Francouzský pilot se pro tištěnou verzi magazínu Autosport rozpovídal o svém přestupu k americkému Haasu a celkově o letošní sezóně, která pro něj s 29 body dopadla nad veškerá očekávání.
Riskantní přestup k HaasuVždycky si dobře věci rozmýšlím, než je udělám. Když jsem se poprvé sešel s Guntherem Steinarem (šéf stáje) a Genem Haasem (majitel) a oni mi o svém projektu něco řekli, věděl jsem, že to bude zajímavé. Věděl jsem, že Renault bude mít problémy a když vám je 30 let, tak je nejvyšší čas něco změnit. Byl to risk? Ano i ne. Vždycky je riskatní připojit se k novému týmu, ale věděl jsem, že odměna bude veškerý ten risk převyšovat.
Úspěchy Haasu 2016Čekali jsme, že nás budou čekat tvrdé víkendy. Rozhodně jsme ale ani nedoufali v 5. a 6. místo v prvních dvou závodech. Bylo to jak v pohádce. Od závodu v Číně jsme pak poznali tu pravou realitu, když týmy začali implementovat nové balíčky. Nakonec jsme skončili na osmém místě a v příštím roce chceme jít ještě výše. Museli jsme rychle naskočili do 2017 módu, a nestíhali jsme tak řešit současná auta. Být před Renaultem, Manorem, Sauberem a ne zas tak daleko za Toro Rossem není vůbec špatné.
VrcholyUrčitě závod v Austrálii (6. místo), Bahrajnu (5. místo) a kvalifikace v Suzuce, kde je velmi náročná trať. Byl jsem tam osmý, ale kdybych neměl potíž s DRS, tak mohlo být i sedmé místo.
PádyPo letní přestávce to pro mě byla naprostá pohroma. Ve Spa nám nefungovala pohonná jednotka. Na začátku jsem byl dokonce šestý, ale pak mi auto zpomalilo a jezdil jsem o 28 km/h pomaleji než Gutierréz. V Monze se mi porouchala převodovka a musel jsem startovat ze 17. příčky. V Singapuru zase byly potíže s předním odpružením. V Malajsii brzdy, tam bych jinak skončil na bodech. V Japonsku mi na startu nefungovala spojka a v Mexiku jsem neměl vůbec přítlak.
Stížnosti v rádiuMůžete se zeptat kohokoliv, jestli by s tím měl problém. Každý by vám řekl, že ne. V závodě jsem občas rozvášněný, ale zprávy v rádiu nejsou určené pro veřejnost. Slouží mému týmu a pomáhají zlepšovat danou situaci. Jsem jako kapitán fotbalového mužstva. Udávám směr. Když jedete rychlostí 300 km/h, tak vám občas něco ujede, ale to je v pořádku. Nic bych na lidech, s kterými pracuju, neměnil. Dávám do toho prostě vše.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.