Ross Brawn na oficiálních stránkách Mercedesu hovoří o problémech s novým vozem, jeho výkonnosti, průběhu dosavadního testování a o tom, co můžeme od týmu v nejbližší době čekat.
Jaký je váš názor na odložení Velké ceny Bahrajnu?Ross Brawn: Rozhodnutí odložit Velkou cenu Bahrajnu bylo určitě správné. Bahrajn má momentálně své vlastní priority a je správné, že tamní obyvatelé jsou schopni spolupracovat na vyřešení situace bez velké slávy, která nevyhnutelně souvisí s prvním závodem nové sezóny Formule 1.
Ve světle zrušení testů v Bahrajnu, jak vypadá váš upravený testovací plán?RB: Od středy 9. března do soboty 12. března se vracíme do Barcelony k poslednímu čtyřdennímu testování. Nico bude jezdit s MGP W02 ve středu a v sobotu, zatímco Michael ve čtvrtek a v pátek.
Bude čas navíc před prvním závodem výhodou pro tým?RB: Na náš vývojový program to nemá žádný vliv, protože jsme velké vylepšení plánovali mezi Bahrajnem a Melbourne. Dva týdny navíc nám samozřejmě poskytnou dobrou příležitost přeskupit síly a všem týmům dají více času na přípravu před příletem do Melbourne k prvnímu závodu. Specifikace vozu pro Melbourne zůstává taková, jakou jsme plánovali.
Čeho jste dosáhli během posledního testu v Barceloně minulý týden?RB: Barcelona byla posledním testem, kde jsme jezdili s naší prvotní specifikací vozu. Ujeli jsme téměř 500 km na den, což je o 50 % více, než byl v testech do té doby náš denní průměr. Byl to dobrý týden, využili jsme příležitost dokončit základní práce na nastavení, rozvinout naše porozumění toho, jak během jednoho kola dostat co nejvíce z pneumatik, a vylepšit naši výkonnost při delších jízdách. Úspěšně jsme na první pokus završili dvě simulace závodu s Michaelem a Nicem, auto přitom dojelo v dobrém stavu a bez problémů.
Po Jerezu jste se zmínil, že na voze jsou určité kompromisy. O co se jednalo a ubíraly vozu výkonnost?RB: Největší výzvou byl pro nás problém s chlazením. Krátkodobé úpravy, které jsme provedly na prvotní specifikaci vozu, výkonnost vozu celkem snižovaly. Řešení designu bočnic je součástí našeho balíku vylepšení, získáme tím před prvním závodem zpět ztracenou výkonnost.
Tým v Barceloně testoval různé variace předního křídla. Co bylo účelem této práce?RB: Přední křídlo, které jsme používali v Barceloně, není součástí naše finální závodní specifikace, ale podobá se křídlu, které nasadíme v Melbourne. Naše předchozí křídlo hodně vycházelo z loňské verze, zatímco křídlo, které jsme používali v Barceloně, se více podobá našemu letošnímu návrhu. Využili jsme příležitosti k prozkoumání a potvrzení našeho [vývojového] směru před konečným odsouhlasením závodní specifikace křídla.
Hovořilo se o tom, že ve výkonnosti na ty nejrychlejší týmy trochu ztrácíte. Dělá vám to starosti?RB: To je pravdivé. Dobře si uvědomujeme, jak jsme na tom současně s rychlostí vozu, jaký odstup nás dělí od předních týmů a proč tomu tak je. Zahrnuje to i ty kompromisy, které jsme museli zvolit kvůli problémům s chlazením. Naším záměrem vždy bylo představit vůz v základní specifikaci, abychom se mohli více soustředit na balík vylepšení. To nevyhnutelně vede k tomu, že v rychlosti ztrácíme více, než lidé mohli očekávat. Protože ale znám všechny skutečnosti, jsem klidný, pokud jde o naši současnou pozici a potřebný vývoj.
Co říkali po testech v Barceloně piloti?RB: Jak Michael, tak i Nico, opouštěli Barcelonu s mnohem lepším chápání toho, jak využívat pneumatiky a přizpůsobit svůj jízdní styl tak, aby z nových směsí Pirelli dostali co nejvíce. Hodně jsme se soustředili na přípravu pilotů na závodní scénáře včetně simulací závodů a kvalifikace s využitím KERSu a nastavitelného zadního křídla. Oba piloti byli s naším pokrokem spokojeni.
Věříte, že se vám podařilo vyřešit problémy se spolehlivostí, které jste zažívali?RB: Ano. Přirozeně očekáváte, že s novým vozem zažijete i chyby, naštěstí jsme měli jen několik těch, kvůli nimž muselo auto stát, takže to nemělo podstatný dopad na náš program. Vzdálenost, kterou jsme urazili, je dobrá: doposud 4 300 km během tří testů. Samozřejmě, že čím více kilometrů ujedete, tím máte větší šanci na identifikaci problémů a jejich řešení před tím, než se rozjede sezóna.
Co vás po Barceloně povzbuzuje?RB: Barcelona byla zatím určitě naším nejlepším testem a od představení MGP W02 ve Valencii děláme neustále pokroky. Spolehlivost vozu je nyní lepší a daří se nám i s připravovaným balíkem vylepšení, která bychom měli na vůz nasadit ke čtvrtému a poslednímu testu v Barceloně.
Po dosažení čtvrté příčky v loňské sezóně je cílem týmu zlepšení. Bude MGP W02 dostatečně dobrý na to, aby mohl soupeřit s nejlepšími třemi týmy, jakmile začne sezóna?RB: Na to je stále ještě příliš brzy, jsem si však jistý, že po posledním testu v Barceloně už budeme všichni vědět více. Máme velmi dobrý základ, na němž můžeme stavět. Náš tým dělá velmi hezké pokroky a Stříbrný šíp nabírá na síle. Naším cílem zůstává učinění pokroku proti loňskému roku a soupeření s nejlepšími.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.