Víkend v Monaku Kimimu Räikkönenovi a Lotusu nevyšel úplně dle jejich představ. Jaká pozitiva si odnáší finský závodník z ne příliš povedené velké ceny?
Kimi, deváté místo není přesně tím, co bylo tvým cílem před víkendem. Jaký byl závod z tvého pohledu?Kimi Räikkönen: Nebylo to nejlepší, ale tak už to někdy chodívá. Zatím jsme se vždy pohybovali na čele, dnes tomu ale tak evidentně nebylo. Monako je však odlišné, párkrát se během víkendu zaseknete v provozu a nemyslím si, že bychom dnes viděli skutečnou rychlost vozu.
S autem si v prvních dvou dnech nebyl moc spokojený, jaké bylo dnes?KR: Na startu se ovládalo velmi dobře. Pneumatiky trochu odcházely, ale v té době jsme na nich měli už ujeto docela hodně kol. S měkkými pneumatikami to dnes bylo trochu složitější, obzvlášť v provozu, a když klesla teplota, bylo těžké je udržet zahřáté tak, jak by měly být. Celkově dnes bylo auto OK.
V prvním stintu jsi zůstal celkem dlouho na trati, co stálo za tímto rozhodnutím?KR: Byl to obtížná situace. Očekávali jsme déšť a nemělo by smysl zajet pro nové suché pneumatiky, kdybychom tam museli za chvíli znovu pro mokré. Nakonec ale vůbec nepršelo, kromě určitých míst ke konci závodu, ale pro nasazení přechodných pneumatik to nikdy nebylo.
Pro tým to nebyl nejlepší závod, co se z něj dá odnést?KR: Nedá se říct, že bychom dosáhli toho, v co jsme před víkendem doufali, bylo to samozřejmě zklamáním. Ale když i v takovém špatném závodě dokážeme sebrat dva body, není to konec světa. Takové sbírání bodů, když se nám nedaří, může ke konci sezóny sehrát velkou roli.
Kimi Räikkönen s vozem Lotus E20 v klikatých ulicích Monte Carla (foto: Lotus F1 Team)
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.