Jak vyvíjel svůj monopost v předchozích dvou závodech Mercedes, který chystá na příští víkend velké změny? Přinášíme přehled změn, jež se na voze MGP W01 objevily v Austrálii, Malajsii a Číně a také pohled na systém pro oddělování vzdušných proudů na zadním křídle.
Během posledních tří závodů v Austrálii, Malajsii a v Číně se Mercedes v úpravách svého monopostu zaměřoval zejména na jeho efektivitu. Výrazné modifikace se čekají příští víkend ve Španělsku, kde tým nasadí nové přední zavěšení s pozměněnou geometrií, kratší převodovku a možná také nový užší nos.
Tyto úpravy mají za cíl změnit rozložení hmotnosti, prodloužit rozvor kol a upravit tak dynamické charakteristiky vozu. V Barceloně by se měla objevit také finální verze jejich systému pro oddělování vzdušných proudů na zadním křídle (viz níže).
Změny v Austrálii
1. Bočnice v oblasti výfuků byly zmenšeny kvůli menším nárokům na chlazení v Melbourne (ve srovnání s předchozím Bahrajnem), díky tomu mohl vůz dosahovat vyšších maximálních rychlostí.2. Kvůli zmenšení bočnic a zachování dostatečné efektivity chlazení se před výfuky objevily průduchy na obou stranách.
Změny v Malajsii
1. Tvarování bočnic se vrátilo k předchozí (bahrajnské) verzi kvůli podstatně vyšším teplotám v Malajsii. Zmizely i dodatečné průduchy, které se před výfuky objevily v Austrálii.2. Dva drobné otvory těsně nad podlahou pro zlepšení chlazení.3. Tři výřezy po stranách kokpitu (v závodě pouze na levé).
Změny v Číně
1. Mercedes GP byl třetím týmem, který nasadil systém pro oddělování vzdušných proudů (tzv. stalling) na zadním křídle svého monopostu (po McLarenu a Sauberu). Jednalo se o částečnou interpretaci systému F-kanálu, který od počátku sezóny používá McLaren. Verze Mercedesu totiž neobsahuje propojení krytu motoru, v němž veden vzduch (kanál), se zadním křídlem. 2. Tvarování zadní části bočnic opět dle australské specifikace s drobnými otvory kolem výfuků a průduchem před ním pouze na levé straně.3. Chybí výřezy po stranách kokpitu.
Objevila se také lota nového sponzora Autonomy po stranách nosu, na deflektorech a bočnicových panelech.
Před Čínou (nahoře), čínská verze (dole)
Systém Mercedesu pro oddělování vzdušných proudů je mnohem jednodušší než verze, kterou používá McLaren a Sauber. Přívod vzduchu je zajišťován dvěma otvory v hlavním (spodním) profilu zadního křídla. McLaren se Sauberem naproti tomu vzduch přivádějí kanálem v krytu motoru (žraločí ploutvi), který je přímo propojen se zadním křídlem.
Jedná se tedy o pasivní systém, který funguje bez zásahu jezdce. Mercedes zkoušel jeho prvotní verzi, která však okamžitě přinesla pozitivní výsledky, proto ji nasadil i do šanghajského závodu.
Dle zpráv z týmu v Číně se proto finální verze objeví až příští víkend v Barceloně, kde se zřejmě změní tvar kanálu a možná přibude i přívod vzduchu po vzoru McLarenu žraločí ploutví, kterou Brawn již loni na svém BGP001 zkoušel, nebo centrálním pilířem, na němž by zadní křídlo mohlo být uchyceno.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.