Hlavní provozní inženýr Williamsu Mark Gillan se ohlíží za Velkou cenou Kanady. Hodnotí výkonnost monopostu FW34, fungování novinek a přibližuje problémy, s nimiž se tým z Grove musel v Montrealu potýkat.
Kvůli několika nehodám a penalizaci na roštu pro Pastora jsme nemohli pozorovat skutečnou rychlost Williamsu FW34 v Montrealu? Na co měl vůz na okruhu Gillese Villeneuva?Mark Gillan: V pátek jsme měli při dlouhých výjezdech s větším množstvím paliva slušnou rychlost a Pastor byl hodně rychlý v tréninku v sobotu dopoledne s menším množstvím paliva, takže jsme si před kvalifikací celkem věřili.
Oba piloti měli nehody, při nichž poškodili své převodovky, a protože Pastorovi se to stalo v kvalifikaci, dostal za to trest v podobě odsunu o pět míst na roštu před závodem.
Oba piloti na to během svých jednozastávkových strategií hodně tlačili, ale nakonec jsme nebyli tak konkurenceschopní, jako v posledních závodech, což nám ztížilo postup vpřed, ve který jsme doufali.
Hodně úsilí tedy strávíme pitváním dat z víkendu, obzvlášť vlivu změn teplot dráhy a jejího vývoje na výkonnost pneumatik, abychom v budoucnu podle toho dokázali správně reagovat.
Jak fungovala vylepšení, která jste na závod přivezli?MG: Vylepšení aerodynamiky pro Montreal fungovala tak, jak jsme očekávali. Nasadili jsme je na oba vozy.
Williams v Kanadě nasadil nové prohnuté zadní křídlo generující méně přítlaku než předchozí verze (foto: Williams F1 Team)
Nakolik byl Brunův víkend ovlivněn jeho nehodou v pátečním tréninku?MG: Bruno měl problémy v obou pátečních trénincích: v prvním nemohl využívat svůj systém DRS a ve druhém měl nehodu, při níž poškodil tři rohy vozu, přední a zadní křídlo i převodovku.
Mechanici v pátek večer tvrdě pracovali na přestavění vozu a my jsme měli dostatek náhradních dílů, aby jeho vůz zůstal v nejnovější specifikaci a byl připravený pro sobotní dopolední trénink.
Mezi jednou a dvěma zastávkami v závodě to bylo na rozhodnutí těsné. Která strategie byla ze zpětného pohledu nejlepší?MG: Vzhledem k našim startovním pozicím jsme byli s jednozastávkovou strategií spokojeni, musíme se však podívat na to, jak jsme pneumatiky zvládali během stintů, abychom zjistili, zda jsme nemohli být rychlejší.
Montreal je notoricky tvrdý vůči brzdám. Měli jste nějaké problémy s jejích opotřebením na některém z vozů?MG: Montreal je pro brzdy náročný, ale náš brzdový materiál a řešení chlazení fungovaly dobře, takže jsme s nimi během závodu neměli vážnější potíže.
Žádný z pilotů na body tentokrát nedosáhl: Maldonado dojel 13., Senna 17. Brazilec na svého týmového kolegu ztrácel průměrně tři čtvrtě sekundy v každém kole(foto: Williams F1 Team)
Nyní je na řadě Velká cena Evropy. Jaké jsou hlavní výzvy městského okruhu ve Valencii?MG: Konfigurace okruhu ve Valencii klade podobně jako Montreal velké nároky na brzdový systém. Rovněž s přihlédnutím k okolním teplotám vzduchu je těžké zkoušce vystavováno chlazení vozu.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.