Kimi Räikkönen se vrací k příčinám svého odstoupení ve Spa a hovoří o svých šancích před Monzou. Očekává, že budou konkurenceschopností, přestože jim to s Lotusem na okruzích pro nízký přítlak nikdy moc nešlo.
V Monze jsi ještě nezvítězil, je čas to napravit?Kimi Räikkönen: Je to pravda, že jsem v Itálii nikdy nevyhrál. Z některých důvodů mi to tam nikdy nevyšlo, ale to neznamená, že na té trati neumím jezdit. To, že jsem na nějakém okruhu v minulosti nevyhrál, neznamená, že tam už nevyhraju nebo nezískám dobrý výsledek.
Je pravdou, že jsem tam dříve prožil několik konkurenceschopných víkendů - jednou nebo dvakrát jsem byl vítězství blízko, ale něco se vždy pokazilo. Snad tentokrát budeme mít skutečnou šanci na boj o vítězství.
Jak vnímáš Monzu?KR: Jde o historické místo s jedinečným návrhem, kde dosahujeme velmi vysokých rychlostí. Je pro všechny skutečnou výzvou jezdit tak rychle a je to ve voze velmi dobrý pocit. Je to domov Tifosi a bude tam také spousta finských fanoušků.
Atmosféra je při každé velké ceně výjimečná. Je to skvělé tam dorazit, když vám ve voze všechno funguje, a pozorovat, jak rychlí můžete být. Je to místo, kde jezdíme opravdu, opravdu rychle.
Jaké jsou výzvy toho okruhu?KR: Monza je pro mě vždy velkou výzvou. Je odlišná ve srovnání s ostatními moderními okruhy, její návrh vyžaduje odlišné nastavení vozu.
S balíkem pro nízký přítlak projel loni cílem v Monze s půlminutovou ztrátou na vítěze(foto: Lotus F1 Team)
Abyste v Monze byli rychlí, potřebujete aerodynamicky dobré auto, stabilní přes obrubníky a poháněné silným motorem, protože po většinu kola jedeme na plný plyn. Myslím, že bychom v těchto oblastech měli být dobří, ale jak moc, to se nedozvíme, dokud se nevyrazíme na trať.
Jak myslíš, že bude Monza sedět vozu E21?KR: Jde o unikátní okruh s vysokými maximálními rychlostmi, kde všichni pojedou s tou nejnižší úrovní přítlaku za tento rok.
Nízký přítlak pro náš vůz nebyl vždy nejlepší, ale v továrně tvrdě pracují na tom, abychom při určitých změnách (více viz zde) na voze získali více rychlosti a stability. Počkejme si a uvidíme, jak bude auto jezdit v pátek dopoledne. Pak budeme mít lepší představu o tom, čeho bychom mohli dosáhnout.
Jak se cítíš po odstoupení ve Spa?KR: Samozřejmě to nebylo poprvé, co jsem musel brzy ukončit závod, a nejpravděpodobněji to není ani naposledy. Přesto jsem zde kvůli tomu, abych závodil a do cíle dojížděl pokaždé, takže to, co se nám ve Spa přihodilo, není to, po čem bychom toužili. Není to ideální ani pro šampionát.
Kimi musel z Velké ceny Belgie kvůli brzdám předčasně odstoupit (foto: Lotus F1 Team)
Co jsi cítil ve voze?KR: Na začátku závodu jsme měli nějaké problémy s brzdami, ale zvládali jsme je a jezdil jsem OK. Věděli jsme, že jsou brzdy horké a vy jste mohli pozorovat kouř, ale přesto jsem dokázal stále brzdit okay, dokud jejich část neselhala a nebyla šance, že bych mohl pokračovat.
Byla to škoda, že skončila šňůra tvých rekordů?KR: Věděli jsme, že ten den přijde. Prožívali jsme tak dlouhé období s nejlepší spolehlivosti ze všech, takže to bylo přirozené, že jednou se štěstí obrátí proti nám.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.