Francouzský pilot se pro tištěnou verzi magazínu Autosport rozpovídal o svém přestupu k americkému Haasu a celkově o letošní sezóně, která pro něj s 29 body dopadla nad veškerá očekávání.
Riskantní přestup k HaasuVždycky si dobře věci rozmýšlím, než je udělám. Když jsem se poprvé sešel s Guntherem Steinarem (šéf stáje) a Genem Haasem (majitel) a oni mi o svém projektu něco řekli, věděl jsem, že to bude zajímavé. Věděl jsem, že Renault bude mít problémy a když vám je 30 let, tak je nejvyšší čas něco změnit. Byl to risk? Ano i ne. Vždycky je riskatní připojit se k novému týmu, ale věděl jsem, že odměna bude veškerý ten risk převyšovat.
Úspěchy Haasu 2016Čekali jsme, že nás budou čekat tvrdé víkendy. Rozhodně jsme ale ani nedoufali v 5. a 6. místo v prvních dvou závodech. Bylo to jak v pohádce. Od závodu v Číně jsme pak poznali tu pravou realitu, když týmy začali implementovat nové balíčky. Nakonec jsme skončili na osmém místě a v příštím roce chceme jít ještě výše. Museli jsme rychle naskočili do 2017 módu, a nestíhali jsme tak řešit současná auta. Být před Renaultem, Manorem, Sauberem a ne zas tak daleko za Toro Rossem není vůbec špatné.
VrcholyUrčitě závod v Austrálii (6. místo), Bahrajnu (5. místo) a kvalifikace v Suzuce, kde je velmi náročná trať. Byl jsem tam osmý, ale kdybych neměl potíž s DRS, tak mohlo být i sedmé místo.
PádyPo letní přestávce to pro mě byla naprostá pohroma. Ve Spa nám nefungovala pohonná jednotka. Na začátku jsem byl dokonce šestý, ale pak mi auto zpomalilo a jezdil jsem o 28 km/h pomaleji než Gutierréz. V Monze se mi porouchala převodovka a musel jsem startovat ze 17. příčky. V Singapuru zase byly potíže s předním odpružením. V Malajsii brzdy, tam bych jinak skončil na bodech. V Japonsku mi na startu nefungovala spojka a v Mexiku jsem neměl vůbec přítlak.
Stížnosti v rádiuMůžete se zeptat kohokoliv, jestli by s tím měl problém. Každý by vám řekl, že ne. V závodě jsem občas rozvášněný, ale zprávy v rádiu nejsou určené pro veřejnost. Slouží mému týmu a pomáhají zlepšovat danou situaci. Jsem jako kapitán fotbalového mužstva. Udávám směr. Když jedete rychlostí 300 km/h, tak vám občas něco ujede, ale to je v pořádku. Nic bych na lidech, s kterými pracuju, neměnil. Dávám do toho prostě vše.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.