Technický ředitel Lotusu: V továrně už pracujeme na konceptech pro rok 2016

Lotus E23 při testech v Rakousku
Lotus E23 při testech v Rakousku, foto: Lotus F1 Team
PH 20. července 2015 08:15
Sdílej:

Technický ředitel Lotusu Nick Chester se vrací k Velké ceně Británie, po které měli na obou vozech co opravovat. Zmiňuje se, na čem pracovali v továrně v Enstone, popisuje výzvy víkendové Velké ceny Maďarska, očekávání změn na startech závodů a také komentuje letní přestávku a kalendář pro rok 2016.

Silverstone byl poněkud krátkým závodem. Co se tým naučil?Nick Chester: Náš závod byl velmi krátký, oba piloti odstoupili v prvním kole. Na Silverstone může docela foukat. Ztěžuje to nastavení vozu, my jsme tím letos trpěli. Také jsme se trochu trápili s oběma směsmi pneumatik, když jsme chtěli získat dobré vyvážení.

Vedlo to k tomu, že jsme se nekvalifikovali tam, kde bychom chtěli. Nebyli jsme ale na miliony mil daleko a stále jsme pro samotný závod měli dobrý potenciál. Žel jsme neměli šanci předvést, čeho jsme schopni, protože se oba jezdci stali nevinnými oběťmi incidentu v prvním kole. Body byly pro oba vozy na obzoru.

Jaké panují v garáži pocity, když pozorujete vyřazení obou vozů v závodu tak brzy?NCh: Je to zdrcující. Do přípravy na velkou cenu jde tolik práce - přichystat auta, postavit garáže, docestovat na místo... Když pak vidíte, jak se to vše vypaří 30 sekund po startu, pak to je velmi skličující. Ale takové už je závodění, musíte se s tím smířit.

Na čem se teď v Enstone pracuje?NCh: Po Velké ceně Británie jsme měli celkem dost práce s opravou obou vozů. Poškozena byla karosérie, podlaha, přední křídlo a u Pastorova vozu také olejové potrubí. Auta vypadala hůře, než na tom vlastně byla, v továrně jsme přesto měli docela napilno. Také jsme připravovali několik vývojových věcí pro letošní auta a lidé pracují na konceptech pro rok 2016.

Jaké jsou výzvy Hungaroringu?NCh: Jde o zajímavý okruh zejména s pomalými a středně-rychlými zatáčkami. To znamená, že potřebujeme dobrou přední část vozu pro silné zatáčení. Když mluvíme o nastavení, jde o další podnik, který může představovat výzvu. Potřebujete vysoký přítlak a používáme středně-tvrdé a měkké pneumatik na trati, která bude zřejmě horká. Naši inženýři proto budou mít hodně práce s tím, aby auto jemně vyladili pro využití jeho výkonnostního potenciálu.

K jakým změnám zřejmě dojde na startech?NCh: Bude to zajímavé pozorovat, jestli se toho od Belgie moc změní. Doposud tým mohl jezdcům poradit se startovními procedurami týkajícími se bodu záběru spojky, od Spa už tu možnost mít nebudeme. Vznikne tím prostor pro trochu větší rozdíly na startech závodů, než jsme doposud vídávali.

Když se podíváme na rok 2016, jaký rozdíl představuje kalendář o 21 závodech?NCh: Kalendář pro příští rok celkem zamíchal s termíny. Nejen, že obsahuje 21 závodů, ale sezóna také začne až v dubnu a je tam i několik dalších rozdílů. Rozhodně jde o největší změnu v termínech, jaké jsme za poslední období viděli s tím, že závod v Malajsii následuje po Singapuru a že se v Rusku pojede v květnu. Navíc přibude Baku, takže v oblasti logistiky bude třeba zvážit spoustu věcí - zejména s přihlédnutím k sedmi závodům, které se pojedou hned po sobě.

Co pro tým znamená letní zavření továrny?NCh: Po Budapešti musíme na dva týdny zavřít továrnu, nesmí se provádět žádné práce. Pro všechny lidi pracující v Enstone to znamená přestávku a možnost si odpočinou, což je v tomto ročním období zapotřebí. Zdůrazňuje to také, že je sezóna za polovinou a že zbývají pouze 2 evropské závody. Je tedy třeba hodně zabrat, abychom ve druhé polovině roku získali co nejvíce bodů a zajistili si co nejlepší pozici v šampionátu.

Témata:
Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.