Mnozí z vás si povšimli, že některé týmy mají uprostřed přední části vozu malý otvor. K čemu slouží? Jedná se o aerodynamický prvek?
Tento otvor uprostřed nosu používali během letošní sezóny týmy BrawnGP, Ferrari, McLaren, Red Bull, Toro Rosso (i když ti si ho často přelepovali) a Williams.
Tato dírka neplní absolutně žádnou aerodynamickou úlohu. K čemu je tedy dobrá? Pomáhá totiž snížit teplotu v kokpitu a díky ní se v něm piloti mohou cítit o něco lépe během velmi horkých závodů.
Nesmíme zapomínat, že teplota v kokpitu dosahuje někdy až 60 °C, proto je tento průduch jednou z mnoha věcí, které týmy vyvinuly, aby pomohly jezdcům.
K dalším vylepšení pro jezdce patří chladící vesta, jíž začali mnozí používat ke konci sezóny. Jedná se o dvouvrstvou textilní strukturu. Vnější vrstva nepropouští vzduch, vnitřní je naopak prodyšná, z tlakuvzdorného trojrozměrného rozpěrného materiálu.
Větráčky ve vnějších kapsách dovnitř vesty vhánějí vzduch přes otvor pro krk a rukávy, ten pak putuje vnitřní vrstvou kolem horní části těla a vychází ven ve spodní části skrz otvory v kapsách.
Chlazení vesty je tedy zajišťováno pouze vzduchem, nikoli ledem či gelem, jak je to u jiných chladicích systémů. Podporuje to vlastní termoregulační systém lidského těla, protože to se ochlazuje odpařováním vysoušeného potu.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.