Rubens Barrichello je momentálně nejzkušenějším pilotem ve startovním poli, na svém kontě má více než 300 odjetých Velkých cen. Jaké jsou fantazie tohoto Brazilce? S jakým historickým vozem by se chtěl svézt a kde by oslavil zisk titulu mistra světa?
Kdybys měl vybrat jedno město, ve kterém by byl městský okruh, které by to bylo?Barrichello: Rád bych znovu viděl F1 v nějakém americkém městě, proto věřím, že okruh v Austinu bude skvělý. V minulosti tu byly závody v Las Vegas nebo Dallasu, díval jsem se na ně v televizi a vypadaly prostě skvěle.
Kterého z bývalých mistrů světa bys chtěl mít jako týmového kolegu?RB: Ayrtona Sennu. Učil bych se od něj a zároveň bojoval, protože když nebojujete, tak se neučíte. Nebyl bych spokojený, dokud bych ho neporazil, takže bych pořád tlačil a snažil se být lepší. V tom on byl nejlepší, jezdil pořád naplno.
Přísavný efekt, aktivní zavěšení, turbomotory... Co z těchto velkých vylepšení minulosti bys do F1 vrátil?RB: Myslím, že bych rád vrátil turbomotory s výkonem 1000 koní v kvalifikaci. Jak já bych si přál takový vůz řídit!
Legendární Ayrton Senna. Právě jeho by chtěl Barrichello za týmového kolegu.
Jaké zlepšení bys rád viděl v budoucnu?RB: Těžko se hovoří o něčem, co by v budoucnu mělo být jiné. Ale jakožto lidé musíme být připraveni na odlišné věci - na věci, kterým nyní říkáme 'ne, nemám to rád,' ale které by mohly být pro nás v budoucnosti bezpečnější. Ocenil bych cokoliv, co zvýší bezpečnost a umožní nám bláznivě projíždět zatáčky!
Na kterém okruhu bys chtěl závodit až do konce života a proč?RB: Snadná odpověď, Interlagos. Zůstal bych doma a jezdil na té skvělé trati. Bylo by to neuvěřitelné - a navíc se jedná o fantastickou trať.
Ve kterém z dnes už neexistujících slavných týmů bys chtěl závodit?RB: Moje první vzpomínka na Formuli 1 se váže k původnímu Teamu Lotus Colina Chapmana. Byl skvělý - a zřejmě tím důvodem, pro který jsem se dal na závodění.
Máš vytvořit nový okruh jen ze svých oblíbených zatáček, které tři jsou na špici tvého seznamu?RB: Eau Rouge ze Spa, Becketts ze Silverstone a zatáčka číslo 6 naslepo v Interlagosu. To by byla má volba.
Ve kterém historickém období bys chtěl závodit?RB: V 80. letech, právě tehdy jsem totiž F1 poprvé viděl a tehdy se také zrodila moje touha stát se závodníkem. Když jsem se do F1 v roce 1993 dostal, auta už byla moderní, ale v 80. letech vypadala jinak, jako pekelné stroje, rychlé a zběsilé.
V 80. letech připomínaly vozy spíš monstra -právě takové vozy se líbí Barrichellovi
Které ze současných pravidel bys rád změnil a proč?RB: Jsem přizpůsobivý a zvyknu si na všechno, takže bych toho moc neměnil. Mít moc věcí na autě není dobré, ale na věci jako je DRS si zvyknete. Co se jezdcům nelíbí je váha na startu závodu, protože chcete být rychlí a to s těžkým vozem nejde. Tankování bylo skvělé, možná ne úplně bezpečné, ale když nabouráte s plnou nádrží, také to není moc bezpečné. S menším množstvím paliva se prostě lépe jezdí.
Které dva piloty z minulosti bys rád sledoval, jak proti sobě závodí?RB: Reného Arnouxe a Gillese Villeneuva. Ten jejich souboj si můžete pustit na YouTube, já ho dokonce viděl živě. Posadil bych je do vozů a řekl prostě - jeďte.
Kdybys byl šéf týmu, kdo by pro tebe jezdil?RB: Lewis Hamilton společně s Robertem Kubicou, to by byla skvělá dvojka.
V kalendáři je 19 závodů, který okruh bys přidal?RB: Určitě americký okruh. Také bych vrátil Argentinu a Rio, ale zachoval bych Interlagos.
Pořádáš večeři a můžeš pozvat čtyři osobnosti z F1, kdo to bude?RB: Užil jsem si spoustu legrace sledováním Gerharda Bergera a Ayrtona Senny, takže bych si určitě vybral ty dva. Taky bych pozval Felipeho Massu, aby si s nimi také užil legraci. A nakonec Juana Manuela Fangia, velmistra osobně.
Ve kterém historickém voze bys chtěl jezdit?RB: Když mi bylo pět, táta mě vzal na Interlagos, kde testoval Renault. Hrozně bych se s tím autem chtěl taky projet, protože je to moje první vzpomínka. Když jsem tam tehdy byl, snil jsem o tom, že někdo přijde a řekne: "Chceš se projet?" A moje odpověď by byla: "Samozřejmě." Model toho auta mám dodnes u sebe doma.
Co bys přidal do výbavy motorhomů?RB: Kdybyste měli bazén v jednom z motorhomů, tak by veřejnost piloty nikdy neviděla, takže by to asi nebyl nejlepší nápad. Paddock je podle mě neuvěřitelným místem. Jedná se o fantastické pracovní prostředí, s tiskovým střediskem a skvěle vybavenými místy pro hosty, takže nyní je to perfektní tak, jak to je.
Představ si, že jsi právě vyhrál titul mistra světa, jak a kde to oslavíš?RB: Co nejrychleji bych se vrátil do Brazílie a šel bych do churrascaria (brazilská obdoba restaurací se steaky). Pozval bych všechny své přátele, asi 300 lidí. To by bylo prostě to nejlepší místo a nejlepší způsob oslavy.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.