Rubens Barrichello je momentálně nejzkušenějším pilotem ve startovním poli, na svém kontě má více než 300 odjetých Velkých cen. Jaké jsou fantazie tohoto Brazilce? S jakým historickým vozem by se chtěl svézt a kde by oslavil zisk titulu mistra světa?
Kdybys měl vybrat jedno město, ve kterém by byl městský okruh, které by to bylo?Barrichello: Rád bych znovu viděl F1 v nějakém americkém městě, proto věřím, že okruh v Austinu bude skvělý. V minulosti tu byly závody v Las Vegas nebo Dallasu, díval jsem se na ně v televizi a vypadaly prostě skvěle.
Kterého z bývalých mistrů světa bys chtěl mít jako týmového kolegu?RB: Ayrtona Sennu. Učil bych se od něj a zároveň bojoval, protože když nebojujete, tak se neučíte. Nebyl bych spokojený, dokud bych ho neporazil, takže bych pořád tlačil a snažil se být lepší. V tom on byl nejlepší, jezdil pořád naplno.
Přísavný efekt, aktivní zavěšení, turbomotory... Co z těchto velkých vylepšení minulosti bys do F1 vrátil?RB: Myslím, že bych rád vrátil turbomotory s výkonem 1000 koní v kvalifikaci. Jak já bych si přál takový vůz řídit!
Legendární Ayrton Senna. Právě jeho by chtěl Barrichello za týmového kolegu.
Jaké zlepšení bys rád viděl v budoucnu?RB: Těžko se hovoří o něčem, co by v budoucnu mělo být jiné. Ale jakožto lidé musíme být připraveni na odlišné věci - na věci, kterým nyní říkáme 'ne, nemám to rád,' ale které by mohly být pro nás v budoucnosti bezpečnější. Ocenil bych cokoliv, co zvýší bezpečnost a umožní nám bláznivě projíždět zatáčky!
Na kterém okruhu bys chtěl závodit až do konce života a proč?RB: Snadná odpověď, Interlagos. Zůstal bych doma a jezdil na té skvělé trati. Bylo by to neuvěřitelné - a navíc se jedná o fantastickou trať.
Ve kterém z dnes už neexistujících slavných týmů bys chtěl závodit?RB: Moje první vzpomínka na Formuli 1 se váže k původnímu Teamu Lotus Colina Chapmana. Byl skvělý - a zřejmě tím důvodem, pro který jsem se dal na závodění.
Máš vytvořit nový okruh jen ze svých oblíbených zatáček, které tři jsou na špici tvého seznamu?RB: Eau Rouge ze Spa, Becketts ze Silverstone a zatáčka číslo 6 naslepo v Interlagosu. To by byla má volba.
Ve kterém historickém období bys chtěl závodit?RB: V 80. letech, právě tehdy jsem totiž F1 poprvé viděl a tehdy se také zrodila moje touha stát se závodníkem. Když jsem se do F1 v roce 1993 dostal, auta už byla moderní, ale v 80. letech vypadala jinak, jako pekelné stroje, rychlé a zběsilé.
V 80. letech připomínaly vozy spíš monstra -právě takové vozy se líbí Barrichellovi
Které ze současných pravidel bys rád změnil a proč?RB: Jsem přizpůsobivý a zvyknu si na všechno, takže bych toho moc neměnil. Mít moc věcí na autě není dobré, ale na věci jako je DRS si zvyknete. Co se jezdcům nelíbí je váha na startu závodu, protože chcete být rychlí a to s těžkým vozem nejde. Tankování bylo skvělé, možná ne úplně bezpečné, ale když nabouráte s plnou nádrží, také to není moc bezpečné. S menším množstvím paliva se prostě lépe jezdí.
Které dva piloty z minulosti bys rád sledoval, jak proti sobě závodí?RB: Reného Arnouxe a Gillese Villeneuva. Ten jejich souboj si můžete pustit na YouTube, já ho dokonce viděl živě. Posadil bych je do vozů a řekl prostě - jeďte.
Kdybys byl šéf týmu, kdo by pro tebe jezdil?RB: Lewis Hamilton společně s Robertem Kubicou, to by byla skvělá dvojka.
V kalendáři je 19 závodů, který okruh bys přidal?RB: Určitě americký okruh. Také bych vrátil Argentinu a Rio, ale zachoval bych Interlagos.
Pořádáš večeři a můžeš pozvat čtyři osobnosti z F1, kdo to bude?RB: Užil jsem si spoustu legrace sledováním Gerharda Bergera a Ayrtona Senny, takže bych si určitě vybral ty dva. Taky bych pozval Felipeho Massu, aby si s nimi také užil legraci. A nakonec Juana Manuela Fangia, velmistra osobně.
Ve kterém historickém voze bys chtěl jezdit?RB: Když mi bylo pět, táta mě vzal na Interlagos, kde testoval Renault. Hrozně bych se s tím autem chtěl taky projet, protože je to moje první vzpomínka. Když jsem tam tehdy byl, snil jsem o tom, že někdo přijde a řekne: "Chceš se projet?" A moje odpověď by byla: "Samozřejmě." Model toho auta mám dodnes u sebe doma.
Co bys přidal do výbavy motorhomů?RB: Kdybyste měli bazén v jednom z motorhomů, tak by veřejnost piloty nikdy neviděla, takže by to asi nebyl nejlepší nápad. Paddock je podle mě neuvěřitelným místem. Jedná se o fantastické pracovní prostředí, s tiskovým střediskem a skvěle vybavenými místy pro hosty, takže nyní je to perfektní tak, jak to je.
Představ si, že jsi právě vyhrál titul mistra světa, jak a kde to oslavíš?RB: Co nejrychleji bych se vrátil do Brazílie a šel bych do churrascaria (brazilská obdoba restaurací se steaky). Pozval bych všechny své přátele, asi 300 lidí. To by bylo prostě to nejlepší místo a nejlepší způsob oslavy.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.