Pilot Lotusu Kimi Räikkönen se ohlíží za závodem ve Valencií a lituje své chyby, po níž ho předjel Hamilton. Frustruje ho, že stále nevyhrál, a doufá, že se na svém oblíbeném okruhu v Silverstone konečně dočká.
Jak se dle tvých pocitů sezóna vyvíjí?Kimi Räikkönen: Pokud byste se mě před začátkem sezóny zeptali, zda bych byl spokojený s pódii, odpověděl bych, že ano. Poté, co jsem nyní získal několik dobrých výsledků, chci víc.
V posledních závodech výsledky nebyly tak dobré, jak jsem si chtěl. Skončili jsme na slušných pozicích, jsem však zklamaný, že jsem dosud nevyhrál. Musíme dát všechno dohromady a jsem si jistý, že to může přijít.
Jak ses cítil na konci Velké ceny Evropy?KR: Byl jsem spokojený, ale zároveň to je vždy zklamání, když nevyhrajete. Závod pro mě nebyl perfektní. Dobře jsem odstartoval, pak jsem však byl zablokován a přišel o několik míst. Podařilo se mi některá získat zpět, nebylo to však jednoduché.
Po restartu jsem přišel o místo ve prospěch Lewise [Hamiltona]. Při výjezdu ze zatáčky jsem moc protočil kola. Pak, když jsem byl třetí, odstoupilo pár vozů a myslel jsem si, že trochu ušetřím pneumatiky a zkusím se v určitou chvíli před Lewise dostat. Viděl jsem, jak se smýká a předjet jsem ho mohl až v posledních několika kolech, nakonec jsem ho však dostal.
Kdyby ses před Lewise dostal dříve, myslíš, že by sis to mohl rozdat o vítězství s Fernandem [Alonsem]?KR: Měl jsem dobré auto, ale po restartu jsem si ho obecně nechal ujet. Za mostem jsem udělal chybu a Lewis se přede mne dostal. Byla to má vlastní chyba. Kdyby to šlo, tak bych je byl býval předjel dříve. Nečekal jsem na poslední či předposlední kolo - zkrátka mi scházela rychlost. Musel jsem počkat, až mu odejdou pneumatiky, až pak jsem měl šanci.
Kimi Räikkönen si ve Valencii dojel pro druhé místo (foto: Lotus F1 Team)
Snažil jsem se neustále přibližovat, ale nebyl jsem předtím dostatečně rychlý. Pokud by mě Lewis nepředjel, měl bych vůči Fernandovi větší šanci - ale to je jedna z těch věcí: když uděláte chybu, zaplatíte za ní.
Myslím, že jsme vítězství byli blíže na jiných tratích, pokud nám ale během závodního víkendu vše vyjde, nebudeme od toho daleko. Rozhodně se k tomu přibližujeme.
Jak se ti líbí okruh v Silverstone?KR: Vždy je to tak příjemné jet do Silverstone. Jedná se o skvělé místo pro závodění. Mám tam bohatou historii - okruh byl mou základnou na počátku mé mezinárodní kariéry ve Formuli Renault v letech 1999 a 2000. Od té doby jsem si závodění v Silverstone vždy užíval. Nevím proč - pokaždé s tím musí být spojený ten nostalgický pocit.
Závodní víkend si užiju, ať už bude jakékoliv počasí. V minulosti jsme tam zažili spoustu různých podmínek - a ne vždy ty dobré! V Silverstone stále fouká a často také prší. Podmínky na dráze se mohou velmi rychle změnit, což ztěžuje nastavení auta. Patří to k té závodní zábavě v Anglii - alespoň je to stejné pro všechny.
Po dojezdu do cíle Velké ceny Evropy, na Alonsa ztratil 6,421 s(foto: Lotus F1 Team)
Jaké výzvy představuje Silverstone?KR: Když jsem tam poprvé závodil, bylo to opravdu můj oblíbený okruh. Je tak rychlý a náročný, což je velkou výzvou. Zatáčky na sebe opravdu plynule navazují, je to všechno o dlouhých, širokých rychlých zatáčkách a vysokých úrovních přítlaku. Pro mě to byl od samotného počátku vždy tak nějak dobrý okruh. Bude zajímavé pozorovat, jak ho změní nová část, jsem si však jistý, že se ji velmi rychle naučím.
V Silverstone si vyhrál v roce 2007 a na pódiu jsi tam byl celkem pětkrát. Jaké to je, když tam všechno vychází?KR: Když v Silverstone vyhrajete, je to tak dobrý pocit. Musíte vše udělat naprosto správně. Vyhrál jsem tam ve Formuli Renault a pak s Ferrari v roce 2007. Bylo by fantastické tam vyhrát znovu, obzvlášť proto, že továrna je odtamtud kousek. Jsem si jistý tím, že oslavy by byly fantastické.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.