Ross Brawn dnes v rozhovoru, který zveřejnil Mercedes, hodnotí dosavadní průběh testování, zmiňuje se o KERSu, novém zadním křídle a velkém balíku vylepšení, který chystají dovézt k prvnímu závodu do Bahrajnu.
Jak jste viděl týden v Jerezu?Ross Brawn: Druhé předsezónní testování v Jerezu bylo extrémně užitečné. Naše priority v tuto chvíli jsou: zlepšování spolehlivosti nového vozu, práce se systémem KERS a rozvoj našeho pochopení pneumatik Pirelli. V prostředních dvou dnech jsme měli dobrou spolehlivost, což nám umožnilo nasbírat kilometry a spoustu dat ke studiu před dalším testem tento týden v Barceloně.
Hovořil jste o problémech, které potřebujete vyřešit, abyste maximálně využili čas na dráze v posledním testu? Co konkrétně?RB: Spolehlivost je momentálně pro nás hlavní výzvou. Ačkoliv jsme s novým vozem ujeli třetí nejdelší vzdálenost ze všech týmů (celkem 2310 km - viz zde), úroveň naší spolehlivosti není tam, kde by měla být. Jedná se opravdu o normální předsezónní proces: kontrola komponentů, ujištění se, že vše společně správně funguje, s přidanou výzvou v podobě KERSu a nových pneumatik. Užili jsme si svůj díl počátečních problémů s MGP W02, ale máme připravena jejich řešení.
Piloti si pochvalovali dobré chování vozu po své první zkušenosti s ním ve Valencii. Stále to platí?RB: Jak Michael, tak i Nico, se ve voze ihned cítili pohodlně a to platilo i v tomto případě. Michael si užil lepší spolehlivosti v Jerezu, když ujel celkově 226 kol, čímž nás bohatě zásobil daty ke studiu před Barcelonou. Nico měl trochu větší smůlu na problémy, kterým čelil během svých jízd, stále se však jednalo o dobrou práci a zažije lepší dny v Barceloně a v Bahrajnu.
Michael zajel v pátek nejrychlejší a v sobotu druhý nejrychlejší čas. Snažili jste se blýsknout nebo šlo o skutečnou rychlost?RB: Nemá smysl promrhat cenný čas na dráze na oslnivé jízdy s malým množstvím paliva, když máte dokončit mnohem důležitější věci. Jak Michael uvedl v Jerezu, nejednalo se očividně o jízdu s malým množstvím paliva - zůstáváme při zemi a soustředíme se na náš vlastní program. Pouze samotné týmy znají pravdu o své výkonnosti během předsezónní části. S přihlédnutím ke všem faktům, které znám, jsem s našim pokrokem během prvních dvou testů spokojený.
Jak pokračuje přizpůsobování se na nová zařízení pro rok 2011 (KERS a nastavitelné zadní křídlo)?RB: KERS představuje jednu z největších výzev, kterým v této sezóně čelíme. Systém je pro tým zcela novým, i když ne pro Mercedes, jejichž systém byl prvním, který v roce 2009 vyhrál velkou cenu. Jak tým, tak i naši piloti, pracují velmi tvrdě na tom, aby se s ním sžili, KERS však je velmi komplexní technologií. Musíme pochopit, jak jej používat a jak z něj dostat co nejvíce, na to se budeme dále zaměřovat.
K nastavitelnému křídlu - byli jsme prvním týmem, který ho vyzkoušel v Abú Zabí minulý rok, a byl s ním schopný ujet spoustu kilometrů. Tuto technologii jsme přenesli na nový vůz a máme nové zadní křídlo, které přinese další vylepšení. Michael a Nico si na nové zařízení velmi snadno zvykli a snadno se jim ovládá. Společně s dalšími týmy jsme o víkendu v Jerezu poprvé jezdili se systémovým kódem FIA, šlo to velmi dobře.
Hovořil jste o vývojových krocích, s nimiž máte přijít v Bahrajnu. Jak hodnotíte dosavadní výkonnost vozu a je vše na ta vylepšení připraveno?RB: Záměrně jsme se rozhodli koncem loňského roku, že během prvních testů budeme mít velmi prosté auto a významné vylepšení pro první závod v Bahrajnu. S pneumatikami Pirelli a návratem KERSu jsme se chtěli ujistit, že naše nové auto bude připraveno k prvnímu testu, bylo to určitě správné rozhodnutí.
Finální rysy vylepšení pro Bahrajn byly nedávno potvrzeny a jsme spokojeni s výkonnostním pokrokem, jenž tyto výsledky vývoje přinesou. Náš současný balík obsahuje některé kompromisy a jsme si vědomi, že vůz bude dosahovat lepší výkonnosti. Samozřejmě nevíme, kde jsou ostatní týmy a co plánují z hlediska vývoje. Nikdo nebude mít jasno, dokud nezačneme v Bahrajnu závodit.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.