Dnes vám přinášíme přepis rozhovoru s Bernie Ecclestonem a Flaviem Briatorem, který byl vysílán na facebooku během Velké Ceny Azerbajdžánu. Jak je vidět na obou osobnostech, humor jim není cizí a skutečnost, ze nejsou svázáni s povinnostmi uvnitř F1 jim velmi svědčí.
Kdo bude mistrem světa v roce 2017?Briatore: (Nic neříká a podívá se na Bernieho)Ecclestone: Proč já první, Flavio?Briatore: Protože řeknu toho druhého.Ecclestone: Tak já říkám Hamilton.Briatore: Já tedy říkám Vettel.
Dokáže ještě někdo porazit Michaela Schumachera v počtu vyhraných GP a titulů?Briatore: Ano, Hamilton.Ecclestone: Asi bych to tipoval taky na něj.
V příštím roce by Ferrari mohlo mít volný kokpit po Kimim. Koho byste vybrali vy?Briatore: Alonsa.Ecclestone: Jasně, na to je lehké odpovědět. On je jedním z nejlepších pilotů. Měli by po něm sáhnout.
Řekli byste, že Max Verstappen svou reputací již patří mezi nejlepší piloty všech dob?Briatore: Je moc brzy na to, abychom tu dělali nějaké závěry. Nelze ale pochybovat o jeho obrovském talentu, jezdí velmi agresivně a je rozhodně skvělým pilotem. Bavit se o něm v kontextu nejlepších pilotů historie je trošku přestřelené. Je ale zatím velmi mladý.
Je rychlejší než Senna?Ecclestone: Jsou rozdílní piloti, mají rozdílná auta a žijeme v jiné době.
Jaké jsou vůbec nejhezčí F1 vozy?Briatore: Moc neznám auta z padesátých let, ty viděl jen Bernie.Ecclestone: Když vám něco patří, tak to máte nejraději. Osobně se mi líbí vozy ze 70. a 80. let více než ty dnešní.Briatore: Ty z osmdesátek jsou opravdu hezčí. Dnes vzhled vozů diktuje akorát větrný tunel. I tak jsou to ale hezké vozy, ale ne tak hezké jako ty v minulosti.
Kdyby se vaše vnouče rozhodlo, že se chce stát závodníkem, jaká by byla vaše reakce?Ecclestone: Nebuď tak blbej!
Řídíte někdy sám vůz?Ecclestone: Ne.
Co byste vzkázali lidem, kteří ještě nikdy nebyli v Baku?Ecclestone: Přijeďte se sem podívat, je to tu opravdu nádherné. Problémem je, že spousta lidí o něm vůbec neví. Když Flavio objevil Baku jako novou lokalitu pro Formuli 1, tak jsem si myslel, že je to někde na jihu Floridy.Briatore: Je to skvělé město a lidé tu jsou přátelští. Je tu navíc unikátní okruh, který vede historickým centrem a je tu několik velmi rychlých pasáží. Jezdcům se navíc líbí, jelikož je hodně náročný.Ecclestone: Fanoušci milují městské okruhy, jelikož jsou blíže vozům. Monte Carlo je toho zdárným příkladem.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.
George Russell si udržel druhé místo v Bahrajnu, přestože čelil vyšetřování kvůli možnému neoprávněnému použití DRS. Komisaři nakonec neshledali žádné pochybení.
Lewis Hamilton odjížděl z Bahrajnu s pocitem, že začíná chápat, jak nový vůz Ferrari nejlépe funguje. Do Saúdské Arábie tak míří s nadějí, že se mu podaří své poznatky proměnit v lepší výsledek.
Charles Leclerc přirovnal trápení Ferrari při Velké ceně Bahrajnu k "efektu sněhové koule", potíže se podle něj nabalovaly jedna na druhou. Stěžoval si především na nedostatek přilnavosti a přítlaku, což výrazně ovlivnilo výkonnost monopostu.
Oscar Piastri zazářil v Bahrajnu a vítězstvím v dramatickém závodě formule 1 zdramatizoval boj o titul – na týmového kolegu Landa Norrise ztrácí už jen tři body.
Po dominantním závodě v Japonsku prožívá zatím Max Verstappen v Bahrajnu nečekaný zlom – místo suverénního tempa čelil náhlému propadu formy a zcela jiné realitě.
Po zklamání v kvalifikaci na Velkou cenu Bahrajnu, kde Lando Norris skončil až na 6. místě, šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil plnou podporu svému jezdci.
Po vítězství v Bahrajnu přiznal Max Verstappen, že Red Bull momentálně ztrácí na McLaren zhruba půl sekundy na kolo a trápí se s vyvážením i přilnavostí vozu. Přesto zůstává klidný a místo paniky spoléhá na očekávaný balík vylepšení, který dorazí až v Imole.
Na přilbě legendy F1 Sira Jackieho Stewarta přibylo další slavné jméno, mezi podpisy, které ji zdobí, nechybí ani iniciály Michaela Schumachera. Unikátní helma, podepsaná řadou osobností motorsportu, půjde do dražby a výtěžek poputuje na dobročinné účely.