Technický ředitel Lotusu Nick Chester se vrací k závodu v Mexiku a popisuje očekávání před nadcházející Velkou cenou Brazílie. Uznává, že letos toho se svým týmem moc nového nevyvinuli, což příští rok budou chtít obrátit ve svůj prospěch.
Co jste se z inženýrského hlediska naučili v Mexiku?Nick Chester: Šlo o celkem velkou výzvu. Před odjezdem jsme věděli, že vysoká nadmořská výška nám do cesty postaví spoustu překážek k překonání. Například jsme měli jen 70 % přítlaku, který bychom měli na úrovni moře, 70 % odporu a 70 % chlazení.
Chlazení bylo největším problémem. Udělali jsme změny v karosérii a upravili brzdové kanálky. Naštěstí vše fungovalo tak, jak bylo zapotřebí, všichni v týmu v tomto ohledu odvedli dobrou práci.
Vidět oba vozy, jak projíždějí šachovnicovou vlajkou, bylo odměnou. Bylo by to ještě příjemnější, kdybychom skončili v pořadí výše. Ale bylo fajn pozorovat potvrzení všech simulací, které jsme před tímto podnikem provedli.
Které lekce se vám příště obzvlášť přidají?NCh: Máme z víkendu spoustu dat, proto budeme na návrat lépe připraveni. Je velmi užitečné, že oba vozy ujely vzdálenost závodu, protože můžeme lépe porovnávat a analyzovat výkonnost. Určitě jsme sledovali vývoj povrchu během celého víkendu, což nám v budoucnu umožní činit lepší rozhodnutí, pokud jde o využívání pneumatik.
Užil sis dlouho nerozhodný závod mezi Romainem a Pastorem?NCh: Dokud se vzájemně nedotknou, tak jsem spokojený. Byli vůči sobě féroví a obě auta dojela do cíle, což bylo příjemné.
Interlagos je docela starým okruhem. Čím se z pohledu inženýrů liší?NCh: Je to těžké najít to správné nastavení. Prostřední sektor je velmi klikatý, obsahuje mnoho pomalých zatáček. Poslední sektor je v podstatě dlouhou zatáčkou do kopce a následuje velmi dlouhá rovinka. Na ní se opravdu spoléháte na silný motor a výkon. Pro prostřední klikatou část, kde pilot požaduje silné zatáčení bez přílišné nedotáčivost, potřebujete příjemně stabilní auto. A chcete mít i silnou trakci na výjezdu po vyvážené střední části.
Zvolit kompromis, kolik přítlaku nasadit, je docela výzvou. Pro poslední sektor se ho chcete zbavit, ale v ostatních sektorech jej chcete mít. Spoléháte se na to, jaký nejlepší kompromis vám navrhnou simulace. Obvykle nejezdíme s plným přítlakem, což bude zřejmě platit i tento víkendu.
Co si myslíš o potenciálním "klientském motoru" ve srovnání s odlišnou konfigurací dle současných pravidel?NCh: To je celkem zapeklitý problém. Bylo by to velmi náročné provozovat šampionát o dvou třídách. Při vyrovnávání výkonu by se objevil tolik odlišných výzev a tohle by u motorů s odlišnými vlastnostmi bylo mimořádně obtížné.
Jak jste pokročili s autem pro příští rok?NCh: Pokračujeme dobře v procesu konstrukce a většina návrhu jej už hotova. V posledních dvou sezónách jsme se toho hodně naučili a všechno to poznání dáváme do příštího auta.
Během roku jsme E23 moc nevyvíjeli, proto jsme byli schopni vyčlenit celkem dost lidských zdrojů pro naši zbraň určenou pro rok 2016. Výroba některých částí již probíhá a my nyní v současnosti pracujeme na mnoha finálních detailech.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.