Technický ředitel Lotusu, Nick Chester, je tím mužem, který má teď v továrně týmu opravdu hodně práce.
O: Jak je na tom E22 před Čínou?Nick Chester: E22 má ohromný potenciál, ale zatím ho odemykáme pouze postupně. Při GP Bahrajnu jsme byli blíže Merdedesu, Williamsu a McLarenu než jsme byli předtím. Náš závodní odstup na McLaren a Williams je teď půl sekundy a v Sepangu to bylo více než vteřina, takže jsme se slušně zlepšili.
Ačkoliv jsme v Bahrajnu stále nebyli dostatečně rychlí, tak vlastně před tím, než začneme pravidelně dojíždět na bodech, nepotřebujeme najít moc rychlosti, což je, když vezmete, kde jsme začínali, povzbuzující. Momentálně jsme na podobné výkonnové úrovni jako Toro Rosso. Nebýt safety-caru v Bahrajnu, tak by Pastor mohl bojovat o první bod. Není to sice to, kde bychom chtěli být, ale jsme během stále ještě počátečních dní pro E22 na hraně bodů.
O: Momentálně to vypadá, že se trápíte v kvalifikacích?NC: Naše kvalifikační rychlost nebyla stejná jako ta závodní. V Bahrajnu jsme se trošku zlepšili, když jsme se během každé sekce zrychlovali. V Q2 by nás dalších 1,2s dostalo na čtvrté místo na šestnácté místo. Víme, že jsme stále v úvodní fázi s E22 - více než naši rivalové - a jsou zde jasné oblasti, o kterých víme, že v nich můžeme získat rychlost.
O: O kolik víc můžete z auta získat? NC: Myslím, že se toho o E22 máme oproti ostatním týmům ještě hodně co učit. Něco se dozvídáme vždy, kdy auto vyjede na trať, v každém kole. Také jsme dostali nějaké aerodynamické věci, které budou zajímavé pro vyhodnocení v Číně, kde také doufáme, že dostaneme trochu více z pohonných jednotek a to jak na straně spolehlivosti, tak i výkonu.
Nick Chester a Alan Permane na testech v Bahrajnu(foto: Lotus F1 Team)
O: Proč byl čas na dráze během testu v Bahrajnu tak limitovaný?NC: Bohůžel to byly všechno problémy s pohonnou jednotkou. Velice úzce spolupracujeme s Renault Sport F1, abychom zjistili proč čelíme v této oblasti tolika výzvám. Samozřejmě bychom chtěli všichni otázku spolehlivosti hodit za hlavu, abychom se mohli soustředit na výkon a ukázat naši opravdovou rychlost.
O: Jak relativní nedostatek času na trati omezil vývojový program?NC: Znamená to, že musíte stanovit priority, které části chcete vyhodnotit, takže jsme kvůli tomu museli adaptovat náš program pro Čínu. Budeme se snažit získat z prvního i druhého volného tréninku v Šanghaji co jen bude možné, abychom otestovali nové díly. Ale bohůžel jsme teď museli odložit nasazení nějakých nových dílů do Barcelony.
O: Na které oblasti se s novými díly zaměřujete?NC: Máme hodně aerodynamických částí, které chceme na E22 vyhodnotit, včetně evoluce našeho nosu. Očekávejte, že v Číně uvidíte nějaké změny na voze a větší balík změn pro Barcelonu.
O: Jaký je výhled pro Čínu?NC: Mělo by to být lepší než v Bahrajnu. Bahrajn byl zřejmým okruhem na sílu, což můžete vidět z toho, jak se auta seřadila na roštu. Čína má dlouhou rovinku, ale je zde více středních a pomalých zatáček než v Bahrajnu. To nám dává šanci pokusit se dostat blíže na špici.
O: Kde budou ležet největší rychlostní zisky E22?NC: Je zde pár oblastí. Z části díky nevyvinutosti auta jsme zatím nestačili vyhodnotit všechny výkonové možnosti, které jsme vyhodit chtěli. Velké oblati, které bych chtěl říci, jsou brzdy, aero a pohonná jednotka.
O: Pastor se Bahrajnu pokusil o odlišnou pneumatikovou strategii. Zdědilo E22 šetrnost k pneumatikám od svého předchůdce?NC: Je možná ještě až moc brzy na to to říci, ale Pastor na tom byl v Bahrajnu se svými pneumatikami docela dobře. Generace gum Pirelli pro rok 2014 je nakonec odlišná od té loňské, ale vždy ve strategii získáte, když dokážete natáhnout výkonnost gum déle než vaši rivalové.
Formule 1 se po zimní pauze opět vrací zpět na závodní dráhu. Dva týdny před úvodním závodem sezóny v Austrálii se odjel první den předsezónních testů v Bahrajnu. Nejrychlejší byl Norris.
Před rokem Lewis Hamilton šokoval motorsportový svět oznámením přestupu do Ferrari. Po nějaké době si fanoušci začínají zvykat na jeho nové působiště a brzy jej uvidí v akci. I když už žije v Itálii, kde si rád dopřeje místní speciality, přiznává, že si musí dávat pozor na svou oblíbenou pizzu, aby se vešel do závodní sedačky.
Mladý Ital Kimi Antonelli zažívá svůj debut na oficiálních předsezónních testech F1. V Bahrajnu sdílí vůz Mercedesu W16 s Georgem Russellem a během tří dnů si poprvé vyzkouší intenzitu přípravy na novou sezónu.
Liam Lawson se stal prvním, kdo z týmu vyzkoušel nový monopost Red Bull RB21 při zahájení předsezónních testů v Bahrajnu. Dopolední část testovacího dne patřila právě jemu, než vůz odpoledne převzal úřadující šampion Max Verstappen.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.