejný kruhový průřez.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.