Technický ředitel Lotusu hovoří o přípravách na další závod, který se pojede v Rakousku. Jaká data má k dispozici a jaké novinky chystá? Nick Chester také poodhaluje první detaily o voze E23 pro příští sezónu - má představovat velký pokrok v oblasti výkonnosti i spolehlivosti.
Rozbor po Kanadě nemohl být moc příjemný.Nick Chester: Je fér říci, že jsme s naši výkonností v Kanadě spokojeni nebyli. Měli jsme během víkendu několik potíží s Pastorovým vozem, mohli jsme za ně my a Renault Sport F1, zatímco Romain se trápil se závodní rychlostí a zaznamenal problém se svým zadním křídlem.
říci, že tyto potíže zevrubně prošetřujeme, je nedostatečné. Pastorovy problémy v závodě se týkaly čidla pohonné jednotky. Jde pouze o drobný díl ve voze, ale problém měl velkou odezvu. Měl namířeno k dojezdu do cíle na slušně bodované pozici.
U Romainova vozu jsme potíž s křídlem identifikovali a přijali preventivní opatření, aby k ní už nedošlo. Každé odstoupení bolí všechny lidi v Enstone a naše partnery. Budeme na to dále tlačit, dokud se nevrátíme na příkladné úrovni spolehlivosti, z níž jsme se těšili v minulých sezónách.
Jak bys ohodnotil okruh ve Spielbergu?NCh: Jeho konfigurace vyžaduje na voze balík pro střední přítlak. Co se týče požadavků, podobá se Bahrajnu: několik slušných rovinek, pak vnitřní část se středně-rychlými zatáčkami. Jde tedy o nižší přítlak, než na některých jiných tratích kalendáře.
Analýza povrchu provedená Pirelli poukazuje na relativně málo drsný, jemný asfalt - proto znovu uvidíme měkkou a super-měkkou kombinaci.
Pastor Maldonado ani Romain Grosjean kvůli technickým problémům v Kanadě do cíle nedojeli, v Rakousku si Lotus bude snažit spravit chuť (foto: Lotus F1 Team)
Jak náročnou výzvou je porozumět novému okruhu?NCh: Může to být celkem těžké, i když pokud jde o Rakouska, dříve jsme ho už navštěvovali. Závodilo se tam v letech 1997 - 2003, takže mám jisté poznání, z něhož můžeme těžit. Máme zejména informace týkající se jízdních stop, což zpřesňuje naše simulace.
Naproti tomu u zcela nového okruhu to je složitější, protože jízdní stopy musíme vytvářet, abychom mohli provozovat simulace, a bez skutečné jízdní linie simulované zatáčky nebudou 100%. Z Rakouska už máme skutečná data, základní simulace tedy můžeme provádět celkem snadno.
Ani jeden z vašich jezdců na této dráze v F1 nejezdil, jak to mění váš přístup?NCh: Směřujete to k delším jízdám a velká část prvního tréninku bude o tom, abyste umožnili Pastorovi a Romainovi se okruh učit. Protože jsme tam nebyli přes 10 let, věci jako vývoj povrchu dráhy mohou být výzvou, protože v průběhu víkendu budeme poznávat, jak se čistí. To má dopad na nastavení.
Jaké jsou poslední vývojové novinky pro Rakousko?NCh: Máme několik aerodynamických vylepšení a odvedli jsme další práci na brzdění. V brzdných zónách se dá stále nalézt dost času - klíčem k odemčení tohoto potenciálu je umožnit, aby nejnovější brake-by-wire systém poskytoval pilotům lepší zpětnou vazbu.
Na voze E22 se objeví několik vylepšení, Lotus ale již pracuje na jeho nástupci E23, který má představovat významný pokrok ve výkonnosti i spolehlivosti (foto: Lotus F1 Team)
Na co se zaměřujete při vývoji letošního vozu a toho pro rok 2015?NCh: V roce 2015 nedojde k žádným významným změnám v pravidlech, cokoliv tedy uděláme s letošním vozem, bude přínosné také pro příští auto. Letos se toho hodně učíme, byť jde někdy o tvrdé lekce.
Věříme, že toho z E22 ještě hodně dostaneme a budeme ji dále rozvíjet. S návrhem E23 jsme už hodně pokročili, mělo by jít o významný pokrok ve výkonnosti i v oblasti spolehlivosti, se kterou jsme se my a Renault Sport F1 na začátku této generace pravidel trápili.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.