Rubens Barrichello je momentálně nejzkušenějším pilotem ve startovním poli, na svém kontě má více než 300 odjetých Velkých cen. Jaké jsou fantazie tohoto Brazilce? S jakým historickým vozem by se chtěl svézt a kde by oslavil zisk titulu mistra světa?
Kdybys měl vybrat jedno město, ve kterém by byl městský okruh, které by to bylo?Barrichello: Rád bych znovu viděl F1 v nějakém americkém městě, proto věřím, že okruh v Austinu bude skvělý. V minulosti tu byly závody v Las Vegas nebo Dallasu, díval jsem se na ně v televizi a vypadaly prostě skvěle.
Kterého z bývalých mistrů světa bys chtěl mít jako týmového kolegu?RB: Ayrtona Sennu. Učil bych se od něj a zároveň bojoval, protože když nebojujete, tak se neučíte. Nebyl bych spokojený, dokud bych ho neporazil, takže bych pořád tlačil a snažil se být lepší. V tom on byl nejlepší, jezdil pořád naplno.
Přísavný efekt, aktivní zavěšení, turbomotory... Co z těchto velkých vylepšení minulosti bys do F1 vrátil?RB: Myslím, že bych rád vrátil turbomotory s výkonem 1000 koní v kvalifikaci. Jak já bych si přál takový vůz řídit!
Legendární Ayrton Senna. Právě jeho by chtěl Barrichello za týmového kolegu.
Jaké zlepšení bys rád viděl v budoucnu?RB: Těžko se hovoří o něčem, co by v budoucnu mělo být jiné. Ale jakožto lidé musíme být připraveni na odlišné věci - na věci, kterým nyní říkáme 'ne, nemám to rád,' ale které by mohly být pro nás v budoucnosti bezpečnější. Ocenil bych cokoliv, co zvýší bezpečnost a umožní nám bláznivě projíždět zatáčky!
Na kterém okruhu bys chtěl závodit až do konce života a proč?RB: Snadná odpověď, Interlagos. Zůstal bych doma a jezdil na té skvělé trati. Bylo by to neuvěřitelné - a navíc se jedná o fantastickou trať.
Ve kterém z dnes už neexistujících slavných týmů bys chtěl závodit?RB: Moje první vzpomínka na Formuli 1 se váže k původnímu Teamu Lotus Colina Chapmana. Byl skvělý - a zřejmě tím důvodem, pro který jsem se dal na závodění.
Máš vytvořit nový okruh jen ze svých oblíbených zatáček, které tři jsou na špici tvého seznamu?RB: Eau Rouge ze Spa, Becketts ze Silverstone a zatáčka číslo 6 naslepo v Interlagosu. To by byla má volba.
Ve kterém historickém období bys chtěl závodit?RB: V 80. letech, právě tehdy jsem totiž F1 poprvé viděl a tehdy se také zrodila moje touha stát se závodníkem. Když jsem se do F1 v roce 1993 dostal, auta už byla moderní, ale v 80. letech vypadala jinak, jako pekelné stroje, rychlé a zběsilé.
V 80. letech připomínaly vozy spíš monstra -právě takové vozy se líbí Barrichellovi
Které ze současných pravidel bys rád změnil a proč?RB: Jsem přizpůsobivý a zvyknu si na všechno, takže bych toho moc neměnil. Mít moc věcí na autě není dobré, ale na věci jako je DRS si zvyknete. Co se jezdcům nelíbí je váha na startu závodu, protože chcete být rychlí a to s těžkým vozem nejde. Tankování bylo skvělé, možná ne úplně bezpečné, ale když nabouráte s plnou nádrží, také to není moc bezpečné. S menším množstvím paliva se prostě lépe jezdí.
Které dva piloty z minulosti bys rád sledoval, jak proti sobě závodí?RB: Reného Arnouxe a Gillese Villeneuva. Ten jejich souboj si můžete pustit na YouTube, já ho dokonce viděl živě. Posadil bych je do vozů a řekl prostě - jeďte.
Kdybys byl šéf týmu, kdo by pro tebe jezdil?RB: Lewis Hamilton společně s Robertem Kubicou, to by byla skvělá dvojka.
V kalendáři je 19 závodů, který okruh bys přidal?RB: Určitě americký okruh. Také bych vrátil Argentinu a Rio, ale zachoval bych Interlagos.
Pořádáš večeři a můžeš pozvat čtyři osobnosti z F1, kdo to bude?RB: Užil jsem si spoustu legrace sledováním Gerharda Bergera a Ayrtona Senny, takže bych si určitě vybral ty dva. Taky bych pozval Felipeho Massu, aby si s nimi také užil legraci. A nakonec Juana Manuela Fangia, velmistra osobně.
Ve kterém historickém voze bys chtěl jezdit?RB: Když mi bylo pět, táta mě vzal na Interlagos, kde testoval Renault. Hrozně bych se s tím autem chtěl taky projet, protože je to moje první vzpomínka. Když jsem tam tehdy byl, snil jsem o tom, že někdo přijde a řekne: "Chceš se projet?" A moje odpověď by byla: "Samozřejmě." Model toho auta mám dodnes u sebe doma.
Co bys přidal do výbavy motorhomů?RB: Kdybyste měli bazén v jednom z motorhomů, tak by veřejnost piloty nikdy neviděla, takže by to asi nebyl nejlepší nápad. Paddock je podle mě neuvěřitelným místem. Jedná se o fantastické pracovní prostředí, s tiskovým střediskem a skvěle vybavenými místy pro hosty, takže nyní je to perfektní tak, jak to je.
Představ si, že jsi právě vyhrál titul mistra světa, jak a kde to oslavíš?RB: Co nejrychleji bych se vrátil do Brazílie a šel bych do churrascaria (brazilská obdoba restaurací se steaky). Pozval bych všechny své přátele, asi 300 lidí. To by bylo prostě to nejlepší místo a nejlepší způsob oslavy.
Lewis Hamilton obdržel od komisařů trest za svou jízdu na cestě na startovní rošt při Velké ceně Nizozemska.
Oscar Piastri po dramatickém závodě v Zandvoortu zůstává nohama na zemi, přestože vede šampionát o 34 bodů. Australský jezdec upozorňuje, že sezóna je ještě dlouhá a jakékoli podcenění soupeřů by ho mohlo stát body i vítězství.
Charles Leclerc v Zandvoortu nedokončil závod kvůli kolizi s Kimim Antonellim. Pro Ferrari to byla další bolestná ztráta bodů a pro Leclerca frustrující vyústění víkendu, který začal slibně.
Lando Norris zažil velkou ránu, když musel v Zandvoortu odstoupit z Velké ceny Holandska. Přesto zůstává optimistický ohledně svých šancí na zisk titulu v letošní sezóně.
Pro Lewise Hamiltona se Velká cena Nizozemska změnila v noční můru, když narazil do zdi a musel závod předčasně ukončit. Incident znamenal další ztrátu bodů pro Ferrari.
Oscar Piastri měl v Zandvoortu navrch nad Landem Norrisem, ale vítězství si musel vybojovat při dvou restartech za Safety Carem. Jeho triumf stvrdil až šokující motorový výpadek týmového kolegy. Překvapením závodu se stal Isack Hadjar
Lewis Hamilton přiznal, že závěr před letní přestávkou byl pro něj noční můrou, ale kvalifikace na Zandvoortu mu vrátila optimismus.
Oliver Bearman z týmu Haas dokázal proměnit problémy v kvalifikaci na Velké ceně Nizozemska ve svůj prospěch. Britský nováček vyměnil novou motorovou jednotku od Ferrari, což mu dává větší volnost v nadcházejících závodech, ale bude startovat z pit lane.
Kimi Antonelli ukončil páteční trénink v Zandvoortu předčasně, když zaparkoval svůj Mercedes v kačírku. Pro nováčka to znamenalo ztrátu cenných kol a dat na náročné trati u Severního moře.
Isack Hadjar předvedl v Zandvoortu skvělý výkon a vybojoval čtvrté místo na startu. Pro francouzského mladíka je to zatím nejlepší kvalifikační výsledek v F1.
Red Bullu dochází trpělivost. Helmut Marko oznámil, že Yuki Tsunoda má čas do Grand Prix Mexika, aby prokázal, že si zaslouží místo v Red Bullu pro sezónu 2026 po boku Maxe Verstappena.
Oscar Piastri vybojoval překvapivě pole position na Velkou cenu Holandska, když překonal svého týmového kolegu Landa Norrise, jenž ovládl všechny páteční tréninky.