Jules Bianchi druhý den testů usedl místo otřeseného Kimiho Räikkönena do vozů. V rozhovoru došla řeč nejen na program jízd, ale i na jeho budoucnost u Ferrari.
Julesi, byl jsi zpět u Ferrari, jak to šlo?Jules Bianchi: Bylo to opravdu dobré. Je to vždy příjemná zkušenost jezdit s vozem Ferrari. Samozřejmě jsme měli testovací program, který byl celkem rušný. Zvládli jsme téměř vše, takže jsem spokojený i s tím.
Kdy jsi zjistil, že nahradíš Räikkönena?JB: V pondělí - nevzpomínám si přesně kdy. Ale šlo víceméně o pondělní večer.
Dodává ti to důvěru, že o tobě Ferrari může v budoucnu přemýšlet, když si tě vybrali?JB: No, obzvlášť s přihlédnutím k tomu, že jsem součástí jejich akademie, tak si myslím, že to jednoho dne bude cílem. V každém případě jim musím ukázat, že jsem připravený, a pak uvidíme. Ale momentálně mají dva dobré piloty odvádějící dobrou práci, takže si nemyslím, že mají takový plán.
Ve středu jsi zajel nejrychlejší čas - byla to dobrá zkouška?JB: Ano, myslím, že jsem jezdil konzistentně a dobré časy na kolo. Trať byla podle mě odlišná, takže je těžké všechno porovnávat, ale vždy je to příjemné zajet několik dobrých časů a být konzistentní. Jsem s tím hodně spokojený.
Jules Bianchi jezdil ve středu s Ferrari rychle a konzistentně (foto: Scuderia Ferrari)
Vzhledem k tomu, že jsi zde jezdil o víkendu a předchozí den s Marussií, tak jsi měl dobré měřítko. Jak bys porovnal oba vozy?JB: Ferrari tady má samozřejmě více přítlaku, to už jsme věděli. Je tedy lepší v rychlých zatáčkách. Ve skutečnosti to moc porovnávat nemůžeme, protože šlo trochu o jiný den, vítr byl odlišný, nepoužívali jsme skutečně ty stejné pneumatiky, stejné množství paliva, takže se to těžko srovnává. Mohl jsem ale cítit, že přítlak byl vyšší.
Kolik práce jsi odvedl na aerodynamice a pneumatikách?JB: Více jsme pracovali na aerodynamice, něco na nastavení. Snažili jsme se nalézt řešení pro zlepšení vozu a myslím, že mohou pozorovat některé zajímavé věci. Stále však musíme prozkoumávat, co se dělo, a snad na něco přijdou.
Podmínky byly odlišné, ale neměl jsi někde vzadu v mysli to, abys zajel lépe než Kimi Räikkönen a vyrovnal se časům Fernanda Alonsa z 2. tréninku o víkendu? Chtěl bys ses k tomu vyjádřit?JB: Ano, samozřejmě je to mnohem lepší, když odvedete dobrou práci a zajedete rychlé kolo. Je to jiné, protože oni jezdili ve druhém tréninku a vítr byl odlišný, takže to nemůžete porovnávat. Ale vždy je fajn, když zajedete dobré kolo.
Není divu, že po pěti letech pošilhává u Ferrari po závodním místě (foto: Scuderia Ferrari)
Jak moc by ti bylo líto, kdybys za Ferrari nikdy nezávodil?JB: Momentálně vím, že to není součástí plánu na příští rok, protože mají plán s jinými jezdci, takže se jen budu snažit soustředit na to, co musím momentálně dělat s Marussií, dosahovat dobré výsledky.
Myslím, že jsme ukázali, že můžeme odvést dobrou práci, když je příležitost, takže je pro mě opravdu důležité, abychom takto pokračovali. Pak až mě jednoho dne budou chtít, budu připravený.
Měl jsi částečně šanci ukázat, jak dobře by sis mohl vést u Ferrari a jak dobře s týmem komunikuješ? Povedlo se ti to?JB: Týmu jsem, myslím, ukázal, že můžu pracovat dobře a být rychlý, ale šlo o testování, cílem tedy nebylo porovnat mě s jinými jezdci - cílem bylo vylepšit auto a snažit se týmu pomoci. Domnívám se, že v tomto ohledu jsem svou práci odvedl. Opravdu jsem spokojený.
To už je páté Ferrari, které jsi testoval. Věříš, že díky tomu vztahu ti pomůžou se v F1 udržet, dokud nebudou mít v roce 2016 volné místo?JB: To je cílem. Nikdy to není snadné v F1 zůstat, ale doufám, že Ferrari ukážu, že si v F1 zůstat zasloužím, takže mi budou moci pomoct.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.