Jules Bianchi druhý den testů usedl místo otřeseného Kimiho Räikkönena do vozů. V rozhovoru došla řeč nejen na program jízd, ale i na jeho budoucnost u Ferrari.
Julesi, byl jsi zpět u Ferrari, jak to šlo?Jules Bianchi: Bylo to opravdu dobré. Je to vždy příjemná zkušenost jezdit s vozem Ferrari. Samozřejmě jsme měli testovací program, který byl celkem rušný. Zvládli jsme téměř vše, takže jsem spokojený i s tím.
Kdy jsi zjistil, že nahradíš Räikkönena?JB: V pondělí - nevzpomínám si přesně kdy. Ale šlo víceméně o pondělní večer.
Dodává ti to důvěru, že o tobě Ferrari může v budoucnu přemýšlet, když si tě vybrali?JB: No, obzvlášť s přihlédnutím k tomu, že jsem součástí jejich akademie, tak si myslím, že to jednoho dne bude cílem. V každém případě jim musím ukázat, že jsem připravený, a pak uvidíme. Ale momentálně mají dva dobré piloty odvádějící dobrou práci, takže si nemyslím, že mají takový plán.
Ve středu jsi zajel nejrychlejší čas - byla to dobrá zkouška?JB: Ano, myslím, že jsem jezdil konzistentně a dobré časy na kolo. Trať byla podle mě odlišná, takže je těžké všechno porovnávat, ale vždy je to příjemné zajet několik dobrých časů a být konzistentní. Jsem s tím hodně spokojený.
Jules Bianchi jezdil ve středu s Ferrari rychle a konzistentně (foto: Scuderia Ferrari)
Vzhledem k tomu, že jsi zde jezdil o víkendu a předchozí den s Marussií, tak jsi měl dobré měřítko. Jak bys porovnal oba vozy?JB: Ferrari tady má samozřejmě více přítlaku, to už jsme věděli. Je tedy lepší v rychlých zatáčkách. Ve skutečnosti to moc porovnávat nemůžeme, protože šlo trochu o jiný den, vítr byl odlišný, nepoužívali jsme skutečně ty stejné pneumatiky, stejné množství paliva, takže se to těžko srovnává. Mohl jsem ale cítit, že přítlak byl vyšší.
Kolik práce jsi odvedl na aerodynamice a pneumatikách?JB: Více jsme pracovali na aerodynamice, něco na nastavení. Snažili jsme se nalézt řešení pro zlepšení vozu a myslím, že mohou pozorovat některé zajímavé věci. Stále však musíme prozkoumávat, co se dělo, a snad na něco přijdou.
Podmínky byly odlišné, ale neměl jsi někde vzadu v mysli to, abys zajel lépe než Kimi Räikkönen a vyrovnal se časům Fernanda Alonsa z 2. tréninku o víkendu? Chtěl bys ses k tomu vyjádřit?JB: Ano, samozřejmě je to mnohem lepší, když odvedete dobrou práci a zajedete rychlé kolo. Je to jiné, protože oni jezdili ve druhém tréninku a vítr byl odlišný, takže to nemůžete porovnávat. Ale vždy je fajn, když zajedete dobré kolo.
Není divu, že po pěti letech pošilhává u Ferrari po závodním místě (foto: Scuderia Ferrari)
Jak moc by ti bylo líto, kdybys za Ferrari nikdy nezávodil?JB: Momentálně vím, že to není součástí plánu na příští rok, protože mají plán s jinými jezdci, takže se jen budu snažit soustředit na to, co musím momentálně dělat s Marussií, dosahovat dobré výsledky.
Myslím, že jsme ukázali, že můžeme odvést dobrou práci, když je příležitost, takže je pro mě opravdu důležité, abychom takto pokračovali. Pak až mě jednoho dne budou chtít, budu připravený.
Měl jsi částečně šanci ukázat, jak dobře by sis mohl vést u Ferrari a jak dobře s týmem komunikuješ? Povedlo se ti to?JB: Týmu jsem, myslím, ukázal, že můžu pracovat dobře a být rychlý, ale šlo o testování, cílem tedy nebylo porovnat mě s jinými jezdci - cílem bylo vylepšit auto a snažit se týmu pomoci. Domnívám se, že v tomto ohledu jsem svou práci odvedl. Opravdu jsem spokojený.
To už je páté Ferrari, které jsi testoval. Věříš, že díky tomu vztahu ti pomůžou se v F1 udržet, dokud nebudou mít v roce 2016 volné místo?JB: To je cílem. Nikdy to není snadné v F1 zůstat, ale doufám, že Ferrari ukážu, že si v F1 zůstat zasloužím, takže mi budou moci pomoct.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.
Alex Jacques z F1 TV tvrdí, že Toto Wolff stále cítí následky, když před deseti lety přišel o Maxe Verstappena. Podle Jacquese ho tato zkušenost motivovala k tomu, aby dal Kimimu Antonellimu příležitost debutovat ve Formuli 1 hned v jeho první sezóně.
Helmut Marko označil rozhodnutí Maxe Verstappena zůstat u Red Bullu za logické, protože v době nejistoty před rokem 2026 je stabilita tou nejbezpečnější volbou. Verstappen sám zdůraznil, že se soustředí na nové regule a chce s týmem zůstat konkurenceschopný od samého začátku.