Mnozí z vás si povšimli, že některé týmy mají uprostřed přední části vozu malý otvor. K čemu slouží? Jedná se o aerodynamický prvek?
Tento otvor uprostřed nosu používali během letošní sezóny týmy BrawnGP, Ferrari, McLaren, Red Bull, Toro Rosso (i když ti si ho často přelepovali) a Williams.
Tato dírka neplní absolutně žádnou aerodynamickou úlohu. K čemu je tedy dobrá? Pomáhá totiž snížit teplotu v kokpitu a díky ní se v něm piloti mohou cítit o něco lépe během velmi horkých závodů.
Nesmíme zapomínat, že teplota v kokpitu dosahuje někdy až 60 °C, proto je tento průduch jednou z mnoha věcí, které týmy vyvinuly, aby pomohly jezdcům.
K dalším vylepšení pro jezdce patří chladící vesta, jíž začali mnozí používat ke konci sezóny. Jedná se o dvouvrstvou textilní strukturu. Vnější vrstva nepropouští vzduch, vnitřní je naopak prodyšná, z tlakuvzdorného trojrozměrného rozpěrného materiálu.
Větráčky ve vnějších kapsách dovnitř vesty vhánějí vzduch přes otvor pro krk a rukávy, ten pak putuje vnitřní vrstvou kolem horní části těla a vychází ven ve spodní části skrz otvory v kapsách.
Chlazení vesty je tedy zajišťováno pouze vzduchem, nikoli ledem či gelem, jak je to u jiných chladicích systémů. Podporuje to vlastní termoregulační systém lidského těla, protože to se ochlazuje odpařováním vysoušeného potu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.