Technický ředitel Lotusu Nick Chester se vrací k závodu v Mexiku a popisuje očekávání před nadcházející Velkou cenou Brazílie. Uznává, že letos toho se svým týmem moc nového nevyvinuli, což příští rok budou chtít obrátit ve svůj prospěch.
Co jste se z inženýrského hlediska naučili v Mexiku?Nick Chester: Šlo o celkem velkou výzvu. Před odjezdem jsme věděli, že vysoká nadmořská výška nám do cesty postaví spoustu překážek k překonání. Například jsme měli jen 70 % přítlaku, který bychom měli na úrovni moře, 70 % odporu a 70 % chlazení.
Chlazení bylo největším problémem. Udělali jsme změny v karosérii a upravili brzdové kanálky. Naštěstí vše fungovalo tak, jak bylo zapotřebí, všichni v týmu v tomto ohledu odvedli dobrou práci.
Vidět oba vozy, jak projíždějí šachovnicovou vlajkou, bylo odměnou. Bylo by to ještě příjemnější, kdybychom skončili v pořadí výše. Ale bylo fajn pozorovat potvrzení všech simulací, které jsme před tímto podnikem provedli.
Které lekce se vám příště obzvlášť přidají?NCh: Máme z víkendu spoustu dat, proto budeme na návrat lépe připraveni. Je velmi užitečné, že oba vozy ujely vzdálenost závodu, protože můžeme lépe porovnávat a analyzovat výkonnost. Určitě jsme sledovali vývoj povrchu během celého víkendu, což nám v budoucnu umožní činit lepší rozhodnutí, pokud jde o využívání pneumatik.
Užil sis dlouho nerozhodný závod mezi Romainem a Pastorem?NCh: Dokud se vzájemně nedotknou, tak jsem spokojený. Byli vůči sobě féroví a obě auta dojela do cíle, což bylo příjemné.
Interlagos je docela starým okruhem. Čím se z pohledu inženýrů liší?NCh: Je to těžké najít to správné nastavení. Prostřední sektor je velmi klikatý, obsahuje mnoho pomalých zatáček. Poslední sektor je v podstatě dlouhou zatáčkou do kopce a následuje velmi dlouhá rovinka. Na ní se opravdu spoléháte na silný motor a výkon. Pro prostřední klikatou část, kde pilot požaduje silné zatáčení bez přílišné nedotáčivost, potřebujete příjemně stabilní auto. A chcete mít i silnou trakci na výjezdu po vyvážené střední části.
Zvolit kompromis, kolik přítlaku nasadit, je docela výzvou. Pro poslední sektor se ho chcete zbavit, ale v ostatních sektorech jej chcete mít. Spoléháte se na to, jaký nejlepší kompromis vám navrhnou simulace. Obvykle nejezdíme s plným přítlakem, což bude zřejmě platit i tento víkendu.
Co si myslíš o potenciálním "klientském motoru" ve srovnání s odlišnou konfigurací dle současných pravidel?NCh: To je celkem zapeklitý problém. Bylo by to velmi náročné provozovat šampionát o dvou třídách. Při vyrovnávání výkonu by se objevil tolik odlišných výzev a tohle by u motorů s odlišnými vlastnostmi bylo mimořádně obtížné.
Jak jste pokročili s autem pro příští rok?NCh: Pokračujeme dobře v procesu konstrukce a většina návrhu jej už hotova. V posledních dvou sezónách jsme se toho hodně naučili a všechno to poznání dáváme do příštího auta.
Během roku jsme E23 moc nevyvíjeli, proto jsme byli schopni vyčlenit celkem dost lidských zdrojů pro naši zbraň určenou pro rok 2016. Výroba některých částí již probíhá a my nyní v současnosti pracujeme na mnoha finálních detailech.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.