Víkend v Monaku Kimimu Räikkönenovi a Lotusu nevyšel úplně dle jejich představ. Jaká pozitiva si odnáší finský závodník z ne příliš povedené velké ceny?
Kimi, deváté místo není přesně tím, co bylo tvým cílem před víkendem. Jaký byl závod z tvého pohledu?Kimi Räikkönen: Nebylo to nejlepší, ale tak už to někdy chodívá. Zatím jsme se vždy pohybovali na čele, dnes tomu ale tak evidentně nebylo. Monako je však odlišné, párkrát se během víkendu zaseknete v provozu a nemyslím si, že bychom dnes viděli skutečnou rychlost vozu.
S autem si v prvních dvou dnech nebyl moc spokojený, jaké bylo dnes?KR: Na startu se ovládalo velmi dobře. Pneumatiky trochu odcházely, ale v té době jsme na nich měli už ujeto docela hodně kol. S měkkými pneumatikami to dnes bylo trochu složitější, obzvlášť v provozu, a když klesla teplota, bylo těžké je udržet zahřáté tak, jak by měly být. Celkově dnes bylo auto OK.
V prvním stintu jsi zůstal celkem dlouho na trati, co stálo za tímto rozhodnutím?KR: Byl to obtížná situace. Očekávali jsme déšť a nemělo by smysl zajet pro nové suché pneumatiky, kdybychom tam museli za chvíli znovu pro mokré. Nakonec ale vůbec nepršelo, kromě určitých míst ke konci závodu, ale pro nasazení přechodných pneumatik to nikdy nebylo.
Pro tým to nebyl nejlepší závod, co se z něj dá odnést?KR: Nedá se říct, že bychom dosáhli toho, v co jsme před víkendem doufali, bylo to samozřejmě zklamáním. Ale když i v takovém špatném závodě dokážeme sebrat dva body, není to konec světa. Takové sbírání bodů, když se nám nedaří, může ke konci sezóny sehrát velkou roli.
Kimi Räikkönen s vozem Lotus E20 v klikatých ulicích Monte Carla (foto: Lotus F1 Team)
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.