Sportovní ředitel McLarenu, Sam Michael, promluvil pro stanici Sky Sport o tom, jak se pro jeho tým vyvíjí dosavadní průběh testů, o tom, jak Sergio Pérez zapadl do týmu a o tom, jak si tým poradí s odchodem Paddyho Lowea.
Otázka: Jak probíhají testy?Sam Michael: Máme za sebou pár dobrých testovacích dní, teď jsou před námi poslední dva a půl dne před Melbourne. Pochopitelně, i dnes je v Barceloně deštivo a větrno, ale už se těšíme, až budeme moci na vůz nasadit nové díly za slunečného počasí.
O: O počasí se hodně mluví. Jak moc je to [že prší] pro týmy rušivým elementem nebo jste naopak otestovali i nějaké věci, které jste původně v plánu neměli?SM: Abych byl upřímný, tak v této části roku kontrolujete systémové věci, ujišťujete se, zda je i po mechanické stránce vše v pořádku a monitorujete spolehlivost. V této práci nám počasí až tak moc nebrání.
Problém je pouze po stránce výkonu a funčnosti pneumatik - výsledky nejsou reprezentativní. Jednou je někdo velmi rychlý, ale za minutu už jeho časy vůbec neodpovídají, protože se situace na dráze změnila. To se ale změní, jakmile začneme závodit.
O: Máte nového jezdce v týmu - Sergia Péreze. Jak zapadl do týmu?SM: Opravdu dobře. Checo na sobě hodně zapracoval, aby byl fit. Na simulátoru v továrně strávil hodně času a s inženýry se již dobře poznal. Hned jak usedl do auta, tak se přizpůsobil stylu, jakým McLaren pracuje, to bylo skvělé. Pochopitelně ale první opravdový test jej teprve čeká.
O: Přechod na nový vůz pro něj byl obtížný, musí si zvyknout pouze na něj nebo má problémy se zapracováním do týmu?SM: Ne, do týmu se zapracoval opravdu dobře. Myslím si, že kvůli podmínkám, kterém během zimních testů panují, je pro jezdce velmi obtížné, aby zjistil, kde jsou hranice, navíc pokud jsou týmy tak vyrovnané, jak to můžeme pozorovat.
Když máte prvních 15 aut vyrovnaných v 8 desetinách sekundy, tak můžeme jen velmi obtížně posoudit, jestli jsme rychlí nebo ne. Ty dny, kdy byl někdo o 2,5 až 3 vteřiny rychlejší než ostatní, jsou už pryč.
O: Když do týmu přijde nový jezdec, dějí se nějaké speciální nebo zvláštní věci? Musí například zazpívat písničku nebo něco podobného?SM: Pochopitelně, jejich zpěvácké dovednosti jsou velmi důležité, proto jsme si ho také vybrali... (smích) Ve skutečnosti v týmu jako je McLaren, se vše točí kolem toho, aby každý odváděl svoji práci na profesionální úrovni. Pokud se totiž něco nepovede během roku, tak si musíte být jistí, že jste základní práci zvládli během zimních testů a můžete se zaměřit na detaily.
O tom jsou předsezonní testy. Checo má dobrý smysl pro humor a do týmu dobře zapadl. To může během sezony jenom pomoci.
O: Je Sergio považován za nástupce Lewise Hamiltona, zvláště po také době, co u Vás Lewis byl, nebo ne? Cítí se být díky tomu pod tlakem nebo ho prostě tým bere jako začátek nového dobrodružství?SM: Myslím, že tlak spíše pramění z odkazu McLarenu než ze jména Lewise Hamiltona. Lewis je skvělý jezdec a pro tým toho hodně udělal, ale dědictví McLarenu je mnohem větší než odkaz jakéhokoliv jezdce, který v týmu působil poměrně krátké období. Takže podle mě, pokud je Checo pod nějaký tlakem, tak je uplně ten samý vyvíjen i na Jensona, za předpokladu, že jim postavíme dobrý vůz.
O: Paddy Lowe odchází z McLarenu do Mercedesu, jak obtížný moment to pro tým je?SM: Prvně bych chtěl říci, že Paddy byl s týmem 20 let a je to skvělý chlapík. Jeho práce byla pro McLaren velkým přínosem, ale rozhodl se odejít do Mercedesu a my mu přejeme jen to nejlepší.
Rozhodli jsme se celou záležitost vyřešit pomocí vlastních zdrojů - Tim Goss povýšil na pozici technického ředitele. Právě on byl odpovědný za spoustu technických věcí, otázku designu a vývoje na předchozích vozech McLarenu. Konkrétně se staral o 2, 4 a 6 let staré vozy. Tim má spoustu zkušeností. Jednou ze skvělých věcí McLarenu jeho jeho vnitřní síla. Z toho můžeme těžit.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.