Renault přes jisté pochyby o jeho formu po změně majetkových podílů v závodním týmu podává stále velmi dobré výkony. Podíváme se, jak pracuje jeho vývojové oddělení prostřednictvím změn, které provedli na svém monopostu R30 mezi závody v Melbourne a v Šanghaji.
Renault v šampionátu konstruktérů okupuje se 46 body pátou příčku a prohlásil, že si brousí zuby na čtvrtý Mercedes, na nějž ztrácí bodů 14. Významně k tomu svými výkony přispěl Robert Kubica, jenž v Austrálii dokonce dojel druhý za Jensonem Buttonem na McLarenu. 6 bodů přidal v posledním závodu lepšící se Vitalij Petrov, když obsadil sedmé místo a poprvé bodoval.
Austrálie
Změny od Bahrajnu1. Nové přední křídlo2. V trénincích zkoušeny nové brzdové kanálky3. Přídavná křidélka na zádi4. Přepracovaný difuzor5. Noví sponzoři (nálepky): DIAC groupe RCI BangueRenault má velmi agresivní vývojový program a nové díly představuje v každém závodě. Rychlost vozu je slušná, týmu můžeme určitě nazvat nejlepším ze středu pole - občas dokonce prohání i Mercedesy. Snaží se i marketingové oddělení, které shání nové sponzory a peníze, které by měly zaručit další úspěchy.Přední křídlo v Austrálii
Verze z Austrálie vlevo, vpravo z Bahrajnu
Přepracované bočnice předního křídla obsahují nové vyšší a zakřivenější venkovní vertikální křidélko (1), která zasahuje až po horní kaskádu (vrchní přední profil). Ta je zakončena drobnější trojúhelníkovou bočnicí (3) místo předchozí čtvercové. Pod ní je navíc ještě venkovní drobná ploutev (3), která pomáhá zvýšit tlak vzduchu. Drobný vertikální prvek (4) usměrňující proudění vzduchu pod křídlem byl přesunut blíže ke středu křídla.
Všechny tyto změny mají za cíl odklonit tok vzduchu mimo přední kola, což vede ke snížení aerodynamického odporu.Zadní část
Uprostřed se nad zadní nárazovou strukturou objevilo křidélko (2); dvojice křidélek se objevila i nad brzdovými kanálky (1) - zvýšil se díky nim přítlak na zadních poloosách.
MalajsieZměny od Melbourne
1. Nový vertikální panel na bočnicích2. Přidány deflektory3. Otvory nad podlahou (žaluzie)4. Otvor před kokpitem, který slouží pouze pro jeho chlazení, používali pouze na Kubicově voze - v Sepangu však zmizel.
Deflektory
R30 neměla od slavnostního představení žádné deflektory, v Malajsii byly konečně na vůz přidány deflektory ve tvaru trojúhelníku.
Vertikální bočnicový panel
Nové panely se směrem k podlaze stáčejí dovnitř (k vozu).
Chlazení monopostu
V horkém Sepangu tým použil dodatečné žaluziové otvory nad podlahou. Odvod vzduchu byl zajištěn zejména v v těchto místech: 1. Otvor kolem výfuků 2. Otvor v kapotáži mezi zadními závěsy 3. Žaluzie nad podlahou
3 - Chladící otvory nad podlahou (žaluzie)
Černé krabičky naplněné oxidem uhličitým v pevném skupenství (často nazývaný suchý led, protože se odpařuje přímo z pevného skupenství, aniž by se předtím změnil v kapalné) pomáhaly chladit přední i zadní brzdy a motor přes průduchy, když stál monopost v garáži či na startovním roštu před startem.
Přední brzdy
Renault testoval nové přední chladící kanálky s prodlouženými křidélky. Na obrázku je starší verze, kterou nasadili do závodu.
Čína
Změny od Malajsie1. Upravené přední křídlo2. Testována nová podlaha (pro závod nepoužita)3. Žaluzie nad podlahou v chladnějším Sepangu nebyly použity
Přední křídlo
Verze z Číny vlevo, malajská vpravo
Došlo k prodloužení vnitřní spodní části bočnic - dochází k efektivnějšímu směrování většího objemu vzduchu pod křídlem poblíž bočnic.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.