Technický ředitel Lotusu Nick Chester se vrací k Velké ceně Británie, po které měli na obou vozech co opravovat. Zmiňuje se, na čem pracovali v továrně v Enstone, popisuje výzvy víkendové Velké ceny Maďarska, očekávání změn na startech závodů a také komentuje letní přestávku a kalendář pro rok 2016.
Silverstone byl poněkud krátkým závodem. Co se tým naučil?Nick Chester: Náš závod byl velmi krátký, oba piloti odstoupili v prvním kole. Na Silverstone může docela foukat. Ztěžuje to nastavení vozu, my jsme tím letos trpěli. Také jsme se trochu trápili s oběma směsmi pneumatik, když jsme chtěli získat dobré vyvážení.
Vedlo to k tomu, že jsme se nekvalifikovali tam, kde bychom chtěli. Nebyli jsme ale na miliony mil daleko a stále jsme pro samotný závod měli dobrý potenciál. Žel jsme neměli šanci předvést, čeho jsme schopni, protože se oba jezdci stali nevinnými oběťmi incidentu v prvním kole. Body byly pro oba vozy na obzoru.
Jaké panují v garáži pocity, když pozorujete vyřazení obou vozů v závodu tak brzy?NCh: Je to zdrcující. Do přípravy na velkou cenu jde tolik práce - přichystat auta, postavit garáže, docestovat na místo... Když pak vidíte, jak se to vše vypaří 30 sekund po startu, pak to je velmi skličující. Ale takové už je závodění, musíte se s tím smířit.
Na čem se teď v Enstone pracuje?NCh: Po Velké ceně Británie jsme měli celkem dost práce s opravou obou vozů. Poškozena byla karosérie, podlaha, přední křídlo a u Pastorova vozu také olejové potrubí. Auta vypadala hůře, než na tom vlastně byla, v továrně jsme přesto měli docela napilno. Také jsme připravovali několik vývojových věcí pro letošní auta a lidé pracují na konceptech pro rok 2016.
Jaké jsou výzvy Hungaroringu?NCh: Jde o zajímavý okruh zejména s pomalými a středně-rychlými zatáčkami. To znamená, že potřebujeme dobrou přední část vozu pro silné zatáčení. Když mluvíme o nastavení, jde o další podnik, který může představovat výzvu. Potřebujete vysoký přítlak a používáme středně-tvrdé a měkké pneumatik na trati, která bude zřejmě horká. Naši inženýři proto budou mít hodně práce s tím, aby auto jemně vyladili pro využití jeho výkonnostního potenciálu.
K jakým změnám zřejmě dojde na startech?NCh: Bude to zajímavé pozorovat, jestli se toho od Belgie moc změní. Doposud tým mohl jezdcům poradit se startovními procedurami týkajícími se bodu záběru spojky, od Spa už tu možnost mít nebudeme. Vznikne tím prostor pro trochu větší rozdíly na startech závodů, než jsme doposud vídávali.
Když se podíváme na rok 2016, jaký rozdíl představuje kalendář o 21 závodech?NCh: Kalendář pro příští rok celkem zamíchal s termíny. Nejen, že obsahuje 21 závodů, ale sezóna také začne až v dubnu a je tam i několik dalších rozdílů. Rozhodně jde o největší změnu v termínech, jaké jsme za poslední období viděli s tím, že závod v Malajsii následuje po Singapuru a že se v Rusku pojede v květnu. Navíc přibude Baku, takže v oblasti logistiky bude třeba zvážit spoustu věcí - zejména s přihlédnutím k sedmi závodům, které se pojedou hned po sobě.
Co pro tým znamená letní zavření továrny?NCh: Po Budapešti musíme na dva týdny zavřít továrnu, nesmí se provádět žádné práce. Pro všechny lidi pracující v Enstone to znamená přestávku a možnost si odpočinou, což je v tomto ročním období zapotřebí. Zdůrazňuje to také, že je sezóna za polovinou a že zbývají pouze 2 evropské závody. Je tedy třeba hodně zabrat, abychom ve druhé polovině roku získali co nejvíce bodů a zajistili si co nejlepší pozici v šampionátu.
Lando Norris vyhrál Velkou cenu Maďarska po strategickém souboji s týmovým kolegou Oscarem Piastrim, zatímco FIA zahájila vyšetřování incidentu mezi Maxem Verstappenem a Lewisem Hamiltonem. McLaren si připsal už sedmé "double" vítězství v sezóně, třetí skončil George Russell. Zklamaný a frustrovaný Charles Leclerc se musel spokojit se čtvrtou pozicí.
„V pozadí se děje spousta věcí, které nejsou skvělé,“ prohlásil Lewis Hamilton po dvanáctém místě na Velké ceně Maďarska F1. Brit se odmítl podrobněji vyjádřit k dřívějším slovům o „výměně jezdce“ a k incidentu s Maxem Verstappenem, který považuje za bezvýznamný.
Max Verstappen z Red Bullu se po Velké ceně Maďarska pozastavil nad rozhodnutím sportovních komisařů FIA vyšetřovat jeho souboj s Lewisem Hamiltonem. Podle trojnásobného mistra světa se v inkriminované situaci „nic nestalo“ a nechápe, proč se k vyšetřování přistoupilo.
Lando Norris vybojoval páté vítězství sezony, když na Hungaroringu odolal v závěru drtivému tlaku týmového kolegy Oscara Piastriho. Dvojice McLarenů tak opět obsadila první dvě příčky, třetí dojel George Russell s Mercedesem. Britský tým tak získal 200. vítězství v Grand Prix ve své 59 let dlouhé a velmi úspěšné historii.
Oscar Piastri skončil ve Velké ceně Maďarska těsně za týmovým kolegou Landem Norrisem. Přestože v závěru stáhl ztrátu na minimum, přiznal, že na Hungaroringu je předjíždění extrémně obtížné.
Po dramatickém manévru ve 4. zatáčce Velké ceny Maďarska se Max Verstappen a Lewis Hamilton ocitli v hledáčku sportovních komisařů FIA. Verdikt může přijít po jejich výslechu v Budapešti.
Charles Leclerc ztratil v závěru Velké ceně Maďarska šanci na vítězství kvůli technickému problému s podvozkem a cílem projel na čtvrtém místě. Monačan přiznal velkou frustraci a prohlásil, že na této sezóně zatím nevidí nic pozitivního.
Charles Leclerc po skutečně vydařené kvalifikaci a startu závodu skončil ve Velké ceně Maďarska čtvrtý a ostře kritizoval strategii Ferrari i technické potíže svého vozu. Monačan, který startoval z pole position, v závěru výrazně zpomalil kvůli problémům s podvozkem a přišel o stupně vítězů.
Český pilot formule 2 Roman Staněk obsadil v hlavním závodě na Hungaroringu druhé místo za týmovým kolegou Leonardem Fornarolim. Ani penalizace pro italského jezdce nezměnila pořadí, Staněk tak po vítězství v Belgii tentokrát na nejvyšší stupínek nedosáhl.
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.