V Abú Zabí možná za volantem F1 naposledy vidíme Jensona Buttona, mistra světa z roku 2009 a populární osobnost v paddocku. Brit však trvá na tom, že se těší na budoucnost nehledě na to, kam povede.
Jensone, McLaren jezdecké složení neoznámí před prvním prosincem. To tvoji situaci příliš neulehčuje. Jak to snášíš?Jenson Button: Teď je to v pohodě. Abych byl upřímný, před Japonskem to bylo náročné, ale otevřelo mi to oči a najednou jsem se díval na jiné možnosti a pochopil jsem, že F1 není jediná. Mohu dělat další řadu vzrušujících věcí, pokud bych nebyl tady. Čas, kdy jsem seděl v autě vždy byl a stále je tím nejlepším v F1. Nyní jsou však větší rozdíly mezi tím kdy sedítě v kokpitu a kdy z něj vystoupíte, než tomu bývalo dříve.
Mnoho fanoušků se nemůže dočkat zpráv ohledně tvé budoucnosti...JB: Možná více než já sám! Na sociálních médiích dostávám spustu zpráv a někteří lidé jsou hodně naštvaní. Pro mě je to jiné. Já jsem pohodář. F1 je skvělé místo, ale existují i další věci v životě, které jsou skvělou výzvou. Tento víkend si užiju a potom uvidím, co přinese budoucnost.
Fernando Alonso měl včera uvést, že pokud se přesune do McLarenu, chtěl by, abys zůstal...JB: Nejsem si úplně jistý, že to tak řekl. Ale nemám k tomu, kde budu v roce 2015, víc co dodat. Jediné, co vím je, že je tohle poslední závod sezóny a je to možná pro mě poslední závod v F1.
Jsi připraven to odpískat?JB: Kdybyste se mě zeptali před třemi měsíci, samozřejmě bych řekl ne - byl jsem tu patnáct let! Ale nejisté časy vás donutí sundat klapky z očí a podívat se na jiné možnosti.
Od roku 2002 jsi překonal všechny své týmové kolegy minimálně jednou v sezóně. A byly mezi nimi i velká jména. Chápeš, proč je tak těžké sehnat pro rok 2015 místo v konkurenceschopném autě?JB: To mi nemusíte říkat, já to vím!
Když se ohlédneš za sezónou, nejen tvojí, ale celkově jako sportu, jak bys ji shrnul?JB: Sport má svá nahoře a svá dole. Dvě obrovská dole jsou samozřejmě nehoda Julese (Bianchiho) a ztráta dvou týmů. Je pravda, že Caterham se díky sbírce fanoušků a sponzorů vrací, ale bude to opravdu stačit?
Samozřejmě zde byla i řada pozitiv. Závodění bylo skvělé, skvělé souboje. Ale všichni musíme společně pracovat na tom, abychom sport zlepšili. Stále je k tomu spousta místa a možností.
JB by v paddocku rozhodně chyběl (foto: McLaren)
Pokud by toto bylo tvé rozloučení, můžeš jmenovat nejemotivnější momenty tvé dlouhé kariéry?JB: Nejprve Barcelona před patnácti lety, když si Frank Williams sedl a řekl mi, že budu závodit. Bylo to hodně emotivní s mým tátou na okruhu a mámou na telefonu. Od té doby byla spousta pozitivních i negativních věcí. Měl jsem štěstí, že jsem zde byl tak dlouho - a našel jsem něco, v čem jsem dobrý. Také jsem však neuvěřitelně tvrdě pracoval: každý závod to dělám, učím se - a hádám, že není moc závodníků, kteří se naučili tolik jako já a stále si udrželi ten hlad a chuť po závodění a úspěchu.
A co takhle ne tak dávné časy?JB: Brazílie před dvěma týdny byla dobrá. Ale navzdory tomu, co si možná lidé myslí, letos bylo hodně dobrého závodění. Samozřejmě jsem také sdílel frustraci z toho být tak blízko pódiu a nedokázat to.
Když se podíváš na to, jak to šlo včera - byl to slibný začátek možného loučení?JB: V prvním tréninku jsme měli potíže - ujel jsem jen osm kol. Odpoledne bylo o hodně lepší, ale když zmeškáte tolik času, musíte dohánět. Bylo to slibné. Ale v pátek je riskatní předvídat, takže uvidíme.
Kdybys měl riskovat pohled do křišťálové koule - kdybys měl závodit jinde, jaké jsou možnosti? Nenapsal Mark Webber, že by ses k němu měl připojit ve vytrvalostních závodech?JB: S pár lidmi jsem o tom závodit v WEC mluvil. Kdo ví! Vypadá to zajímavě a chci nad tím samozřejmě zapřemýšlet. Nejsem hloupý. Chci příští rok závodit a chci být v sérii, která je konkurenceschopná. A ano, může to být vzrušující výzva.
Kontaktoval tě nějaký tým?JB: Možná.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.