Závodní ředitel McLarenu Eric Boullier hovoří o posledním vývoji vztahu s Hondou. Co musí japonský partner udělat pro záchranu jejich vztahu a udržení Fernanda Alonsa? A proč druhý pilot Stoffel Vandoorne za ním o tolik zaostává?
Pravidelná kritika Hondy ze strany vedení McLarenu v poslední době naznačuje, že situace je už nenapravitelná. Dá se vůbec ještě něco udělat pro nápravu toho vztahu?Eric Boullier: No, zaprvé, ta otázka je jen vaší domněnkou, která neodráží přesně pravdu nebo skutečnost. Obě organizace velmi, velmi tvrdě pracují na tom, aby se dostali tam, kde chtějí být. Řekněme, že úroveň tření, pokud tam vůbec nějaké je, média trochu přehánějí.
Je pravda, že musíme dosahovat takové výkony, které potřebujeme - musíme být tam, kde chceme být, ale obě organizace tvrdě pracují na tom, aby jich dosáhly. A já si nemyslím, že by to bylo tak dramatické, jak to z vaší otázky vypadá.
Ale Ericu, se Zakem Brownem jste řekli, že to, co dělá Honda, nestačí. Co tedy musí Hodna udělat, aby vás, McLaren, uspokojila?EB: No, musíme s ostatními závodit a ne se nacházet na konci roštu. Jako partneři samozřejmě očekáváme určitou úroveň výkonnosti, ne odhodlání, protože na to zdroje mají. Jde jen o úroveň výkonnosti a teď potřebujeme další krok, velký krok.
A poskytla Honda nějaký náznak, kdy ten velký krok přijde?EB: Ano, mají určitý plán a očividně ho budou schopni respektovat.
Dobře, pojďme se tedy bavit o pilotech. V jaké jste pozici před rokem 2018 vzhledem k poslednímu vývoji událostí?EB: No, nemáme smlouvu s Fernandem. Fernando je velmi chytrý. Tým si oblíbil, rád by s námi zůstal, ale my musíme být konkurenceschopní. Takže... řekněme, že se po létě rozhodne. Víme tedy, jak jsme na tom, jaký máme kalendáře, a co musíme udělat. Alonso také ví, co musí udělat.
A co Stoffel?EB: Stoffel má s McLarenem dlouhodobou smlouvu, o jeho budoucnost proto nemáme žádné obavy.
Pro něj ale nejde o ideální sezónu. Proti Fernandovi to je vždy těžké, můžeš nám ale přiblížit, s čím se trápí a čím prochází?EB: Zaprvé, se svými vozy měl od počátku sezóny spoustu problémů. Nejen s motorem, ale také s autem. Mnoho drobných zádrhelů, které ho, řekněme, zastavovaly při kompletních jízdách během tréninků a různých kvalifikacích. Myslím, že jeho sebedůvěra pak trochu poklesla. Proto v kvalifikaci párkrát nebyl připraven předvést patřičný výkon v prvním kole, a toho vlastně stálo postup do Q2, protože se pak objevily žluté vlajky nebo něco jiného.
Myslím, že to je jen na něm, aby si v týmu našel své místo a dal najevo, co potřebuje v nastavení vozu, aby se mu s ním dobře jezdilo. F1 je také trochu odlišná, když hovoříme o jízdním stylu, takže si musíte navzájem trochu více naslouchat. Pár závodů to už vážně řešíme s pracovní skupinou kolem něj - nejprve s jeho inženýry, ale i s dalšími, abychom to vyřešili a získali jeho sebevědomí zpět.
Jak hodnotíš výkonnost vašeho vozu o víkendu v Baku?EB: No, s globální výkonností to je velmi snadné - zkrátka vidíte časy na kolo. Jsme pomalí, ale to jsme čekali, že budeme pomalí. Když vás pak více zajímají detaily, tak všichni máme GPS údaje o všech, tato data jsou mezi týmy sdílené. Z nich tedy můžete dále odvodit, na čem musíte pracovat, abyste své auto zlepšili z pohledu výkonnosti.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.