Technický ředitel Lotusu hovoří o přípravách na další závod, který se pojede v Rakousku. Jaká data má k dispozici a jaké novinky chystá? Nick Chester také poodhaluje první detaily o voze E23 pro příští sezónu - má představovat velký pokrok v oblasti výkonnosti i spolehlivosti.
Rozbor po Kanadě nemohl být moc příjemný.Nick Chester: Je fér říci, že jsme s naši výkonností v Kanadě spokojeni nebyli. Měli jsme během víkendu několik potíží s Pastorovým vozem, mohli jsme za ně my a Renault Sport F1, zatímco Romain se trápil se závodní rychlostí a zaznamenal problém se svým zadním křídlem.
říci, že tyto potíže zevrubně prošetřujeme, je nedostatečné. Pastorovy problémy v závodě se týkaly čidla pohonné jednotky. Jde pouze o drobný díl ve voze, ale problém měl velkou odezvu. Měl namířeno k dojezdu do cíle na slušně bodované pozici.
U Romainova vozu jsme potíž s křídlem identifikovali a přijali preventivní opatření, aby k ní už nedošlo. Každé odstoupení bolí všechny lidi v Enstone a naše partnery. Budeme na to dále tlačit, dokud se nevrátíme na příkladné úrovni spolehlivosti, z níž jsme se těšili v minulých sezónách.
Jak bys ohodnotil okruh ve Spielbergu?NCh: Jeho konfigurace vyžaduje na voze balík pro střední přítlak. Co se týče požadavků, podobá se Bahrajnu: několik slušných rovinek, pak vnitřní část se středně-rychlými zatáčkami. Jde tedy o nižší přítlak, než na některých jiných tratích kalendáře.
Analýza povrchu provedená Pirelli poukazuje na relativně málo drsný, jemný asfalt - proto znovu uvidíme měkkou a super-měkkou kombinaci.
Pastor Maldonado ani Romain Grosjean kvůli technickým problémům v Kanadě do cíle nedojeli, v Rakousku si Lotus bude snažit spravit chuť (foto: Lotus F1 Team)
Jak náročnou výzvou je porozumět novému okruhu?NCh: Může to být celkem těžké, i když pokud jde o Rakouska, dříve jsme ho už navštěvovali. Závodilo se tam v letech 1997 - 2003, takže mám jisté poznání, z něhož můžeme těžit. Máme zejména informace týkající se jízdních stop, což zpřesňuje naše simulace.
Naproti tomu u zcela nového okruhu to je složitější, protože jízdní stopy musíme vytvářet, abychom mohli provozovat simulace, a bez skutečné jízdní linie simulované zatáčky nebudou 100%. Z Rakouska už máme skutečná data, základní simulace tedy můžeme provádět celkem snadno.
Ani jeden z vašich jezdců na této dráze v F1 nejezdil, jak to mění váš přístup?NCh: Směřujete to k delším jízdám a velká část prvního tréninku bude o tom, abyste umožnili Pastorovi a Romainovi se okruh učit. Protože jsme tam nebyli přes 10 let, věci jako vývoj povrchu dráhy mohou být výzvou, protože v průběhu víkendu budeme poznávat, jak se čistí. To má dopad na nastavení.
Jaké jsou poslední vývojové novinky pro Rakousko?NCh: Máme několik aerodynamických vylepšení a odvedli jsme další práci na brzdění. V brzdných zónách se dá stále nalézt dost času - klíčem k odemčení tohoto potenciálu je umožnit, aby nejnovější brake-by-wire systém poskytoval pilotům lepší zpětnou vazbu.
Na voze E22 se objeví několik vylepšení, Lotus ale již pracuje na jeho nástupci E23, který má představovat významný pokrok ve výkonnosti i spolehlivosti (foto: Lotus F1 Team)
Na co se zaměřujete při vývoji letošního vozu a toho pro rok 2015?NCh: V roce 2015 nedojde k žádným významným změnám v pravidlech, cokoliv tedy uděláme s letošním vozem, bude přínosné také pro příští auto. Letos se toho hodně učíme, byť jde někdy o tvrdé lekce.
Věříme, že toho z E22 ještě hodně dostaneme a budeme ji dále rozvíjet. S návrhem E23 jsme už hodně pokročili, mělo by jít o významný pokrok ve výkonnosti i v oblasti spolehlivosti, se kterou jsme se my a Renault Sport F1 na začátku této generace pravidel trápili.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.