Rubens Barrichello je momentálně nejzkušenějším pilotem ve startovním poli, na svém kontě má více než 300 odjetých Velkých cen. Jaké jsou fantazie tohoto Brazilce? S jakým historickým vozem by se chtěl svézt a kde by oslavil zisk titulu mistra světa?
Kdybys měl vybrat jedno město, ve kterém by byl městský okruh, které by to bylo?Barrichello: Rád bych znovu viděl F1 v nějakém americkém městě, proto věřím, že okruh v Austinu bude skvělý. V minulosti tu byly závody v Las Vegas nebo Dallasu, díval jsem se na ně v televizi a vypadaly prostě skvěle.
Kterého z bývalých mistrů světa bys chtěl mít jako týmového kolegu?RB: Ayrtona Sennu. Učil bych se od něj a zároveň bojoval, protože když nebojujete, tak se neučíte. Nebyl bych spokojený, dokud bych ho neporazil, takže bych pořád tlačil a snažil se být lepší. V tom on byl nejlepší, jezdil pořád naplno.
Přísavný efekt, aktivní zavěšení, turbomotory... Co z těchto velkých vylepšení minulosti bys do F1 vrátil?RB: Myslím, že bych rád vrátil turbomotory s výkonem 1000 koní v kvalifikaci. Jak já bych si přál takový vůz řídit!
Legendární Ayrton Senna. Právě jeho by chtěl Barrichello za týmového kolegu.
Jaké zlepšení bys rád viděl v budoucnu?RB: Těžko se hovoří o něčem, co by v budoucnu mělo být jiné. Ale jakožto lidé musíme být připraveni na odlišné věci - na věci, kterým nyní říkáme 'ne, nemám to rád,' ale které by mohly být pro nás v budoucnosti bezpečnější. Ocenil bych cokoliv, co zvýší bezpečnost a umožní nám bláznivě projíždět zatáčky!
Na kterém okruhu bys chtěl závodit až do konce života a proč?RB: Snadná odpověď, Interlagos. Zůstal bych doma a jezdil na té skvělé trati. Bylo by to neuvěřitelné - a navíc se jedná o fantastickou trať.
Ve kterém z dnes už neexistujících slavných týmů bys chtěl závodit?RB: Moje první vzpomínka na Formuli 1 se váže k původnímu Teamu Lotus Colina Chapmana. Byl skvělý - a zřejmě tím důvodem, pro který jsem se dal na závodění.
Máš vytvořit nový okruh jen ze svých oblíbených zatáček, které tři jsou na špici tvého seznamu?RB: Eau Rouge ze Spa, Becketts ze Silverstone a zatáčka číslo 6 naslepo v Interlagosu. To by byla má volba.
Ve kterém historickém období bys chtěl závodit?RB: V 80. letech, právě tehdy jsem totiž F1 poprvé viděl a tehdy se také zrodila moje touha stát se závodníkem. Když jsem se do F1 v roce 1993 dostal, auta už byla moderní, ale v 80. letech vypadala jinak, jako pekelné stroje, rychlé a zběsilé.
V 80. letech připomínaly vozy spíš monstra -právě takové vozy se líbí Barrichellovi
Které ze současných pravidel bys rád změnil a proč?RB: Jsem přizpůsobivý a zvyknu si na všechno, takže bych toho moc neměnil. Mít moc věcí na autě není dobré, ale na věci jako je DRS si zvyknete. Co se jezdcům nelíbí je váha na startu závodu, protože chcete být rychlí a to s těžkým vozem nejde. Tankování bylo skvělé, možná ne úplně bezpečné, ale když nabouráte s plnou nádrží, také to není moc bezpečné. S menším množstvím paliva se prostě lépe jezdí.
Které dva piloty z minulosti bys rád sledoval, jak proti sobě závodí?RB: Reného Arnouxe a Gillese Villeneuva. Ten jejich souboj si můžete pustit na YouTube, já ho dokonce viděl živě. Posadil bych je do vozů a řekl prostě - jeďte.
Kdybys byl šéf týmu, kdo by pro tebe jezdil?RB: Lewis Hamilton společně s Robertem Kubicou, to by byla skvělá dvojka.
V kalendáři je 19 závodů, který okruh bys přidal?RB: Určitě americký okruh. Také bych vrátil Argentinu a Rio, ale zachoval bych Interlagos.
Pořádáš večeři a můžeš pozvat čtyři osobnosti z F1, kdo to bude?RB: Užil jsem si spoustu legrace sledováním Gerharda Bergera a Ayrtona Senny, takže bych si určitě vybral ty dva. Taky bych pozval Felipeho Massu, aby si s nimi také užil legraci. A nakonec Juana Manuela Fangia, velmistra osobně.
Ve kterém historickém voze bys chtěl jezdit?RB: Když mi bylo pět, táta mě vzal na Interlagos, kde testoval Renault. Hrozně bych se s tím autem chtěl taky projet, protože je to moje první vzpomínka. Když jsem tam tehdy byl, snil jsem o tom, že někdo přijde a řekne: "Chceš se projet?" A moje odpověď by byla: "Samozřejmě." Model toho auta mám dodnes u sebe doma.
Co bys přidal do výbavy motorhomů?RB: Kdybyste měli bazén v jednom z motorhomů, tak by veřejnost piloty nikdy neviděla, takže by to asi nebyl nejlepší nápad. Paddock je podle mě neuvěřitelným místem. Jedná se o fantastické pracovní prostředí, s tiskovým střediskem a skvěle vybavenými místy pro hosty, takže nyní je to perfektní tak, jak to je.
Představ si, že jsi právě vyhrál titul mistra světa, jak a kde to oslavíš?RB: Co nejrychleji bych se vrátil do Brazílie a šel bych do churrascaria (brazilská obdoba restaurací se steaky). Pozval bych všechny své přátele, asi 300 lidí. To by bylo prostě to nejlepší místo a nejlepší způsob oslavy.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.
Charles Leclerc si na Velké ceně Rakouska vyjel třetí místo, čímž potvrdil svou stabilní formu v aktuální sezóně. Jeho výkon opět ukázal, že je jedním z hlavních adeptů na špičkové příčky v šampionátu.
Šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil hrdost na výkon svých jezdců na GP Rakouska. I přesto, že Oscar Piastri posunul hranice týmových „Papaya Rules“ téměř za hranu, týmový šéf jejich jízdu ocenil.