Lewis Hamilton se rozpovídal pro oficiální web Formule 1.
Měly proměnlivé teploty trati vliv na kvalifikaci? Pomohly?
Lewis Hamilton: Ano, v kvalifikaci bylo rozhodně tepleji než ve 3. tréninku, takže odpoledne bylo opravdu horko. Zlepšilo se i vyvážení auta, čemuž jsem se musel po simulaci kvalifikace ze 3. tréninku přizpůsobit. Musím říct, že když bylo v kvalifikaci nejtepleji, nebylo to nejlepší [na konci kvalifikace, kdy se Hamilton už nedokázal zlepšit, ale výrazně se nezlepšili ani jeho soupeři - pozn. red.]. Naštěstí mi to pomohlo (smích).
Vypadalo to, že jste měl problém dát dohromady dobré kolo. Proč?
LH: Kvůli pneumatikám. Je problém je dostat do správné provozní teploty v každé části okruhu. I když jezdíme s maximálním přítlakem, kvůli nízkému tlaku vzduchu na pneumatiky působí nízké vertikální zatížení, takže se nezahřívají dostatečně rychle. Navíc se v průběhu kola zahřátí mění a tím se mění i vyvážení.
Získal jste díky dobrému startu v Austinu sebejistotu při rozjezdech?
LH: Je to průběžný proces. Už jsme se hodně zlepšili, ale stále na spoustě věcech pracujeme a do konce roku pracovat budeme.
Je to vaše desátá pole position v sezoně. Jste s tímto číslem spokojený?
LH: Jo! Kvalifikace pro mě nejsou tak špatné! (smích) Deset je dobré číslo. Také je zajímavé, jak se každý rok mění vaše silné a slabé stránky. To je důvod, proč je tento sport tak skvělý, vždy máte na čem pracovat!
Byl jste překvapený, že Nico Rosberg získal v kvalifikaci druhou pozici, když se ve 3. tréninku trápil?
LH: Abych byl upřímný, vůbec jsem se na svého týmového kolegu nesoustředil. Zaměřil jsem se na vlastní tempo. Spíše si myslím, že lidi byli překvapení tím, že ráno zaostával. Měl stejné nastavení auta jako já, očekával jsem, že se mi přiblíží. Potřeboval jen najít správné okno, kde bude auto fungovat - potom jsme oba na hranicích toho, co naše auto dokáže.
Do první zatáčky to je od startu daleko. Má pilot na druhé pozici výhodu ve větrném pytli za prvním autem?
LH: Ne, protože efekt větrného pytle je zde minimální. Minulý rok jsem za ním [Rosbergem na 1. místě - pozn. red.] byl nalepený a sotva jsem měl nějakou výhodu! Ten efekt je zde menší než na jiných okruzích, ale stejně tu je, takže budu muset všem ujet, aby toho nevyužili!
Red Bull je zde silný a jeho piloti mají pro start připraveni super-měkké pneumatiky...
LH: Myslím, že jim to dá výhodu tak tří metrů do první zatáčky, takže je zkrátka budeme muset hlídat.
Předjíždění je na trati v Mexiku těžké, takže ten, kdo vyjede jako první z první zatáčky, bude mít výhodu. Souhlasíte?
LH: Ano, předjíždění je zde ošemetné, pozice na trati je vším. Pokud chcete někoho předjet, musíte být o šest desetin sekundy rychlejší než on - podle mého odhadu. Jenže je obtížné toho dosáhnout. A já rozhodně nikomu nedám šanci, aby to otestoval!
Je pro vás Rosbergova pozice stěžejní při boji o titul.
LH: Ne, soustředím se jen na závod a nic jiného. Pokud vedu závod, je to to jediné, co mě zajímá.
Tento závod bude velmi těžké zvládat pneumatiky, aby tak pilot činil správně, musí mít dobrý jezdecký styl nebo cit pro pneumatiky?
LH: Obojí. Teplota se do pneumatik a ráfků dostává z brzd - takže si na to musíte dávat dobrý pozor. Není to tak jednoduché jako dřív.
Nico Rosberg a vy používáte stejné nastavení auta. Je to jen náhoda?
LH: V podstatě jsme začali se stejným nastavením, potom jsme dělali různé změny jinými směry a nastavili auto do podoby, která nám nejvíce vyhovovala. Někdy se Nico v autě cítil pohodlněji než já, a tak jsme auto nastavili podle něj a naopak. Myslím, že jsme oba dva našli dobré nastavení pro zítřejší závod - a to bude super pro fanoušky!
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.