Pilot Lotusu Kimi Räikkönen se ohlíží za závodem ve Valencií a lituje své chyby, po níž ho předjel Hamilton. Frustruje ho, že stále nevyhrál, a doufá, že se na svém oblíbeném okruhu v Silverstone konečně dočká.
Jak se dle tvých pocitů sezóna vyvíjí?Kimi Räikkönen: Pokud byste se mě před začátkem sezóny zeptali, zda bych byl spokojený s pódii, odpověděl bych, že ano. Poté, co jsem nyní získal několik dobrých výsledků, chci víc.
V posledních závodech výsledky nebyly tak dobré, jak jsem si chtěl. Skončili jsme na slušných pozicích, jsem však zklamaný, že jsem dosud nevyhrál. Musíme dát všechno dohromady a jsem si jistý, že to může přijít.
Jak ses cítil na konci Velké ceny Evropy?KR: Byl jsem spokojený, ale zároveň to je vždy zklamání, když nevyhrajete. Závod pro mě nebyl perfektní. Dobře jsem odstartoval, pak jsem však byl zablokován a přišel o několik míst. Podařilo se mi některá získat zpět, nebylo to však jednoduché.
Po restartu jsem přišel o místo ve prospěch Lewise [Hamiltona]. Při výjezdu ze zatáčky jsem moc protočil kola. Pak, když jsem byl třetí, odstoupilo pár vozů a myslel jsem si, že trochu ušetřím pneumatiky a zkusím se v určitou chvíli před Lewise dostat. Viděl jsem, jak se smýká a předjet jsem ho mohl až v posledních několika kolech, nakonec jsem ho však dostal.
Kdyby ses před Lewise dostal dříve, myslíš, že by sis to mohl rozdat o vítězství s Fernandem [Alonsem]?KR: Měl jsem dobré auto, ale po restartu jsem si ho obecně nechal ujet. Za mostem jsem udělal chybu a Lewis se přede mne dostal. Byla to má vlastní chyba. Kdyby to šlo, tak bych je byl býval předjel dříve. Nečekal jsem na poslední či předposlední kolo - zkrátka mi scházela rychlost. Musel jsem počkat, až mu odejdou pneumatiky, až pak jsem měl šanci.
Kimi Räikkönen si ve Valencii dojel pro druhé místo (foto: Lotus F1 Team)
Snažil jsem se neustále přibližovat, ale nebyl jsem předtím dostatečně rychlý. Pokud by mě Lewis nepředjel, měl bych vůči Fernandovi větší šanci - ale to je jedna z těch věcí: když uděláte chybu, zaplatíte za ní.
Myslím, že jsme vítězství byli blíže na jiných tratích, pokud nám ale během závodního víkendu vše vyjde, nebudeme od toho daleko. Rozhodně se k tomu přibližujeme.
Jak se ti líbí okruh v Silverstone?KR: Vždy je to tak příjemné jet do Silverstone. Jedná se o skvělé místo pro závodění. Mám tam bohatou historii - okruh byl mou základnou na počátku mé mezinárodní kariéry ve Formuli Renault v letech 1999 a 2000. Od té doby jsem si závodění v Silverstone vždy užíval. Nevím proč - pokaždé s tím musí být spojený ten nostalgický pocit.
Závodní víkend si užiju, ať už bude jakékoliv počasí. V minulosti jsme tam zažili spoustu různých podmínek - a ne vždy ty dobré! V Silverstone stále fouká a často také prší. Podmínky na dráze se mohou velmi rychle změnit, což ztěžuje nastavení auta. Patří to k té závodní zábavě v Anglii - alespoň je to stejné pro všechny.
Po dojezdu do cíle Velké ceny Evropy, na Alonsa ztratil 6,421 s(foto: Lotus F1 Team)
Jaké výzvy představuje Silverstone?KR: Když jsem tam poprvé závodil, bylo to opravdu můj oblíbený okruh. Je tak rychlý a náročný, což je velkou výzvou. Zatáčky na sebe opravdu plynule navazují, je to všechno o dlouhých, širokých rychlých zatáčkách a vysokých úrovních přítlaku. Pro mě to byl od samotného počátku vždy tak nějak dobrý okruh. Bude zajímavé pozorovat, jak ho změní nová část, jsem si však jistý, že se ji velmi rychle naučím.
V Silverstone si vyhrál v roce 2007 a na pódiu jsi tam byl celkem pětkrát. Jaké to je, když tam všechno vychází?KR: Když v Silverstone vyhrajete, je to tak dobrý pocit. Musíte vše udělat naprosto správně. Vyhrál jsem tam ve Formuli Renault a pak s Ferrari v roce 2007. Bylo by fantastické tam vyhrát znovu, obzvlášť proto, že továrna je odtamtud kousek. Jsem si jistý tím, že oslavy by byly fantastické.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.