Mnozí z vás si povšimli, že některé týmy mají uprostřed přední části vozu malý otvor. K čemu slouží? Jedná se o aerodynamický prvek?
Tento otvor uprostřed nosu používali během letošní sezóny týmy BrawnGP, Ferrari, McLaren, Red Bull, Toro Rosso (i když ti si ho často přelepovali) a Williams.
Tato dírka neplní absolutně žádnou aerodynamickou úlohu. K čemu je tedy dobrá? Pomáhá totiž snížit teplotu v kokpitu a díky ní se v něm piloti mohou cítit o něco lépe během velmi horkých závodů.
Nesmíme zapomínat, že teplota v kokpitu dosahuje někdy až 60 °C, proto je tento průduch jednou z mnoha věcí, které týmy vyvinuly, aby pomohly jezdcům.
K dalším vylepšení pro jezdce patří chladící vesta, jíž začali mnozí používat ke konci sezóny. Jedná se o dvouvrstvou textilní strukturu. Vnější vrstva nepropouští vzduch, vnitřní je naopak prodyšná, z tlakuvzdorného trojrozměrného rozpěrného materiálu.
Větráčky ve vnějších kapsách dovnitř vesty vhánějí vzduch přes otvor pro krk a rukávy, ten pak putuje vnitřní vrstvou kolem horní části těla a vychází ven ve spodní části skrz otvory v kapsách.
Chlazení vesty je tedy zajišťováno pouze vzduchem, nikoli ledem či gelem, jak je to u jiných chladicích systémů. Podporuje to vlastní termoregulační systém lidského těla, protože to se ochlazuje odpařováním vysoušeného potu.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.