Závodní ředitel McLarenu Eric Boullier pro oficiální stránky Formule 1 blíže popisuje rozhodování svého týmu o jezdeckém složení pro příští rok. Prozrazuje, že připravují vývojový vůz, ve kterém by ještě letos rádi otestovali novou pohonnou jednotku Hondy.
Ericu, všichni hovoří o návratu Fernanda Alonsa k McLarenu. Kdy oznámíte své piloty?Eric Boullier: Rozhodnutí ještě nepadlo.
Musíte mít ale jasnou vizi o tom, jaký druh pilota McLaren potřebuje v roce 2015. Co by vás potěšilo?EB: O tom vám moc neřeknu, jenom tolik: potřebujeme kombinaci zkušeností a horlivosti. V tomto období, kdy se McLaren zotavuje, potřebuji postrčení, naše jezdecká sestava tedy musí povzbudit morálku týmu a jeho odhodlání co nejrychleji dosáhnout úrovně, na které bychom měli být.
Jakou výhodu má angažování velkého jména pro příští sezónu ve srovnání s tím, když pro rok 2015 zůstanete při zemi a pak byste do toho pořádně práskli v roce 2016 po přechodném roku Hondy?EB: Vždy jsem tvrdil, že pracujeme na strategii pro nadcházející roky - množné číslo Znamená to, že můžeme vzít velké jméno nyní, nebo dvě velká jména příští rok. Nebo můžeme zůstat u stejné sestavy a pak jít do velké jména - nebo opět do dvou velkých jmen - v roce 2016.
Stále vyhodnocujeme to, co bychom měli udělat, protože jde o velké rozhodnutí, které bude pohánět náš úspěch ve střednědobém horizontu. Pokud bychom přijali špatné rozhodnutí, mohli bychom být krátkodobě úspěšní, ale nikoliv dlouhodobě.
A jsme v pohodlné pozici, protože můžeme vyčkávat. Vím, že to není pohodlné pro Jensona [Buttona] a Kevina [Magnussena], ale já musím myslet v první řadě na McLaren. Musíme se ujistit, že učiníme to správné rozhodnutí.
Pokud tvrdíš, že nemůžete jít v roce 2015 do dvou velkých jmen, což znamená Fernando a Jenson, pak nejsou na trhu k dispozici žádná jiná velká jména.EB: Ha! Ano, musíme si počkat na to, abychom viděli, kdo je na trhu pro rok 2015 a kdo by také byl volný pro rok 2016 - možná z toho pak vzejdou úplně jiná jména!
Které "velké jméne" bude nastupovat příští rok za McLaren? Nebo budou dvě? (foto: Pirelli)
Není to ale jen o tom, co chcete udělat, ale také kdy to chcete udělat?EB: Ptám se na totéž sám sebe téměř každý den. Je to pohodlné říci: 'Zachovejme stejnou jezdeckou sestavu příští rok, podívejme se na to, co přinese náš nový motorový partner a jak to bude fungovat.'
Jsem závodníkem a Ron [Dennis, výkonný ředitel a předseda McLarenu] také. Oba si tedy přejeme vytvořit co nejvyšší tlak všude. Předpokládejme tedy, že příští rok budeme mít velké jméno nebo dvě velká jména - máme ale za nimi ten správný technický tým, správné vůdcovství? Je vše na svém místě? Můžeme zajistit, že vše bude během šesti měsíců na své místě?
Je to jako ruská ruleta: máte jen jeden výstřel! Pokud přivedete velké jméno nyní a nejste na něj dostatečně připraveni, pak začnete potřebné výkony dodávat příliš pozdě a spálíte jeho odhodlání - co potom? My tedy momentálně potřebujeme ohromnou podporu pro celý systém - a pokud přijdeme o tempo, všechno zabijeme.
Co od vás očekává Honda?EB: Myslím, že to, abychom dělali více, než to nejlepší, co můžeme - a platí to i naopak. My v první řadě očekáváme ohromný přinos ze vztahu továrního týmu.
Dá se vůbec představit, že by se tak zkušený pilot, jako je Jenson, najednou ocitl bez místa?EB: To je otázkou pro Jensonův management. Mou prací je dosáhnout toho, aby McLaren vítězil.
Právě jsi řekl, že to není jen otázkou pilotů, ale také týmového vedení. Dojde v této oblasti během zimy ke změnám?EB: Před zimou. Zima by měla být začátkem období stability.
Na konci srpna Honda řekla, že poprvé vyjede auto společně s pohonnou jednotkou poprvé v Jerezu na začátku února 2015. Nyní slýcháváme, že by se ještě před tím mohlo objevit "vývojové" auto.EB: Abychom zajistili, že budeme připraveni při startu nových vozů v roce 2015, rozhodli jsme se postavit vývojové auto, protože Honda potřebuje zkontrolovat všechny ty rozmanité systémy.
McLaren připravuje vývojovou verzi vozu MP4-29, který bude pohánětnový motor Hondy (foto: McLaren)
Také musíme prověřit IT spojení mezi dráhou a Wokingem a mezi dráhou a Japonskem. Abychom se na tyto věci nemuseli příliš soustředit během období testů, rozhodli jsme spustit program vývojového vozu.
Jaké jsou rozdíly mezi tímto vývojovým vozem a tím, se kterým jezdíte teď?EB: Z pohledu konstrukce vozu je velmi podobné. Nechceme vyhodit peníze za zbytečné věci. Musíme jen zajistit, aby na voze byly určité technické možnosti pro příští rok.
Kdy a kde s ním vyjedete?EB: Kdykoliv budou věci připraveny, vyrazíme. Nikdy jsme netvrdili, že to bude v Abú Zabí nebo v Jerezu.
Je ale pravděpodobné, že pojedete s motorem Hondy během dvoudenního testu v Abú Zabí po skončení sezóny?EB: Ano. Pokud to bude připraveno, pak samozřejmě. Toto rozhodnutí padne během několika týdnů.
Soči bylo pro všechny nové. A McLaren byl jedním z týmů, který to tam zvládl správně.EB: Šlo o kombinací několika věcí: vyhovoval nám okruh a asfalt, fungovaly tam novinky, které jsme přivezly do Singapuru, ale které v něm původně nefungovaly, a tak jsme je pro Japonsko upravili. Po dalším vývoji těchto novinek jsme je minulý víkend konečně přiměli k tomu, aby fungovaly. Očekáváme, že se nám bude dařit i v Austinu.
Po posledním víkendu je nyní McLaren v tabulce pátý.EB: Ale věřte mi, nejde o výsledek mých snů. Páté místo není cílem!
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.