Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko se v rozhovoru pro AMuS vrátil k Velké ceně Číny. S čím měli problémy a v čem se lišili vychvalovaný Max Verstappen a Daniel Ricciardo? Co rakouský tým trápí a kdy bude opět konkurenceschopný?
Dostali jste opět lekci?Helmut Marko: Po tréninkových cvičeních můžeme být spokojeni. Závod naštěstí začínal za mokra. Přáli jsme si, aby pršelo po celou dobu. V závodním režimu jsem totiž rychlejší. Ale stále nám chybí jedna sekunda k dobru.
Proč je Red Bull v závodě lepší?HM: S vyšším množstvím paliva v nádrži, a tudíž s vyšší hmotností, se pneumatiky dostávají rychleji a lépe do provozního rámce.
Co je obecně problémem?HM: Nemáme dostatek přítlaku. To je nyní prioritou. A samozřejmě nám také schází výkon.
Max Verstappen na dráze opět předvedl pěknou show. Co všechno ještě můžeme od toho kluka očekávat?HM: To je ten faktor Verstappen za mokra. Nejúžasnější je ale to, že v prvním kole nejen předjel polovinu pole, ale také že ještě počítal předjížděná auta. Bylo jich přesně devět. Max má neuvěřitelný závodní přehled. K souboji s Vettelem došlo žel s otupělými zbraněmi. Přední pneumatiky to už měly za sebou.
Zadrželi jste při souboji Verstappena s Ricciardem dech?HM: Víme, že naši piloti jsou zodpovědní. Proto je spolu necháváme volně závodit. Ricciardo ho mohl předjet. Boxové zídky se už ptal na to, jak získat maximální výkon baterie. Verstappen měl problém, že jej Grosjean obíral o přilnavost přední nápravy. Haas byl pro nás na rovinkách zkrátka příliš rychlý. Verstappen se na něj nedokázal pořádně dotáhnout.
Proč jste zvolili super-měkké pneumatiky místo měkkých?HM: Měli jsme strach, že tvrdší pneumatiky za nízkých teplot nezahřejeme. Nejprve jsme doufali, že to s nimi projedeme. Jenže to nešlo. Verstappen je musel vyměnit, protože při souboji s Vettelem sjel brzdovou destičku. Zastávky ostatních nám pak automaticky nabídly prostor k zastávce. U Ricciarda jsme v průběhu neměli s pneumatikami žádný problém.
Proč?HM: Protože obě auta byla nastavena odlišně. Max spíše pro déšť, Daniel pro sucho. To vysvětluje dobrou výkonnost jednoho z nich na začátku a toho druhého na konci.
Jak si máme představit honbu za stažením náskoku v Milton Keynes?HM: Světla v Milton Keynes už nezhasínají. Ale potrvá to až do Barcelony, než všechno vyřešíme.
Vidíte problém v konceptu nebo jen ladíte detaily?HM: Není to obecně v konceptu. Za mokra to funguje. Zkrátka schází spousta detailů, které nám pomohou získat všechno, co potřebujeme. Volíme příliš mnoho kompromisů.
Nevšimli jste si už v zimě, že vám něco chybí?HM: Neznali jsme data soupeřů. A také jsme měli určité problémy s korelací. Nechali jsme se v této oblasti ošálit určitými hodnotami.
Přineslo vám v něco vylepšení v Šanghaji?HM: Auto se dalo snadněji nastavit, zvětšilo se rozpětí.
Güenther Steiner se ostře vyjádřil k veřejným komentářům prezidenta Ferrari Johna Elkanna ohledně jezdců týmu.
Yuki Tsunoda si z Interlagosu odnesl tvrdou lekci poté, co jeho kolize s Lansem Strollem vedla k dvěma desetisekundovým trestům.
Sezona 2025 vstupuje do finále a napětí v McLarenu nikdy nebylo vyšší. Oscar Piastri prochází obtížným obdobím a musí se pokusit zvrátit vývoj proti svému týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Lando Norris vede před Oscarem Piastrim o 24 bodů, ale Andrea Stella odmítá řeči o tom, že by měl titul jistý. Podle něj jsou podobné úvahy jen akademické a nic nemění na pokračujícím boji o prvenství.
Šéf týmu Audi ve Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že jeho jezdci si pomalu zvykají na nové podmínky pro sezonu 2026 a začínají je objevovat z nové perspektivy.
Helmut Marko připustil, že tým čelí výzvám, které mohou ovlivnit šance Maxe Verstappena v závěru sezony. Podle něj se některé problémy začaly objevovat po závodě v Imole.
Člen týmu Racing Bulls byl během Velké ceny Brazílie zachycen, jak povzbuzuje fanoušky k bučení na Landa Norrise.
Cadillac se tento týden konečně představuje na závodní dráze, když Sergio Pérez usedá do dva roky starého Ferrari na okruhu v Imole.
Audi odhalilo koncept R26, který naznačuje podobu jejich vozu pro vstup do Formule 1 v roce 2026. Značka zároveň stanovila pětiletý cíl.
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.